Harfåttprinsen:) Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Hei jeg lurer litt på hvor mange flasker deres barn drikker når de får grøt? Synes min drikker endel mindre mme etter grøt måltid... han får grøt morgen og kveld... er redd han drikker lite melk....
Babyønske �� Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Min jente spiser 2 grøtmåltider, frokost og kvelds. I løpet av et døgn drikker hun ca 3 dl mme. Vil ikke ha noe særlig på dagen, men om natta derimot :-/. På dagtid drikker hun ca 3 dl vann. Helsesøster mener vel i grunn at hun ikke trenger mme. Mente hvertfall det når jeg ammet litt i tillegg(har alltid hatt lite melk). Men nå er det slutt på ammingen, så vet ikke helt hva hun mener nå. Jeg gir hvertfall, syns hun trenger noe å drikke i tillegg til vann. Er jo en stund til hun kan begynne med vanlig melk
Harfåttprinsen:) Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2012 hvor gammel er hun ?? min er 4,5 mnd... han vil ha vann til grøten.. har prøvd han med melk til grøten,men d falt ikke i smak... jeg ammer ikke... spiser hun ofte på natten??
Babyønske �� Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 hvor gammel er hun ?? min er 4,5 mnd... han vil ha vann til grøten.. har prøvd han med melk til grøten,men d falt ikke i smak... jeg ammer ikke... spiser hun ofte på natten?? ' Hun er nok litt eldre enn din ja, 8,5 mnd. Hun spiser 2 ganger om natten. 150 ml rundt kl 23, og ca 120 ml i 4-5 tiden. Hun klarte seg egentlig uten mat i 4-5 tiden noen dager etter at jeg sluttet å amme, men så begynte hun å våkne igjen og roet seg ikke ned før hun fikk en flaske :-(. Den kl 23 har hun våknet for lenge, og den har jeg gitt for hun har dårlig vektoppgang, så hun trenger liksom det hun kan få. Hvis han er 4,5 mnd er det vel ikke mye grøt han spiser enda. Vil han ikke ha mme i løpet av dagen selv om du gir det som eget måltid?
Harfåttprinsen:) Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2012 Okay hun var større ja Han vil ha MME ja,men ikke før ett par timer etter grøt... så jeg lurer liksom på om det er greit at det går ett par timer
Babyønske �� Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 Okay hun var større ja Han vil ha MME ja,men ikke før ett par timer etter grøt... så jeg lurer liksom på om det er greit at det går ett par timer Tror det skal være greit at mme gis en tid etter grøten ja, du har jo ikke så mye valg. Om du da ikke gir den før grøten, men da vil han nok ikke ha grøt. Men du kan jo kanskje høre hva helsesøster mener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå