Cruella De Vil Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Hei, jeg har så vidt begynt å introdusere grøt til jenta mi på 4 1/2 måned. I går spiste hun et par skjeer, men noen timer etter fikk hun vondt i magen. Jeg er ganske sikker på at det var grøten som forårsaket dette, selv om det selvfølgelig kan ha vært noe annet. Hva er da "det riktige" å gjøre? Skal jeg forsøke med en smaksprøve av samme grøt i dag, eller gi henne en pause? Det er vel ikke noen vits i å prøve noen ny type med det første, man skal vel gi dem litt tid til å venne seg til hver nye ting? Jeg håper noen har noen tips å komme med.
Babyønske �� Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Jeg ville droppet grøten noen uker. Grøt er hardt for magen å fordøye, og det er ikke sikkert tarmsystemet til jenta di er moden nok enda Prøv med grønnsaks og fruktmos i stedet for. Mye lettere for en liten mage å fordøye.
Vilruge Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Jeg begynte med grønsaks- og avokadomos. Det har gått bra og jeg har blanda feks kokt gulrot med mm. Etter en stund med mos begynte hun å å få smake på grøt (som hun liker veldig godt). Jeg blander også denne med mm. Vi begynte med litt grøt med mm og har nå økt mengden. Helt i starten virket det som om magen måtte jobbe mer med grøt enn med grønsakene, men nå ser det ut til at det går fint (men hun fiser mer nå enn da hun kun drakk mm :-P). Lillemor er ca 5,5 mnd.
Cruella De Vil Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 16. januar 2012 Takk for svar, kanskje jeg skal prøve meg frem med litt grønnsaksmos i stedet, da. Storebroren gikk rett på grøt, men alle er jo forskjellige, og jenta vår virker å være litt mere sensitiv i magen, så da er kanskje grønnsaker mildere, ja.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Jeg ville droppet grøten noen uker. Grøt er hardt for magen å fordøye, og det er ikke sikkert tarmsystemet til jenta di er moden nok enda Prøv med grønnsaks og fruktmos i stedet for. Mye lettere for en liten mage å fordøye. Signerer Babyønske her! Vår lille fikk endel problemer med magen ved innføring av grøt, og gikk over til most potet/gulerot og most avokado/banan. Stoppet alt av grøt i noen uker, og forsøkte oss deretter forsiktig igjen etter den tid. Og da gikk det bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå