Gå til innhold

Middagstips til ei kresen dame, anyone?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger sårt litt middagstips, er vanskelig å finne noe som smaker for både meg og partneren min i disse dager.

Jeg klarer ikke krydder (bortsett fra salt og litt pepper), ikke noen form for løk og ikke fugl eller kjøttdeig. Bortsett fra det, så spiser jeg stortsett alt, men har liksom gått litt tom for ideer, blir litt ensformig med fiskegrateng og fiskeboller hele tiden. Så lurer på om det er noen som har tips til gode middager uten de ingrediensene som er nevnt ovenfor?

Fortsetter under...

Hmmm, den var litt kinkig når du ikke orker krydder, og i tillegg er litt lei fisk. Men jeg fikk servert noe kjempegodt i går som ikke er krydret med annet enn salt og pepper:-). Det er fisk riktig nok, men verken i form av boller eller grateng.

Skiver med laks legges i ildfast form, ha på litt olje, salt og pepper, og evt noen dråper sitron. Bakes i ovnen på ca 200 grader til den er gjennomstekt. Tilbehør er potetbåter som skrelles, deles i båter, saltes, pepres, og ha litt smør eller olje i langpannen. Stekes i ovnen. Sett potetene inn først og la de stå til de er nesten helt møre. Sett inn fisken.Tilbehør er broccoli og blomkål, samt lettrømme. Det var enkelt, supergodt, og rene fine smaker. Som dessert kan du ta frosne biter av godt moden ananas å kjøre i blender med litt melis og eplejuice. Da får du en frisk og god dessert som du kan spise masse av!:-).

En annen ting jeg synes er godt er hjemmelaget grønnsakssuppe som jeg kjører til purè med stavmixer. Jeg bruker gulrot, kålrot, persillerot, sellerirot, potet (gjerne søtpotet), løk (den kan du kutte ut). Del alt i biter og kok det mørt i en blanding av vann og grønnsaksbuljong. Når det er mørt har du i en god klatt smør og kjører alt til en purè med stavmixeren. Spe med litt vann hvis den blir for tykk. Server med varme rundstykker til. Så godt og så sunt!

Og blomkålsuppe med pannekaker til "dessert" er jo heller ikke å forakte.

Lykke til med middagsspisingen!

Mannen min lager en fantastisk suppe til meg som er veldig enkel også!

Kyllingfilet (kuttes i biter og stekes i panne).

Eggnudler kokes også ved siden.

Bland currypaste og kokosmelk i en kjele. Ha i kuttet paprika og kuttet champigion og kok noen minutter. Tilsett kyllingen og nudlene til slutt og varm opp.

Voila! Veldig godt og appetittelig. Kan tilsette flere grønnsaker også og styrke/smak på suppa reguleres ved å smake seg til ønsket mengde av paste vs melk:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...