Gå til innhold

Tar dere bringebærblad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heiesann jenter

Jeg er 33 + 3 i dag og startet opp med å ta bringebærblad i kapselform i forrige uke.

Lurer på om det er flere her som bruker kjerringrådet og håper at det er noe i det.

Her står det litt om virkningene som produktet skal ha i følge både "gammel overtro" og forskning: http://www.urtesenteret.no/index.php?categoryID=334

Jeg har tre venninner som brukte bringebærblad og alle fødte før termin og hadde også greie fødsler, men om det skyltes dette vidundermiddelet er sikkert bare spekulasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, startet uke 38, litt sent kankje? Jeg er på overtid, så aner ikke virkningen. Det sies at fødselen går lettere?

Krysser fingrene :)

Lykke til!

Skrevet

Hei;)

Jeg tar bringebærbladkapsler;) Har tatt dem et par uker og har en ukes tid igjen til termin, så var vel kanskje litt sent ute med å begynne å ta dem.. Men de skal visst også være veldig bra for hvordan livmoren trekker seg sammen etter fødsel også, så da gjør det kanskje ikke noe om jeg begynte litt seint kanskje;) Har også tatt modningsakupunktur siden uke 35, og det skal vel ha noe av samme effekt som kapslene, så håper jeg får treffe hun lille i magen snart;)

Tusen takk for link forresten;)

Skrevet

Hei igjen

Her står det også litt mer om virkningen Bringebærblad skal ha:

Fint middel ved svangerskap og fødsel

Det er imidlertid som et fødselsforberedende middel at te av bringebærblad i våre dager har størst aktualitet. Urten har avslappende, styrkende og sammentrekkende effekt, og virker spesielt gunstig på livmoren i de tre siste månedene av svangerskapet og under fødselen. Den sammentrekkende og stimulerende virkningen er med på å styrke og stramme musklene i livmor og underliv, mens de avslappende og mer beroligende egenskapene samtidig får livmoren til å slappe av.

Bringebærblad styrker også slimhinnene i hele kroppen. De virker på fordøyelsessystemet, og kan effektivt lindre kvalme under svangerskapet. Te av bringebærblader kan derfor brukes for å sikre en trygg og lett fødsel, og for å stimulere melkeproduksjonen etter fødselen og lette rekonvalesensen. Den styrkende og beroligende virkningen på den glatte muskulaturen i livmoren bidrar til å lindre smerter ved livmorsammentrekningene under fødselen, samtidig som den gjør sammentrekningene mer effektive så fødselen både blir lettere og mer kortvarig. Laboratorieforsøk har vist at te av bringebærblad virkelig påvirker livmoren, men da den eksakte virkningsmekanismen er ukjent, anbefales det at inntak av slik te under graviditet bare skjer under medisinsk oppsyn.

kilde: http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/rubu_ida.htm

Skrevet

Jeg tar kapsler, tok det forrige gang også og revnet omtrent ikke til tross for lynfødsel. Vet jo ikke om det var det som hadde effekt, men kan jo ikke ta sjansen på noe annet :-). Livmor trakk seg også veldig raskt sammen etter fødsel, og jeg merket ingen bivirkninger av kapslene heller.

Skrevet

Jeg brukte det ved første gravdiditet..Men tror ikke det hadde noe effekt. Har født 2 barn etter det uten og ta det, og fødsel og når barnet ble født var helt likt som første..Men jeg synes det var en god te da ;)

Skrevet

Brukar kapslar ja:) Kan jo ikkje garantere at det hadde noko innverknad, men fødselen var grei og livmora trakk seg fort saman igjen etter fødsel.

Dei påverkar ikkje når fødselen startar har eg høyrt (eg gikk i allefall 1veke over ul-termin, men kun nokre timar over menstermin).

Slimhinner, livmor og amming er det vel dei hjelper på, eg hadde i ikkje problem med nokon av delane sist.

Og sidan eg ikkje synest det er noko pes med desse kapslane, så brukar eg dei;)

Skrevet

Hvor kjøper man denne teen? Event kapslene? Hva er mest effektivt? Har 16 dager igjen til termin, men skader vel ikke å prøve disse siste ukene. ;-)

Skrevet

Helsekostbutikker har som regel begge deler :)

Skrevet

Jeg Begynnte med teen, modningsakupunktur og fødselsforberedede olje i uke 35 sist gang..

Fødte 9 dager før termin og hadde en passe rask fødsel uten revning..

Om det hele var tilfeldig vet jeg ikke men skal ihvertfall gjøre det samme denne gangen...

Skrevet

Hmmmm, er det for sent for meg å begynne med dette?? Har 14 dager igjen og holder på å bli sprø av å bare gå å vente på at det skal skje noe.. LIllemann er så stor i magen og jeg bare håper han kan komme ut nå.. Kan disse kapslene sette i gang noe??

Skrevet

Tviler på at kapslene vil sette det i gang.. Men det kan kanskje gjøre fødselen lettere. Du kan jo prøve akupunktur evt?

Skrevet

da jeg var gravid sa de på helsekost at jeg kunne begynne med kapslene 4 uker før termin å fortsette litt etter fødselen også for at livmoren ville trekke seg raskere tilbake.

Jeg har bare et barn, så dette var min første fødsel, Jeg ville bruke de i håp om ikke å revne så mye, har hørt de aller fleste gjør det, værtfall første gang. Vet ikke om det var pga. kapslene, men jeg revnet ingenting!! ikke et eneste sting på meg... helt utrolig! så vil absolutt anbefale det, man taper jo ikke noe på å prøve... kanskje det faktisk er disse kapslene som er så bra?

Skrevet

Jeg Begynnte med teen, modningsakupunktur og fødselsforberedede olje i uke 35 sist gang..

Fødte 9 dager før termin og hadde en passe rask fødsel uten revning..

Om det hele var tilfeldig vet jeg ikke men skal ihvertfall gjøre det samme denne gangen...

Hva slags olje var det du brukte?

Skrevet

Aldri tatt noe for modning, og gjør ikke det denne gangen heller. Født 11 og 7 dager før termin. Første fødsel 10 timer, andre fødsel ca 4 timer og ingen plager i ettertid.

Skrevet

Weleda fødselsforberedede olje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...