Ziiona Skrevet 15. januar 2012 #1 Skrevet 15. januar 2012 Er det noen som har en god liste over hva man trenger fra apoteket til nyfødte? Tenker da på ting som er greit å ha klart hjemme til hjemkomst etter fødsel. Er jo et hav av salver, kremer, oljer, pudder etc, så er ikke greit å vite hva man trenger og ikke. Håper noen kan komme med noen gode tips og råd
farmen Skrevet 15. januar 2012 #2 Skrevet 15. januar 2012 De gratispakkene man får fra apotek1 er geniale
Ziiona Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2012 Har vært der å hentet sånn babybox, men det var ikke noe særlig av kremer o.l i den boksen jeg fikk
3 på rad Skrevet 15. januar 2012 #4 Skrevet 15. januar 2012 Temperaturmåler! Og kanskje: Mesoft engangskluter, en god krem i tilfelle tørr hud, krem til bleieutslett, purelan hvis du skal amme, saltvannsdråper i tilfelle tett nese.. Dette er hva jeg kommer på i farten på denne tiden av døgnet. Mye av dette får du i vanlig dagligvare også da Lykke til!
Therese ❤️ 3 ønsker å bli 4 ❤️ Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Nå er jeg førstegangs selv så jeg har egentlig ikke peiling, men min venninne har to barn å hun sa jeg kunne trenge følgende: sinksalve babyolje mesoft engangskluter febermåler nesesuger saltvannsdråper paracet til baby evt. babypudder Kan godt være at det er flere ting, men dette er nå det jeg har fått tips om
farmen Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 Sånn til rens av navlen. Qtips tilpasset baby er kjekt å ha. Paracet stikkpille i tilfelle feber. Olje, salve (elsker silulen), engangs-stelleunderlag fra butikken er kjekke (især på shopping da stellefasilitetene rundt omkring ikke er til å skryte av..), ammeinnlegg- ull og libero er en sikker vinner hos meg, febermåler og engangshylster slik at det ikke blir så mye gris, mesoft, også kan det være lurt å ha engangssprøyter (morsmelk i øynene til babyen v/ øyebetennelse funker bra og da er det greit å bruke engangssprøyter). I tillegg hadde vi sprit til rens av baljen, blir mye gris med babyolje.. Fikk liksom ikke sove i natt, så da deler je litt forskjellig her inne Flere som ikke får sove??
1+1 blir 3 Skrevet 16. januar 2012 #8 Skrevet 16. januar 2012 Hurtig rectaltermometer til baby er en must (også brukt for å finne rett temperatur til badevannet), det samme er nesesuger, hadde ikke klart meg uten. Mesoftkompresser er gull, qtips må man ha, og pyrisept, samt noen pakker sterile kompresser er kjekt å ha i hus. Har forsøkt flere salver grunnet sår stump, med varierende hell, men gikk i forgårs til innkjøp av aselli sårsalve, og i dag er ikke mini antydning til rød bak!!! Så aselli er absolutt å anbefale! synes personlig at rene zinksalver er noe klin, og umulig å vaske bort, men aselli inneholder kun litt zink, så holder huden seg tørr:)
Kari K. med to søte små Skrevet 16. januar 2012 #9 Skrevet 16. januar 2012 Husk på at apoteket har åpent etter at du har født også Syns mange handler veldig mye unødvendig. Mesoftklutene ligger ubrukt her, så det syns jeg er unødvendig å kjøpe. Du klarer deg fint med: febertermometer paracet til baby sinksalve babyolje snørrsuger q-tips til baby Det var dette vi handlet når snuppa kom til verden for 2 år siden, og vi har ikke kjøpt til noe annet. Bortsett fra en babysalve fra mariaklosteret og saltvannsspray til nesen når hun er forkjølet.
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 16. januar 2012 #10 Skrevet 16. januar 2012 Saltvannsdråper (engangspipetter) har vært veldig nyttig for oss, så det har jeg alltid på lager. Vi bruker ikke vanlig sinksalve, men en som heter Inotyol - den er tjukk og god og hjelper raskt på en sår stump. En sånn nesesuger som du bare klemmer sammen i hånda (jeg er så dårlig til å beskrive;) ) har ikke hjulpet i det hele tatt. Det som hjalp var en nesesuger der du suger selv gjennom et munnstykke. Det er ikke noe griseri med dette altså. Den heter Otribaby eller noe. Ellers er paracet fra nyfødtalder, fuktighetskrem (vi bruker Aco miniderm da dem gir mye fuktighet, og det har hjulpet lillemor på de tørre utslettflekkene hun har hatt), badeolje, q-tips og febertermometer ting som er veldig praktisk å ha fra starten av.
Lise259 Skrevet 16. januar 2012 #11 Skrevet 16. januar 2012 Det eneste du trenger er olje til badevannet. Kremer o.l kan gjøre rumpa sår. Reint vann uten såpe når du vasker stumpen. Nese suger kan jo være greit, de får jo ofte snørr. Q tips er greit til navlen. Men dette er min mening.
Fru.Vestavind Skrevet 16. januar 2012 #12 Skrevet 16. januar 2012 Tips til mor etter fødsel: ha noko i medisinskåpa som hjelper mot hemmorider! Dei har ein tendens til å kome snikande etter fødsel, og er vonde (og ikkje kjekt å måtte på apoteket då nei..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå