Ziiona Skrevet 15. januar 2012 #1 Skrevet 15. januar 2012 Jeg lurer litt på dette med ammebh. Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt gode ammebher til oss som ikke nødvendigvis har så veldig store pupper? Og hvilke ammeinnlegg vil dere annbefale? (type, merke etc) Er førstegangsfødene, så alt dette er en helt ny vergen for meg. Setter stor pris på tips og råd
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2012 #2 Skrevet 15. januar 2012 Jeg brukte bare ammebher fra HM forrige gang, og de fungerte veldig greit. Billige og helt ok. Ammeinnlegg der forsøkte jeg litt forskjellige, men endte opp med disse fra Libero som du får kjøpt i matbutikken (i tillegg til ull utenpå der igjen). Jeg hadde masse melk, og innleggene fra Libero var de beste for meg. Men der bør man kanskje prøve seg litt frem.
Mininni Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Hei, jeg synes ammebhene fra Lindex var de beste, har kjøpt derfra nå også. Foretrekker uten spile pga at dette visstnok kan gi litt fare for betennelse, og Lindex har en type som ikke er så "slaskete" som det jeg synes de fra HM ble på meg. Men de funket OK de også, altså.
Fru.Antonsen Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 hehe og så kommer jeg da og min erfaring er at de fra H&M går fort i filler, de fra Lindex og Cubus er gode. Cubus sine er forøvrig litt "freshere" også så man ikke ser dønn at det er amme bh. Utover det er faktis min ultimate favoritt de jeg bestilte fra sparkjøp rimelige, litt store i str og meget behagelige å gå med! Og når det gjelder innleggene brukte jeg bare de engangsene fra Libero og Natusan. Jeg lakk ikke mye melk heller men med tanke på brystbetennelser brukte jeg det.
RockMama Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Ull er det som gjelder altså. Men så fikk jeg rådet fra min mor som fikk brystbetennelse bare hun åpnet fryseren, da jeg var liten Brukte selv ullinnlegg med mitt første barn, og så noen ganger papirinnlegg i tillegg når jeg lakk mye. Mest i starten, før det har stabilisert seg litt. Merke på innlegg husker jeg jammen ikke, må prøve litt frem, det er ikke så dyrt for en pakke. AmmeBH, sist brukte jeg de 2-packene fra HM, men husker at jeg syns de ble så utvasket, slappe og "ekle" etterhvert. Denne gangen skal jeg starte med slike billige fra HM (apropo lekkasjer og kliss), så gå over til noen fra KappAhl som er fine. Ser at CHANGE har noen på nettet, de skal jeg også sjekke ut. http://shop.change.com/no/bh/amme-bh/
RockMama Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 PS, et lite førsteganstips: Brystbetennelse kom som et sjokk på meg da jeg fikk min første. Kommer fort, og slår hardt inn. Gikk fra bilen og inn i hytta med bare vanlig tynn genser, på vinteren i kald vind. Fikk feber, knallvondt i den ene puppen, og en stor kul der inne. Heldigvis var vi på hyttetur MED min mor, og kun ba meg legge meg ned, kokte vann og helte på en 1,5 l. tomflaske, pakket den inni et håndkle, og så lå jeg med den mot den vonde puppen. Og VIPS! så begynte det å fosse melk etter en stund, og kulen gikk ned igjen. Det er også lurt å forsøke å få barnet til å amme på den vonde puppen (satan, så ubehagelig), men det hjelper. Gikk i hvertfall fort over!
Happy H Skrevet 16. januar 2012 #7 Skrevet 16. januar 2012 Eg har vert fornøyd med bh fra h&m. Brukte de mye og vasket ofte uten problem. Liker også de hos Cubus. Eg klarer ikkje bh uten spiler, så vi er alle forskjellig. Hehe Natusan + libero ammeinnlegg OG ull!!! Har og hatt brystbetennelse og d unner eg ikkje min verste fiende.. Alle sa eg måtte amme, men tålte ikkje at frøken nærmet seg ein gang. Ho likte å ligge å "knipe" i puppen når ho spiste. Nesten som en kattunge, og d va vanvittig vondt!
Hera_75 Skrevet 16. januar 2012 #8 Skrevet 16. januar 2012 På meg så satte natusan sine amminnlegg seg fast i huden på brystvorten, mns hadde ikke det problemet med libero. Brukte ullinnlegg utenpå. Blir mye å ha i BH'en og litt klumpete, men så slipper man lekkasjer og brystbetennelse, forhåpentligvis. I begynnelsen, når alt er sårt og vondt, er det veldig digg med en sånn sømløs BH ala Bravado.. den kan man sove med også uten at det ubehagelig. Bravado sine er dyre, ca 500. Du kan kjøpe en mye billigere, men tilsvarende her: http://www.figleaves.com/uk/product.asp?product=Emma-Jane-Next-Generation-Nursing-Bra&product_id=EJ-361&size=&colour=Nude Tok lang tid før jeg hadde lyst til å ta på meg en litt finere og mer ubehagelig BH..
Mamma-I Skrevet 16. januar 2012 #9 Skrevet 16. januar 2012 Ha kjøpt amme-bh i ull på nett (fra ammehjelpen). Svindyr, men hadde i ull sist og var veldig fornøyd. Har ganske små pupper (selv om det er mye større enn vanlig) derfor jeg kjøpte på nett. I butikkene jeg fant ammeBH i ull fant jeg bare D, E og F cup.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå