Anonym bruker Skrevet 15. januar 2012 #1 Skrevet 15. januar 2012 Fikk barn i september forrige gang, og startet da ikke med ull før vesla var noen mnd gammel. Nå kommer straks nr 2, og er usikker på hvilken type ull jeg skal kjøpe til han. Bruker dere "ren" ull på deres små, eller eventuelt de som er bomull innerst og ull ytterst?
Ooops I did it AGAIN Skrevet 15. januar 2012 #2 Skrevet 15. januar 2012 Hadde planer om det, men naturen ville det visst annerledes. snuppa mistrives og er utilpass når hun får ull direkte mot kroppen. Får tørre og røde prikker også, så her er det bomull innerst og ull utenpå (Hadde vel egentlig ikke behov for ull før hun var ca 2 mnd forresten...)
Babyønske �� Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Jeg har vært forsiktig med ren ull når de har vært nyfødte. Hadde en body til eldstemann og den reagerte han på. Så brukte heller merinoull eller ull/bomull. Yngste ble født om våren og det var unormalt varmt de første ukene, så brukte lite ull på henne.
barbabelle Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 Fikk barn i slutten av desember, og her har jeg brukt ren ull rett på kroppen når vi har vært på litt lengre trilleturer. Snuppa mi har ikke reagert på ulla (fra H&M og Joha). Har også brukt ullpysj rett på kroppen. Har en body med ull utenpå og bomull inni, men synes hun blir fryktelig varm i den når vi er inne. Når vi har hjemmedager går det i bomull. Deilig å ha på og lettere å vaske!
Gjest isimagen Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Gutten min er født i september og vi har brukt ull eller ull/silke rett på kroppen fra første dag. Fungerer utmerket!
cent Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 Småen her var veldig liten når han ble født og han frøs mye. Vi fikk anbefalt å kle ham i ull når vi var på sykehuset, så jeg tror ikke man skal være bekymret for ull mot huden til de små med mindre man ser at de reagerer på det. Vi har derfor brukt en del ull, også inne siden han ligger mye på gulvet og det er litt gulvkaldt her. I tillegg har han fått en del bukser og jeg syns det virker litt kaldt med bare en bomullsbody på overkroppen, mens det føles bedre med ull. Vi har brukt litt av hvert av ullvarianter: ren babyull (merinoull), ull/bomull og ull/silke. Av disse er jeg mest glad i ull/silke-varianten fra safa, den er så god og myk og den har litt høy hals, mens veldig mange andre blir veldig åpne i halsen på gutten vår. Jeg er mer opptatt av hvordan bodyen sitter på enn om det er ren ull eller ikke, jeg tror alle kombinasjoner er gode og varme. Ull/bomull-variantene er ikke så stretchy som andre varianter, så de holder ikke like lenge i størrelsen, mens de med stretch holder lenger og er lette å kle på. Etter min erfaring.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 16. januar 2012 #7 Skrevet 16. januar 2012 Har en baby på 2 mnd og jeg bruker ikke ull på ham, har ikke hatt bruk for det. Når han er ute ligger han jo i vogna si, med utedress på i en dunpose, så med ull under ville det blitt altfor varmt. Og her inne er det jo varmt nok for ham Har også en 2åring som ble først en september, og brukte ikke ull på henne heller, av samme grunn. Begynte ikke med ull før den høsten hun begynte å leke ute på lekeplassen.
novembermamma87 Skrevet 16. januar 2012 #8 Skrevet 16. januar 2012 her er jenta 2,5 mnd og vi har litt ull, men har ikke begynt og bruke det før nå siden det har vært så mildt her denne vinteren. Men på kalde dager der jeg vet vi skal være lenge ute eller mye inn og ut av bilen har jeg på ull. hjemme har vi bommul, hun blir så veldig varm med ull inne....
81-Mamma<3<3 Skrevet 17. januar 2012 #10 Skrevet 17. januar 2012 Ja. Anbefaler ull/silke fra joha mest! Det er helt hvitt, lett og mykt med blondekant. Nydelig synes jeg! Og veldigfint å ha rosa eller blå klær utenpå. Hvis jenta gulper litt på en bommulsbody blir den så våt, og da skifter jeg så hun ikke skal bli kald. Når det er ull gjør jeg ikke det. Har også brukt ull/bomull og ren ull. Men synes ull/silke er best! Dyrt. Men verd prisen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå