Gå til innhold

Biopsi av livmorhalsen! Trenger svar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Skal til gyn på Onsdag for å ta biopsi pga celleforandringer! Skal visstnok knipe av en del av livmorhalsen og skrape ut celler. Noen som har erfaring fra dette? Er det smertefullt? Også lurer jeg på om jeg blir sykemeldt? Håper noen kan gi meg noen svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lett ubehag der og da... Selv fikk jeg litt "mensensmerter" etterpå, og lett blødning (mindre en ved norm mens). Men det gir seg fort.

Skal ikke være nødvendig med sykemelding, hvis det bare er en "vanlig" biopsi nei ;)

Skrevet

Hmm.. Jeg tok 3 celleprøver pga forandringer før jeg ble sendt til gyn på sykehuset for biopsi. Ble tilbydd bedøvelse, men det sa jeg at jeg ikke trengte da jeg aldri hadde syntes de celleprøvene var så ille (trodde dette skulle være noe alla det samme)

Men jeg husker veldig godt at jeg kneip hun stakkars sykepleieren som assisterte ekstremt hardt i hånda, og svetta godt. Det var mer enn lett ubehagelig. Men det var over så fort de var ferdige,

Blødde litt samme dagen, men ikke noe mer, før etter rundt 2 uker. Da blødde jeg mye, mer enn det jeg har gjort rett etter begge mine fødsler. Og mye klumper, var litt bekymret, for jeg skjønte ikke helt sammenhengen med en gang. Men det gikk opp for meg etterhvert ;)

Måtte inn for konisering etter biopsien, og da hadde jeg bedøvelse. Det gikk veldig greit, og hadde ingen blødninger i ettertid av den ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...