Gå til innhold

Noen som vet om menn kan få bekken/symfyseløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har så vondt i skambenet, og litt i nedre del av ryggen...

Fortsetter under...

Skrevet

Da må han i så fall ha mye kvinnelige hormoner :)

Skrevet

Be ham sjekke prostata! Kollegaen min slet med dette, og han hadde infeksjon i prostata.

Skrevet

Menn kan også få bekkenplager! Det er bekkenet du sitter på, løper og beveger deg med. Bekkenet er grunnmuren til ryggsøylen. Skjevheter i bekkenet kan forplante seg oppover og nedover. Og det kan være motsatt, eksempelvis at låsninger i nakken kan gi feilfunksjoner i ryggsøylen og bekkenet.

Fall, stress, kraftige vokseperioder, ulik benlengde, fysisk og psykisk stress, ensidig trening, sportslige aktiviter slik som fotball, golf, squash og idrett som involverer hyppige fall, er blandt de faktorer som kan bidre til et låst bekken. En gammel skade, f.eks en kneskade, kan også gi en ekstra stor bekkenbelastning.

Symptomer kan være:

• ryggsmerter
  • isjias
  • utstråling i ben
  • lyskesmerter
  • voksesmerter
  • hyppige lyske og lår strekk
  • hyppige ankelovertråkk og kneplager

Skrevet

Eksen min har spilt fotball i hundre år, og sliter masse med bekkenet. Han har slått det så mange ganger oppigjennom årene at det "sklir" litt innimellom. Må til kiropraktor å få dyttet det på plass fra tid til annen. Jeg sliter med det samme, pga gammel håndballskade pluss 4 svangerskap med bekkenløsning. Så det er jo ikke umulig at han kan ha problemer med bekkenet.

Men hva mener du med symfyseløsning? Har ikke hørt ordet engang ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...