Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan små babyer ha mareritt? Jenta mi (5 mnd) våkna i sted og satte i et hyl og gråt hysterisk! Pappaen fikk ikke roet henne ned men hun ble etterhvert rolig igjen da jeg fikk bysset henne en stund men hun hikstet skikkelig. Kan hun ha hatt mareritt? Ulikt henne å sette i å storskrike sånn med en gang hun våkner :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble litt nysgjerrig og googla litt :-P Det er tydelig et tema de lærde strides om... Illustrert vitenskap mener det er bevist at mennesker fra de er nyfødt har REM- (drømme-)søvn, mens en mor på docktoronline fikk til svar at babyer på 6 mnd ikke drømmer eller har mareritt. Ikke lett å bli klok på med andre ord.

Skrevet

Hm, takk for at du googla :) Kanskje hun fikk mageknip eller noe da eller bare ble sint fordi hun våknet, hehe, ikke godt å vite, hun sovna iallefall søtt igjen.

Skrevet

Dette har skjedd med jenten min også, og jeg er nesten bombesikker på at hun har mareritt! Jeg regner med at hun kan drømme når hun snakker, lager tullelyder og småler i sengen sin. Før vi flyttet henne stakk jeg bare hodet over, og hun var helt i svime...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...