Gå til innhold

Fostervannlekkasje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 37 + 3 i dag..

Plutselig siver det litt væske i trusa og det blir en stoor bløt flekk der, må bytte undertøy og legger i bind (pga truseinnlegg ikke ligger like bra på plass som libresse med vinger :P), dette blir fuktig i løpet av noen timer - men ikke bløtt. Og så gir det seg, kan gå tørr i flere timer og plutselig kommer det igjen..

Det er ikke tiss, for det lukter ikke urin, men kan det være utflod? Syns ikke det lukter som utflod heller, mer som.. Ja, sperm faktisk, men nei jeg har ikke hatt sex..

Det er helt blankt/synes ikke i bindet - det er bare fuktig i bindet.

I tillegg så kommer det ut slim ca en til to ganger pr dag, alt etter hvilken stilling jeg har sittet i, lagt i og stått i og om jeg har hatt mye press nedover.

Burde jeg bare rett og slett ringe føden og snakke med de, eller skal jeg vente til sjekk i morra hos legen og snakke med henne.(er der 2 ganger i uka pga de er redde for svangerskapsforgiftning ++).. Stoler egentlig ikke på legen min heller for hun har tatt feil av stoffskiftet mitt hele svangerskapet..

Har vært sånn i noen dager..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør jo alltid ringe føden hvis du er usikker. Men det er normalt ikke fostervann hvis det ikke har farge. Fostervann er svakt rosa, og har en søtlig lukt, evt hvis det er infeksjon har det en mer grønnli g farge.

Jeg har masse utflod og er konstant fuktig, men dette er ikke fostervann. Jeg lakk i forrige svangerskap, da kom det ikke sivende, men kom i små, men merkbare "skvetter" om gangen. Men som sagt, er du usikker, så ringer du føden.

Skrevet

fostervann kan også være helt blankt, eller "blakket"..

(Har tatt imot noen barn, 5stk faktisk, og fostervannfargen varierer ifra ingen farge, til grå, til rosa.)

Er du usikker, ring føden :) I verstefall ber de deg vente til i morgen ;)

Skrevet

Takker for svar, var ikke akutt farlig, men legen har sendt meg videre til sykehuset, så skal få videre oppfølging der og ikke mer fra fastlege eller jordmor iogmed at jeg er såpass nærme fødsel.

Så skal opp og ha samtale og sjekk på sykehuset i dag, så får vi se hva som skjer videre=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...