Gå til innhold

Hva bruker dere for å skjærme mot innsyn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå bor vi slik til at de som kjører forbi huset vårt pg alle turgåerene og alle som bor i nabolaget kan se rett inn i stua vår og på kjøkkenet vårt. Føler meg rimelig eksponert her vi bor nå.

Det ser så kjipt utenfra om alle gardinene eller rullegardinene er nede hele tida. Jeg har laget passe stor åpning i gardinene, og har mye planter, men føler enda at det er temmelig åpent.

Noen tips? Minker det innsyn med lamper i vinduene? Eller vil det øke innsyn?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om det ser kjipt ut. Når mørket kommer lukker jeg persiennene.

Har en del pynt og lys på utsiden av de som da pynter noe opp.

Skrevet

Dytt

Og takk for svar. Liker ikke innsyn på dagen heller, og liker ikke at gardinene alltid er for.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Bryr meg ikke så mye om at folk kan se rett inn

Skrevet

Flytt, da.

Jeg bruker boligens plassering og oppbygning som skjerming. INGEN ser inn mine vindu, selv om jeg bor i byggefelt i en by. Det var en av grunnene til at jeg kjøpte her.

Skrevet

Vi har innsyn slik som du beskriver. Jeg har mye planter, men ellers gir jeg blaffen i om folk ser inn. Om de gjerne vil se meg se på tv i kosedress eller mannen min rydde inn i oppvaskmaskinen, så får de heller gjøre det. Ser de noe de ikke liker, så kan de skylde seg selv :)

Annonse

Skrevet

Vi har innsyn slik som du beskriver. Jeg har mye planter, men ellers gir jeg blaffen i om folk ser inn. Om de gjerne vil se meg se på tv i kosedress eller mannen min rydde inn i oppvaskmaskinen, så får de heller gjøre det. Ser de noe de ikke liker, så kan de skylde seg selv :)

Er vel bare en vanesak da tenker jeg. Er ikke vant til å bo slik. Liker ikke tanken på at folk ser inn.

Skrevet

Har ikke vært plaget av dette før i dag;)

De bygger et hus ved siden av vårt og snekkerne har nå kommet seg opp en etasje. Det vil si at de kikker rett inn på badet vårt!

Har to små vinduer (45x45 cm), og de skal dekkes med film som ser frostet ut. Har verdens minste bad med bred vinduskarm, så gardiner ville gjort det enda mindre...

Gjest irismor
Skrevet

Persienner.

Liftgardiner.

Tynne gardiner, slike hvite som man ikke ser så godt igjennom men slipper inn lys.

Lampe.

Planter.

Eller heng gardinene i bue med lampe og planter i midten.

Finnes og slike tynne hvite gardiner som dekker halve vinduet fra toppen og ned. Og med litt pynt og planter under så blir det ikke så mye innsyn.

Hansen og Dysvik vil jeg tro har slike gardiner.

Skrevet

Lamper vil dempe innsynet så lenge du har de i vinduet. Når lyskilden blir sterkest foran i synsfeltet så vil det bak forsvinne i større grad. Men sånne tynne halvdekkende gardiner synes jeg høres ut som en god ide. De slipper sikkert inn lys, men ikke innsyn.

Hvis du er av den kunstneriske typen kunne du kanskje prøvd vindusmaling? Masse fine farger på f.eks Panduro :) Da minsker du innsynet, men vil på den annen side kanskje trekke mer oppmerksomhet til vinduene fra forbipasserende. Eller du kan henge ting i vinduet - fra gardinstanga f.eks for å skjerme for midtdelen av vinduet.

Vi bor så avsides til at vi ikke engang har gardiner på badet, så jeg har dessverre ikke så mye råd utover det som er sagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...