Vilruge Skrevet 15. januar 2012 #1 Skrevet 15. januar 2012 Vi har første natt på eget rom i natt (foreløpig sover hun søtt :-)), men så synes jeg det blir litt "brutalt" å ha det helt mørkt der inne. Vi har ikke noe nattlampe så nå er døra til naborommet på gløtt med lys på i det andre rommet. Hva gjør dere?? Er det lurt med nattlampe? Det virker egentlig ikke som hun bryr seg egentlig...
knerten09+ knerteline11 Skrevet 15. januar 2012 #2 Skrevet 15. januar 2012 Vi har ikke lys på nei. Men jeg har ei lita lampe jeg kan skru på om jeg må inn og se til ho. Evt skrur jeg på lys i ganga og da får jeg lys nok til å se inn til snuppa.
♥lykkelig♥ Skrevet 15. januar 2012 #3 Skrevet 15. januar 2012 Jeg synes det ble altfor mørkt på rommet hennes:P Tenkte det samme som deg, så vi har satt en liten lampe i vinduet på rommet slik at det ble litt lunt og koselig Lyser ikke opp mye. Men man ser litt når man kommer inn der
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 15. januar 2012 #4 Skrevet 15. januar 2012 Vi har aldri hatt lys på soverommet til noen av ungene. Mest fordi jeg var så utrolig mørkeredd da jeg var lita (er det til dels fremdeles), og jeg ville prøve å unngå at ungene ble det og. Derfor ville jeg venne dem til å ha det mørkt når de sover. Foreløpig fungerer planen min riktig bra, og begge to sover på mørke rom. Dørene er ikke igjen, men ligger helt inntil karmen så det slipper ikke noe lys inn. Dersom barnet ditt synes det er greit å sove i mørket synes jeg egentlig du bare kan fortsette med det.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2012 #5 Skrevet 15. januar 2012 Jeg har vært bevisst på at mine skal være vant til å sove på mørke rom helt fra starten. Både for at de ikke skal oppleve mørket som skummelt, men også fordi det er en (nokså vanlig) brannårsak at små barn tar med lamper opp i sengene. Når babyene sover med oss er det helt mørkt på rommet, og når de flytter inn på eget rom er det helt mørkt.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 15. januar 2012 #6 Skrevet 15. januar 2012 Vi har en sånn liten lampe som man kan regulere styrken på. Plutselig virket hun så mørkredd nemlig, så vi satt den på hakk nr 1, noe som tilsvarer mindre lys enn å ha døren på gløtt..vi har av ganglyset siden det er så utrolig sterkt.. Noen ganger tar jeg det av før jeg legger meg, og noen ganger ikke
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 15. januar 2012 #7 Skrevet 15. januar 2012 Helt mørkt. Det har hun vært vant til fra dag 1. Endret det ikke da un flyttet på eget rom som 13 uker gammel =) Fin måte å skille natt fra dag.
C.L.H85 Skrevet 16. januar 2012 #8 Skrevet 16. januar 2012 Har det helt mørkt, bare taklampa som blir satt på når jeg henter henne om morgenen Var selv veldig mørkeredd når jeg var liten, så vil prøve å få vesla til å venne seg til at det er mørkt når hun sover;) Skal etterhvert sette opp sånn blomsterlampe fra ikea, ganske mykt lys i de. Noe usikkert blir det jo uansett når hun begynner å ha mareritt, da kan det jo hende mørket blir skummelt uansett
Neen Skrevet 16. januar 2012 #9 Skrevet 16. januar 2012 Har det mørkt da dette signaliserer natt. Har lys på dagtid. Har heller døren på gløtt hvis du ønsker litt lys inn.
Ulykkesfuglen=lykke aug-11 Skrevet 16. januar 2012 #10 Skrevet 16. januar 2012 I beg så var det en liten sprekk i rullgardina. Dette mest fordi jeg ville se hvordan han lå i senga si når jeg var inne å sjekket. Nå er det bekmørkt, men setter opp døra hans når vi legger oss og det siver nok litt "lys" inn fra stua pga vinduene.
Lemonia Skrevet 16. januar 2012 #11 Skrevet 16. januar 2012 Nei, vi har ikke på lys, men døra står på gløtt og det er lys i gangen så det blir litt lys inne på rommet også. Forøvrig tror jeg ikke det å venne barna til å sove i mørkt rom har noe som helst å si for hva de vil foretrekke senere. Vi har i allefall gjort det likt for begge barna og storebror på 3 år har lenge villet ha nattlys på og døra halvåpen så han får lys inn fra gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå