Gå til innhold

Hvilken vogn skal dere ha?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Brio happy her også. Hvorfor er du ikke fornøyd med sportsdelen? For meg er det viktig at man kan snu den begge veier, slik at man har øyekontakt med barnet når man triller.... forstår ikke de som kjøper en vogn som er vendt forover så man ikke ser barnet sitt når man triller. Ok når de er litt eldre men når de er 8 -9 mnd er det vel viktig å ha kontakt og følge med?

Jeg skal bruke emmajungan fra forrige gang. Den henger ikke helt i hop etter tre års intenst bruk, (uansett overrasket over dårlig kvalitet!) men den skal vel tåle en omgang til om mannen kan være litt handy innimellom..... Det deilige med den er at den er så romslig, så når vi skal på tur får jeg med meg "hele verden" uten problemer og uten at det blir for tungt.

Men er det ingen som tenker på å kjøpe Emmaljunga Nitro City?

Den har svingbare hjul foran. Hadde Emmaljunga Nordic til mitt første barn i 2008. Jeg kjøpte den pent brukt, og den ble ødelagt da jenta var 6 mnd. En skrue datt av. Faren min er flink å reparere og spikke, og laget en slags kloss av tre som har ersattet en ødelagt plastdel.

Min erfaring med Emmaljunga vogner generelt, er at de har god plass til barnet (viktig hvis du får vinterbarn), og er ganske solide vogner.

Men jeg synes det trekker veldig ned at de er så tunge og vanskelig å manøvrere i gater og på kjøpesentre. Nå skal det sies at jeg bor i byen.

Men jeg har sett litt på Emmaljunga Nitro city, og den er lettere og har to svingbare forhjul. Kan det være et godt alternativ til mine behov? En solid vogn med fire hjul, ganske god plass i bagen (får somemrbarn denne gangen), og som er lett å manøvrere i byen. Skulle den bli for vanskelig å trille i skog og terreng, får jeg bare kjøpe meg en brukt trehjuling eller noe sånt.

Annonse

Emmaljunga edge duo mondial eller noe sånt ;) kjøpte i fjor til storesøster en limited edition, hun er 8mnd nå og vi bruker fortsatt bagdelen, stor god, til tross for stor og god jente ;) Men vi skal kjøpe en tfk tvillingvogn, med bag, må nesten ha det når det blir bare max 1år år i mellom.. men når pappa eller tenåringssøsken er med så bruker vi Emmaljunga'en ;) og storesøster får sitte i sin tfk buggster S trille.. som forøvrig kan anbefales ;)

Tfk joggster twist. Hadde det sist som sportsvogn og kjøper det igjen. Meget fornøyd med den.

Skal ha den til bagvogn også denne gangen, og har bestemt meg for multi x bagen. Noen med erfaring? Litt mindre enn den andre. Men virker smart å kunne sette opp ryggen litt etterhvert.

Annonse

TFK vogn. Fortsatt like fin og god etter at de to eldste har brukt den. Superfornøyd!

Har også en phil & teds vogn som jeg kommer til å bruke hvis jeg skal ha med de to minste. Deilig å ha muligheten til å ha unger i høyden, slik at jeg slipper en bred tvillingvogn. Han i midten blir 2 1/2 når vesla kommer, og da sitter han ikke så mye i vognen. Greit å bare ha et søskensete å sette på denne vogna ved behov.

Her blir det Emmaljunga city cross uten tvil.... lett og trille. god og lun. myggnett inkl i kalesjen. kan brukes lenge pga lengeden på ryggen++++

Har masse erfaringer med ulike vogner pga at jeg jobber på småbarns avdeling i barnehage... men emmaljunga er best utfra mine kriterier så ingen tvil her i gården...:)

Her har vi allerede kjøpt en Brio Happy Duo brukt, som blir veranda/barnehage og "trille-tur på veien" vogn. Men så skal jeg også ha en lilla Brio Go, til mer "på farta" turer. Har funnet en adapter slik at jeg får festet MC Cabriofix-stolen på understellet til Brio Go'en, så da tror jeg vi har det vi trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...