Gå til innhold

Hvilken vogn skal dere ha?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har også vært kjempe usikre, men ente i forrige uke opp med TFK Joggster Twist. Hadde Teutonia forrige gang, men den er litt sliten etter to barn.

TFKen virker veldig bra, og et must for oss var at den hadde 3 hjul med svingbart forhjul (det er forskjellen mellom Twist og III) og at den var liten når den legges sammen (får god plass i bagasjerommet ved siden av stort hundebur). I tillegg er bagen STOR, og den har justerbart fotbrett.

Eneste negative med denne i forhold til Teutonia sin er at når du går over til sportsdelen sitter barnet fra deg. Men det er veldig få av vognene hvor barnet sitter mot deg i sportsdelen.

Vi er ihvertfall veldig fornøyd, og gleder meg til å prøve vognen om ca 4 uker:)

Jeg liker 3-hjuling best, fordi jeg synes det er mye enklere å trille. I tillegg synes jeg 3-hjuling med svingbart forhjul er mer stabil enn en 4-hjuling med svingbart forhjul... rett og slett fordi 4-hjulingene med svingbare forhjul har så utrolig små hjul.

Så her i huset har vi alltid gått for 3 hjul:)

Annonse

Lettere å manøvrere vogner med tre hjul. Bor man i byen er det kjekt rundt gatehjørner, på kaféer etc. Vi bor inntil skogen og trenger en stødigere vogn og går derfor for fire hjul. Hvor man kommer til å gå mest trilleturer burde vel være utslagende på dette valget:)

Ja for det er det vi har sett etter, en som kan brukes til trilleturer og litt i byen, men vi har valgt en brio sing, forgjengeren til brio go. den har fire hjul som er svingbare og kan låses, og er egentlig overraska over hvor store hjula forran er, til å være små hjul vel og merke:) heheh Men har jo ikke noe erfaring og får ikke prøvd vogna før til sommeren så jeg er veldig spent på om vi blir fornøyde:)

En marineblå Emmaljunga mondial duo! Klassisk, pen og romslig :-)

Har hatt Emmaljunga duo Edge, Emmaljunga Classic sport, Teutonia Prestige, Mountain buggy + noen til..

Jeg elsker Emmaljunga som bagvogn, mens Mc Laren er den absolutt beste trillen!

Har en Emmaljunga Mondial duo etter storesøster. Skal bruke den som bagvogn, også blir vi å kjøpe en trehjuling som sportsvogn når den tid kommer. Har ikke bestemt meg for hvilken enda...

Mondialen er stor og tung - men den er klassisk og fin - og gir god plass til en julibaby når vinteren kommer og vinterposen må frem :-)

Annonse

Her blir det Emmaljunga eller Brio kombivogn, med FIRE hjul! Pga. at det er stødige og robuste vogner. Har dessverre en forferdelig hendelse med 3-hjuling friskt i minne :( En god kollega passet sitt barnebarn på under året. Barnet sov og ble forlatt sovende en MEGET kort stund utenfor huset. Barnet hadde måttet våknet og hadde veltet vogna, denne fikk han over seg. ALLE marginer på feil side... Det gikk nesten helt galt... Barnet ble hjerneskadet etter dette. MEN dette er min personlige opplevelse!! Er så aldeles enig i at 3 hjul er både praktisk og lettvint :) Alle har sine egne erfaringer og får gode tips og råd fra sine nærmeste :)

Lykke til med fine vogner til deres små <3

Har Brio Happy som jeg skal bruke.

Siden det var veldig slitsomt å dra med meg vogna frem og tilbake i barnehagen så kommer jeg til å kjøpe ABC design cobra som hjemmevogn/ekstravogn. Den virker som en stø trehjulig, samtidig som den er billig.

Her blir det mest sannsynlig Easywalker qtro. har lyst på en lett vogn med stor bag. Hadde Emmaljunga citycross med de to første, men dessverre bagen så liten og jeg får store barn. Litt ting var den og men ellers en kjempegrei vogn.

Hadde Brio kombi til de to største, men lånte den bort, noe som resulterte i at den ble kastet:( Nå må vi kjøpe ny til babyen kommer. Har vinglet mellom ABC design cobra og TFK joggster twist... Vi bor i et "snøhull" og er redd ABC blir for "pinglete"... så nå heller vi mot TFK...:)

Vi har Emmaljunga duo edge med sportsunderstell. Har brukt den til to barn og er fortsatt i bruk til andremann. God og stødig vogn med fire hjul som har rulla mange mil. Har aldri hatt problem å komme fram på dårlig måka vestlandsvegar, og aldri hatt problem med at vogna veltar sjølv om storesøster har klatra på den. Har sluppe unna dobbeltvogn. Vogna tåler godt at storesøster sitter på fotbrettet til og fra bhg når ho blir sliten. :)

Hadde eg valgt på nytt i dag, hadde eg valgt samme vogna. Eit minus er at vogna er tung å løfte inn/ ut av bil, men for oss har ikkje det vore noko problem fordi den sjeldan blir tatt med på biltur.

Lykke til med valget. Det eit hav av vogner, og du må velge vogn utifra behov!

Eg vurderte quinny sist, for 3 år sidan, men samboer nekta fordi den virka skrøpeleg.. Enda opp med teutonia trehjul og var kjempefornøgd med den. Framhjulet kan låses slik at vogna er like god på grusveg som på asfalt. Vogna er i tillegg veldig lett og det var ganska avgjerande med bekkenproblem.. Softbagen er stor og kan bygges ut, synes hardbagen er veldig liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...