Gå til innhold

Flere her som får svak positiv 9-10 dpo hver mnd, så svakere test 11-12dpo. Kjemisk gravid hver mnd! :(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har også opplevd det flere ganger. Skikkelig kjipt:( Men man regner med at dette skjer med ca 50 % av alle befruktede egg. Hvis du tester med veldig sensitive tester før IKM, vil du oppdage dette. Det beste er nok derfor å vente til over IKM med å teste. Jeg synes det er VELDIG vanskelig selv. . sukk. . Lykke til!

Hei! Det samme har skjedd meg to sykluser på rad, og jeg ble også bekymra. Har lest en del. Grubla mer ;) Hos kvinner som har eggløsning og sex i rett tid tror man at egget svæ ofte, kanskje oftest, befruktes, men at 50-90 prosent av befrukta egg går til grunne før mensen, det er normalt. Nye tester er veldig sensitive, jeg skal slutte å teste før dagen jeg forventer mensen. Minst. Skuff. Vi får håpe at det bare betyr at det er vår tur snart :) jeg håper det!

Jeg har vært gravid nesten hver mnd det siste året, men pga korte lutefaser så rekker ikke egget å feste seg i livmoren, og det ender i en spontanabort hver mnd -(

Det kan jo være at det er noe av det samme med deg..?

Jeg går nå til akupunkturbehandling for å få lengere syklus, og tar Bidronninggele frem til eggløsning og Wild Yam etter eggløsning.

Jeg har sluttet å teste før IKM, og venter heller på å gå over eller at mensen skal komme, orker ikke flere skuffelser.

Kan man bruke wild yam hele syklusen, eller bare etter el?

leser at den virker positivt på uregelmessig menstruasjon også..

Annonse

Wild yam er vel etter eggløsning bare?, skal ikke det ligne progesteron? Er vel ikke så dokumentert at det har noen effekt, men ei heller skade? ;) men det er vel hvis man mistenker lavt progesteron eller? Kan jo måles i blodet ca en i etter eggløsning. Leger kan skrive ut progesteronkrem også..litt uklare retningslinjer på det også så langt jeg har skjønt. Kort lutealfase, dvs ti dager og under sant? mange befrukta egg vil jo slippe taket av seg selv, selv om man har tilstrekkelig lang lutealfase?

Jeg har vært gravid nesten hver mnd det siste året, men pga korte lutefaser så rekker ikke egget å feste seg i livmoren, og det ender i en spontanabort hver mnd -(

Det kan jo være at det er noe av det samme med deg..?

Jeg går nå til akupunkturbehandling for å få lengere syklus, og tar Bidronninggele frem til eggløsning og Wild Yam etter eggløsning.

Jeg har sluttet å teste før IKM, og venter heller på å gå over eller at mensen skal komme, orker ikke flere skuffelser.

Hei!

Jeg har 28 dager syklus og får mensen 14 dager etter el, så det er ikke noe galt med syklusen min. Bra du får hjelp da! :) Krysser fingrene for oss.

Jeg har også opplevd det flere ganger. Skikkelig kjipt:( Men man regner med at dette skjer med ca 50 % av alle befruktede egg. Hvis du tester med veldig sensitive tester før IKM, vil du oppdage dette. Det beste er nok derfor å vente til over IKM med å teste. Jeg synes det er VELDIG vanskelig selv. . sukk. . Lykke til!

Ja, jeg må slutte å teste så tidlig. :/ Det er unødvendig å vite egentlig. Bedre å vente til den dagen jeg skal ha mensen. Eller fra dag 12-13 dpo. Det er tydelig at det ikke er så langt unna da! Blir jo gravid hele tiden!

Jeg gleder meg til det er min tur! :)

Lykke til videre alle sammen. Takk for svar. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...