Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg tok siste røyk i dag... er 5-6 uker..

å planlegger å være røykfri så lenge jeg er gravid og ammer.

men blir nok å røyke igjen.

ja det høres dumt ut.

men jeg er plaget med stor sosialangst og en liten tendens til ocd..

som kommer frem når jeg er ute elle skal snakke i telefon osv osv.

jeg nekter å ta medisiner,men røyker når jeg blir stresset og begynner å få angstanfall

ja vet godt at mange syns jeg har en latterlig holdning.. men når min angst overtar.,,,så kan jeg ikke gjøre noe.... ikke gå ut å handle,holde møter,ta tog eller buss... ikke ringe legen osv osv...

men min baby skal ha det godt.

derfor holder jeg pause nu.

jeg tok siste røyk i dag... er 5-6 uker..

å planlegger å være røykfri så lenge jeg er gravid og ammer.

men blir nok å røyke igjen.

ja det høres dumt ut.

men jeg er plaget med stor sosialangst og en liten tendens til ocd..

som kommer frem når jeg er ute elle skal snakke i telefon osv osv.

jeg nekter å ta medisiner,men røyker når jeg blir stresset og begynner å få angstanfall

ja vet godt at mange syns jeg har en latterlig holdning.. men når min angst overtar.,,,så kan jeg ikke gjøre noe.... ikke gå ut å handle,holde møter,ta tog eller buss... ikke ringe legen osv osv...

men min baby skal ha det godt.

derfor holder jeg pause nu.

Fint at du klarer å slutte mens du er gravid. Ellers er det ikke latterlig i det hele tatt det du skriver, det er slik mange har det. Jeg også. Selvmedisinering, heter det. :)

Jeg sluttet første gang jeg ble gravid, men begynte igjen da livet som nybakt mamma startet. Det var stress, det. Uff. Jeg sluttet når testen viste positiv igjen nå, men denne gangen tror jeg det er større sjans for at jeg ikke starter igjen. Jeg er sterkere og mer motivert denne gangen.

Lykke til til oss! :D

Jeg røyker ikke lenger, men jeg snuser. Er 6 år siden jeg slutta å røyke, men begynte på igjen hver gang jeg var på fest eller det var litt mye stress rundt meg. Begynte derfor å snuse, og har ikke hatt lyst på røyk etterpå. MEN når jeg ble gravid sist og slutta med snusen tenkte jeg på røyk hver dag. Sist tok jeg 1-2 snus om dagen (general mini) hadde den i leppa maks 2min også brukte jeg nikotinfri snus utenom. Tanker å gjøre det samme denne gangen, så jeg snuser så mye jeg vil fram til positiv test også kutter jeg ned til to om dagen etter det :)

Det er jo ikke det samme som røyk, men fortsatt skadelig for barnet. Syns det er kjempebra at dere klarer å slutte helt. Og om noen ikke klarer det er det i det minste bra at de kutter ned så det blir minst mulig!

Annonse

Sluttet da jeg fikk positiv test sist gang 5 uker på vei. Denne gangen har jeg sluttet før - og er fremdeles ikke gravid. Sluttet for ca.3 mnd. siden :) Sist klaffet det 1.pp forresten. Nå er vi i 3.pp. Litt mer gira denne gangen så kansje det er derfor ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...