Gå til innhold

kjenner lite liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er kanskje litt for tidlig for meg å bekymre meg, men jeg synes dette går veldig opp og ned. Er andregangsfødende, 17+6 i dag. Husker ikke når jeg begynte å kjenne liv med første barnet, men denne gangen begynte det ganske tidlig , rundt uke 14-15 tror jeg. Og så varierer det veldig. Hadde noen dager da jeg kjente tydelig liv mye og ofte, og så går det gjerne opp til en uke før jeg merker noe mer i det hele tatt. Tenkte at jeg har kanskje foranliggende morkake ( skal på ul om 10 dager ca), men hvis det skulle være tilfelle, så hvorfor kjente jeg så tydelig i en periode ? Det kommer jo et tidspunkt når man skal kjenne liv daglig, jeg har nok ikke kommet så langt ennå, men klarer allikevel ikke slå meg til ro.

Hvordan er det med dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har foranliggande morkake, og synes sparka varierar mykje. Er 17 veker og andregongsfødande. I periodar kan det gå dagar utan at eg kjnner noko og fekk beskjed på ul iveke 12 at det var ikkje sikkert eg kjende noko i det heiletatt før veke 20..

Skrevet

Eg har foranliggande morkake, og synes sparka varierar mykje. Er 17 veker og andregongsfødande. I periodar kan det gå dagar utan at eg kjnner noko og fekk beskjed på ul iveke 12 at det var ikkje sikkert eg kjende noko i det heiletatt før veke 20..

Takk for svaret ! Dette høres veldig ut som meg :) har hatt flere ultralyd av andre grunn, men det var aldri sagt noe om morkake, skal nok få vite det på den ordinære ul snart. Håper ikke det stemmer for min del, men i så fall så skal jeg skaffe meg en Angelsound doppler.

Skrevet

Masse lykke til :) Kan trøsta deg med at eg ikkje kjende liv i ei heil veke, og var kjempeglad eg hadde første jordmorkonrtoll midt i romjula. Kjenner eg liv er det alltid etter at eg har lagt meg. Trøstar meg med at det endå er ei stund til eg ska kjenna daglege spark, og gler meg til eg endeleg kan kjenna skikkelege spark :)

Skrevet

Jeg "tror" jeg kjente liv ganske tidlig, rundt 13-14 uke. Men har bare blitt mindre og mindre. Kjenner og kjenner, men i ingenting. Kjenner hvor babyen ligger når jeg ligger på rygg, for buler ut og er hardt på ene siden, men ikke noe bevegelse :-(. Er 18+1 nå, og skal på ordinær UL først på fredag. Merket jeg gruer meg sånn, så håper det blir noen spark før det...var hos jordmor på tirsdag og der fant hun hjertelyden klart og dydelig, spent nok bare en rolig krabaten detta :-/...husker ikke hvordan det var med førstemann, men var nok litt senere. Men når jeg leser om alle dere som kjenner så tidlig med nr 2, så blir jeg litt bekymra ja :-(

Skrevet

Jeg er i uke 21 og kjenner veldig lite, kan gå dager uten at jeg kjenner noe som helst og så kan jeg såvidt kjenne litt bevegelse en dag eller to. Hadde UL i begynnelsen av januar, forsterkake ligger bak og alt er bra med babyen, så tror det er veldig individuelt hvor mye man kjenner og når.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...