Gå til innhold

luft i mage, baby på 4 uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jenter!

har dere noe råd mot luft i mage til baby på ca 4 uke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer du? I så fall anbefaler jeg amme-te. Hjalp veldig her i huset.

Ellers er det de vanlige "triksene" som å sykle med beina, rape godt etter måltider, varmt bad, stryke på magen, sukkervann..... Gutten min lå mye på magen på kvelden mens jeg strøk han på ryggen. Det var effektivt her:)

Skrevet

For vår hjalp det å bære henne på magen (at hun lå på magen på armen vår). Det roet henne ofte. Eller at hun satt som på en stol inntil oss- hennes rygg mot min mage og min arm under rumpa hennes (den andre armen min støttet henne). I denne stillingen kan du gynge rolig fra side til side (vi ble advart mot å "riste" av helsestasjonen, selv om det er mange som gjør det) eller ta knebøy som også skal hjelpe. I tillegg til å sykle med bena kan du legge babyen på ryggen og så føre knærne hennes mot brystet. Masser forsiktig på magen i sirkler med klokken. Ellers var bæreselen gull her- roet henne alltid!

Skrevet

Å ligge pÅ magen over lÅrene mine funker godt her. Og sykling med beina, og Å bære pÅ armen sÅnn at baby ligger pÅ magen. Minifom hjelper mange, og kjøpes reseptfritt pÅ apotek.

Skrevet

Anbefaler Fennikel te. Den drikker du selv samt du kan gi litt (jeg ga rundt 5 ml) avkjølt te direkte til baby.

Vet at mange også har brukt Minifom. Har ikke brukt dette selv, så kan ikke si noe om virkningen.

Lykke til uansett, håper det går seg til snart :-)

Skrevet

Når vår baby var 4 uker kom magevondt mer eller mindre over natta. Noe av det vi prøvde fungerte på vår baby, andre ting fungerte ikke like bra. Her er "lista" :)

*Babymassasje. Babyen vår ble veldig avslappet av dette, og vi fikk alltid ut masse luft på denne måten.

*Vi brukte også minifom, men det synes jeg ikke fungerte

*Bæring i kollikgrep

*Sukkervann var lindrende i kanskje 10minutter hos oss, men en god hjelp når det sto på som verst.

*4 behandlinger til kiropraktor, hvor baby ble tydelig bedre og bedre for hver behandling.

Nå er gutten vår 3.5mnd, og har fremdeles luft i magen, men han virker ikke å plages like mye av det lenger. Ligger ofte å "presser", spesiellt om morgenen, men det som skal ut; ja det kommer ut! :)

Skrevet
Når vår baby var 4 uker kom magevondt mer eller mindre over natta. Noe av det vi prøvde fungerte på vår baby, andre ting fungerte ikke like bra. Her er "lista" :) *Babymassasje. Babyen vår ble veldig avslappet av dette, og vi fikk alltid ut masse luft på denne måten. *Vi brukte også minifom, men det synes jeg ikke fungerte *Bæring i kollikgrep *Sukkervann var lindrende i kanskje 10minutter hos oss, men en god hjelp når det sto på som verst. *4 behandlinger til kiropraktor, hvor baby ble tydelig bedre og bedre for hver behandling. Nå er gutten vår 3.5mnd, og har fremdeles luft i magen, men han virker ikke å plages like mye av det lenger. Ligger ofte å "presser", spesiellt om morgenen, men det som skal ut; ja det kommer ut! :)

tusen takk for gode tips kjære, ble glad for det :) bestilte time hi kiropraktor. men åsen lagges sukkervann? hehe sukker i kokt vann ? skal d være veldig søt? sorry for dumt sp, er jo uerfarn og føstegangs mamma :)

Skrevet

sukkervann:

1dl vann

1ss sukker

kokes og avkjøles

gi 2ml lunkent vann med engangssprøyte

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...