Gå til innhold

Noen som kan anbefale en god fuktighetskrem man ikke får kviser av??

Anbefalte innlegg

Skrevet

........det er selvsagt ikke godt å vite det alltid det nei, men om noen har noe erfaring med en som de virkelig synes er GOD, blir jeg glad. Får lett kviser av alle slags kremer, og den jeg har brukt i et par år nå som har vært fantastisk får jeg plutselig masse kviser av NU.

Så jeg må finne en ny, og det er en jungel der ute!

På parfymeri anbefaler de jo alt som er dyrt synes jeg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en krem fra Wedela som er kjøpt på helsekost - Life-butikk, tror jeg. Grønn tube, anbefalt også til hender mv, men den har faktisk funket kvisehemmende for meg. Tror det er kamille i den, men litt usikker på akkurat det. Kan legge inn mer nøyaktig info når jeg har den foran meg, men nå er jeg på sofaen med kynnere, så håper det er greit at jeg venter litt.... ;-)

Skrevet

Hei. Jeg begynte med MD formulations nå når jeg ble gravid... Rens, serum og krem.. Har slitt mye med tørr hud, men fikk en del kviser nå i graviditeten... Huden har aldri sett bedre ut! Så er verdt et forsøk. De selges hos hudpleiere og hudsalonger/velværesalonger.. Der er de flinkere enn på parfymeri..ha kjøpt mye der før, men har nå funnet mitt merke!! Fått mannen til å begynne med det også da han har hatt kviser i alle år...det har bedret seg masse på kun 1mnd...

Skrevet

Du må nok til hudpleier for å finne ut om kvisene dine skyldes at du har fet hud, eller om huden egentig er tørr, og derfor produserer mer atlg som gir deg kviser. I alle tilfeller vil kremer som tørker ut huden litt virke på kort sikt, men om du egentlig har en tør hudtype, vil problemet forverres over tid.

Dersom du nettopp har blitt gravid og fått kviser, skyldes det nok hormoner, og du kan gjøre hva som helst uten at det hjelper stort i lengden. Jeg er selv veldig plaget nå, og går til hudpleier for å få klemt ut av og til... Da er det i allefall litt bedre i et par uker, også er det mindre sjanse for stygge arr senere.

Selv liker jeg renseproduktene til MD, og kremene fra Decleor. Jeg har tørr hud med kviser, så bruker aroma night Rose d'orient balm fra Decleor om natta og Hydra floral dagkrem (decleor). Liker også Hydra Life fra Dior som dagkrem.

Dyre produkter, men verdt pengene. (Kjøper på nettet, ca halv pris!!) Om jeg går tilbake til billigere produkter jeg brukte før, kommer kvisene med full styrke på få dager :-S

Skrevet

vitapan funker på meg, jeg er veldig plaget med kviser, nå har jeg nesten ingen

Skrevet

Dermalogica Activ moist bruker jeg.. Den skal visst være veldig "ren", men ikke vet jeg. Er ihvertfall veldig fornøyd med resultatet

Skrevet

Eg er utdannet hudterapeut og har veldig god erfaring med MD formulations og BABOR, men de vil ikkje hjelpe optimalt visst du ikkje renser og peeler huden din daglig, så de er de første eg vil anbefale, visst du har ein fuktighetsfattig hud med ureinheter så vil eg annbafale eil oljebasert rens, kvisene du har kan og komme av reaksjon på produkter visst du har ein fuktighetsfattig hud siden beskyttelsen i huden ikkje er optimal... Visst du har eit feit hudtype med kviser så vil eg annbafale ein rense-gel, denne er litt "sterkere og vil virke bedre på ein fetere hud:o) så vil eg anbefale ein krem fra BABOR som heiter perfect combination, denne ligger på rund 600kr men er verdt pengene :o) BABOR får du kun kjøpt hos hudpleisalonger som driver med BABOR, dei og kan hjelpe deg visst de er noe du lurer på :o) håper de var til litt hjelp. :P

Skrevet

Jeg bruker merkene decleor og matis. De har veldig gode kremer - og du får aldeles ikke kviser av de :-)

Billigmerker har ofte fyllstoff for å få ned prisen, noe som ofte kan merkes når man bruker de. Noen har en hud som tåler mer - og da er dette ikke et problem, andre har sensitiv hud som krever noe annet - som meg - og da må man ha noe ordentlig.

Men disse merkene er langtifra billige. Sånn midt på treet /litt dyrt vil jeg si (ca 500 - 800). Men de er bra, og drøye.

Om du er sikker på at det er kremen som gir deg kviser, så er det greit å bytte, men kanskje er det noe annet? Jeg får kviser av hvetemel eksempelvis - hver eneste gang...

Skrevet

Jeg har fått gode resultater med Matis, men det tok jo litt tid før jeg ble "kvitt" alt.. Brukte rens, tonic og krem pluss en balanserende krem på natten..

Parfymeriet kan jeg ikke kjøpe på, der reagerer jeg på det meste..

Skrevet

Dette er vanskelig.. Jeg har selv brukt matis, decleor, MD formulations, diverse trygge sminkeprodukter osv osv... Meeen de gode resultatene har uteblitt.

Jeg har uren hud uansett hvor bra hudpleiemerke jeg bruker.

MD formulations gav meg fin hud etter en stund, men mye verre hud på sikt. Den er blitt mye mere følsom og reagerer på den m inste ting.

Skrevet

Derso du har brukt samme krem veldig lenge er det uansett lurt å bytte/ta en pause. Huden kan liksom bli litt "immun"..

Også er det lurt å velge hudkrem som er fri for mineraloljer og parabener. Og dersom det huden er vant til inneholder minelralolje, er det lurt å ta en uke hvor du bruker kun en baseolje (eks mandel) og aloevera gele for å balansere huden. Det er forresten ingen dum idé innimellom uansett ;)

Er veldig glad i dr. Hauscka og wleda sine produkter. Dr. H. Hudolje er kjempefin mot uren hud, ellers er rosenkrem light et fantastisk produkt som du også gjerne kan kombinere med dr. H. maskene (som du bruker under dagkremen. På natten kan huden hvile, og det holder da med vask/rens og tonic.

Kviser kan komme av så mangt, og er det kommet nå etter at du har blitt gravid er det nok hormonelt, men det hjelper med hudpleie allikevel. Også er det viktig å spise riktig type fett (nok omega 3 og passe med omega 6). Melk og gluten intoleranser gir gjerne utslag på hud. Det går jo an dersom du er veldig plaget å kutte ut en stund for å sjekke (men ta en ting av gangen).

Lykke til :)

Skrevet

clinique nr 2:) passer kjempe for meg

Skrevet

Jeg bestillte etter tips fra noen her inne, hudpleie fra obey your body. De er super nydelige, de har spesialisert seg på problemhud. De er svin dyre i utlandet, men her hjemme er de mega billig. Den ene kremen jeg kjøpte koster 360kr, mens i spania må man betale 1199kr!!! Og de FUNKER! :)

Skrevet

Jeg bestillte etter tips fra noen her inne, hudpleie fra obey your body. De er super nydelige, de har spesialisert seg på problemhud. De er svin dyre i utlandet, men her hjemme er de mega billig. Den ene kremen jeg kjøpte koster 360kr, mens i spania må man betale 1199kr!!! Og de FUNKER! :)

Hvor får man tak i dette i Norge? Har googlet, men får bare opp utenlandske nettsider..

Skrevet

Jeg fikk mail adressa av hu ene her inne. De svarer på alt du trenger og sender deg masse info!

[email protected]

De har akkurat startet opp i norge, så nettsiden er ikke ferdig enda :)

Skrevet

Enda billigere å kjøpe fra amazone.com

Betalte 10 dollar for ansiktskremen og 19 dollar for kroppskremen :)

Skrevet

Det er nok dobbel pris nå, pluss frakt fra usa til europa og fortolling av mva til staten. :)

Skrevet

Hei :)

Jeg har bestilt fra de i norge og når jeg så denne måtte jeg ringe de og høre! De ringte meg akkurat opp igjen og fortalte at de som selger på amazon.com ikke er autorisert til og selge produktene, de kunne heller ikke si om produktene var en kopi eller ikke og personen som selger produktene på amazon, holder selskapet obey your body på og saksøke for ulovlig salg!

Og er det ikke regler i norge for kjøp av ulovlige varer??? Dette tørr ikke jeg!

Skrevet

Aner ikke jeg ?? :? Snakka bare med kusina til mamma som bor i NY og hun kjøpte fra Amazone og har brukt det en stund.. Ja ja gjort er gjort he he

Da kjøper du fra Norge :)

Skrevet

Hei igjen :) Fikk mail fra de i dag, og de vil ikke anbefale og handle obey your body produkter på nett. Selvfølgelig ikke noe problem med dems nettsider, men andre nettsteder. Da de ikke kan gå gode for om produktene er ekte. Mange som selger kopier for og tjene selv. Det sto også at det er viktig og handle av autoriserte obey your body forhandlere, og det er det kunn en av i norge! Får håpe produktene er ekte for din skyld, men vær forsiktig så dere ikke kaster penger ut av vinduet :) Send de heller en mail for og være sikkere! :) Mail adressen står litt over her :)

Skrevet

Sendte de mail og spurte om litt forskjellig. Fikk tilbake en prisliste og generell info om produktene. Det synes jeg egentlig er litt for dårlig. Jeg har ikke noe mulighet til å dra å sjekke produktene irl så da forventer man litt hjelp når man spør.

Spørs om ikke dere som skryter sånn av de har noe med bedriften å gjøre? :P

Skrevet

He he ja jeg har jo alt fått de jeg bestilte fra USA,og så lenge jeg kjenner noen som har brukt de så bruker jeg de opp før jeg kjøper noe mer for å si det sann he he :)

Men har hørt flere som har sagt de har kjøpt i Spania også,men på hudpleieklinikker og diverse der så er det ingen som har hørt om det...

Så dere som har kontakt med de som selger her i Norge,hvor er det det egentlig kommer fra?

Skrevet

Jeg har ingenting med bedriften og gjøre :) Har bare handlet hos de i Porsgrunn og er fornøyd med produktene jeg har fått. Jeg tok kontakt med de når jeg leste om at de selges så billig på amazon. For jeg fikk vite prisforskjellen her i Norge og i Spania, derfor spurte jeg om det jeg hadde fått info om hos de ikke stemte! De visste ikke noe om salg på amazon og tok kontakt med hovedkontoret eller noe sånt, og da fikk jeg beskjed om at den personen kanskje selger falske produkter og at han/hun ikke har lov til og selge der.

Ville bare si i fra om det til andre så dere ikke kjøpte noe som ikke er ekte :) Ville bare være grei! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...