Anonym bruker Skrevet 15. januar 2012 #1 Skrevet 15. januar 2012 Jeg har fått påvist svangerskapsforgiftning, heldigvis i lett grad, men dette er 3. svangerskapet jeg har dette og fått akkurat samme diagnose. Første fødsel endte i kramper:( Denne gangen har jeg følt meg mye dårligere enn de andre gangene, går også på blodtrykksmedisin og epilepsimedisin for å unngå kramper ( :S) , noe som jeg ikke gjorde de forrige gangene...Er inn og ut av sykehuset hele tiden og jeg kjenner at det hele begynner å ta på psykisk. Har bla mye flimringer for øynene, også på natta, og det skremmer meg så utrolig mye. Tåler ikke skarpt lys, mye folk eller høye lyder. Har to barn på 1 og 4 år, stakkars dem har ingen tålmodig mamma om dagen. For mamma er bare sliten og bekymret. Heldigvis er det bare 3 uker til de setter meg i gang. Blir satt i gang når jeg er 37+0 dager fordi de ikke tørr å vente lengre da jeg har blitt kjørt i hui og hast flere ganger til sykehus pga et blodtrykk som ikke vil gå ned mm. Virker som jeg er en tikkende bombe.. Måtte bare få dette ut. Er hjemme alene fordi mannen min skulle være så snill å ta med barna på en bondegård slik at jeg skulle få slappe av pga formen min er dårlig. Likevel får jeg ikke til å slappe av. Det skremmer meg vanvittig å være alene da jeg fikk kramper i første svangerskap og var nære ved med nr 2. Med nr 2 kom det som lyn i fra klar himmel og kom til sykehuset akkurat i tide. Håper jeg ikke har skremt noen med dette innlegget.. Gleder meg så mye til å få ut velsegutten min! Slik at jeg kan bli frisk. Kjennes ut som jeg nesten begynner å utvikle angst...
Fru Eriksen Skrevet 15. januar 2012 #2 Skrevet 15. januar 2012 Huff for en vanskelig situasjon! Skjønner godt at du ikke liker være alene hjemme. Kan ikke komme med så mye råd eller erfaringer av samme art, men føler for deg! Håper de siste 3 ukene går fort. Lykke til!
Mummy to 3 little boys Skrevet 15. januar 2012 #3 Skrevet 15. januar 2012 Det er veldig skremmende å høre!!! Jeg tror at du har en helt verst "case senario"!!!! Jeg er 20 uker med mitt tredje barn, har 2 gutter fra før en som er nesten 7 og en 2 åring. Jeg også to medisin for høyt blodtrykt og har hvert sykemeldt fra uke 7 på grunn av den høyt blodtrykt. Hadde veldig høy blod trykt med nummer 2 barn , og han var født pa 37 + 0 uker etter vannet gikk flere dager før. Jeg håper at jeg ikke få svangerskapsforgiftning.............. alt bra nå med urine prøver og blodtrykket er ikke så verst med medisin. Men jeg er fremmdeles veldig skremt og mest part av tiden føler jeg veldig darlig!!! Stakkars du, du har det så ille!!!!! Jeg kommer fra Skottland og føler meg en litt alene har uten familien min :-( Håper det går bra for du xxx
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2012 #4 Skrevet 15. januar 2012 Hi her Takk Fru Eriksen og Pamela.juva Tenker en del "worse case senario". Fikk kramper i badekaret med førstemann og kjenner at en enkel ting som å ta en dusj mens jeg er alene hjemme nesten gir meg panikk om dagen.. Høres ut som du har en ganske lik situasjon som meg, Pamela, med på tanke høyt blodtrykk og håper virkelig at du ikke utvikler svangerskapsforgiftning! Skjønner godt at du føler deg veldig alene uten familien din i nærheten nå som formen skranter. Har det litt lignenende fordi mine foreldre bor på østlandet og spania, og hans nordpå. Vi bor midt i landet og har dermed ingen familie rundt oss. Håper også de siste 3 ukene går fort og at formen kan holde seg sånn høvlig stabil til da. Heldigvis ikke lenge igjen! Håper ikke jeg går på en smell etter svangerskapet.
Happy H Skrevet 15. januar 2012 #5 Skrevet 15. januar 2012 Stakkar deg Anonym!!! Var d du som skrev innlegg på kompliserte svangerskap?? Og hadde som mål da å gå til uke 35? Forstår godt du e redd og bekymret! Har tross alt to barn til som trenge mamman sin! Eg fikk akutt sv.sk.forg forrige svangerskap. Fødte da i uke 35. Får veldig tett oppfølging denne gang hos fastlege, og på Haukeland. Tar hyppige ultralyder for å sjekke blodgjennomstrømning og fostervekst. Så langt ser alt bra ut,men vet jo kor fort d kan snu!! Masse masse lykke til. Slapp av alt du kan!!
Mummy to 3 little boys Skrevet 15. januar 2012 #6 Skrevet 15. januar 2012 Når er terminen din Happy H
Happy H Skrevet 16. januar 2012 #7 Skrevet 16. januar 2012 Har termin 18mars! Så føler meg ganske trygg no! Om det skulle snu har snuppa vokst perfekt frem til no hvertfall:)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #8 Skrevet 16. januar 2012 Hi her:) Happy H: Ja,jeg skrev et innlegg på kompliserte svangerskap. Kan høres ut som det du leste.. Hvordan opplevelse hadde du fra da du fikk akutt svangerskapsforgiftning? Jeg har som sagt to svangerskap bak meg hvor jeg har hatt svangerskapsforgiftning. Det som sitter værst inne er første fødselen hvor alt holdt på å ende med at jeg holdt på å dø. Dette skjedde fordi det var kraftige nedskjæringer på sykehuset og kaos på mange plan på fødeavdelingen. Jeg hadde svangerskapsforgiftning "tatt ut av boka" som de sakkyndige sier det, men jeg ble verken trodd eller tatt alvorlig. Jeg blir rett og slett livredd når jeg møter en lege som prøver å bagatellisere/være optimistisk i forhold til sykdomsforløpet mitt pga av første svangerskap. Jeg vet at jeg ikke er hysterisk,men er livredd for å ikke bli tatt på alvor da det skjedde så utrolig mye uheldig rundt det første svangerskapet. Nå er det heldigvis bare 2,5 uke igjen. Formen er ikke veldig bra,men har fått økt dosen med blodtrykksmedisin og håper at trykket holder seg stabilt den siste lille tiden som gjenstår. Håper jeg får fødd en velskapt gutt på en naturlig måte. Hadde faktisk en flott fødselsopplevelse med nr 2 Prøver å fokusere på det når jeg er som mest bekymret
Happy H Skrevet 16. januar 2012 #9 Skrevet 16. januar 2012 Heilt forferdelig d du har opplevd, forstår godt at du er livredd!!! Synes det er trist at leger forsøker å bagatellisere noe så alvorlig!! Min opplevelse er også dårlig:( Kom helt helt akutt. La på meg 5kilo vann iløpet av en helg, dundrende hodepine, 3+ protein i urin og blodtrykk på 160/120.. Ble innlagt til observasjon mandag og satt på medisiner. Onsdag var eg mye mye verre så fødselen ble satt i gang. Kroppen responderte heldigvis m ein gang på kuren. Underfødsel ble eg verre og blodtrykk var på d verste 210/160. Hadde to overleger,2 jordmødre + barnepleier tilstede heile veien. De pøste på med blodtrykksmedisin både i tablettform og intravenøst uten virkning. Når hjertelyden til lille frøken t slutt sank kunne de ikkje ta keisersnitt i fare for at eg ville blø ihjel.. Holdt på å gå gale med oss begge:( Fikk beskjed fra legene i etterkant at vi nok hadde hatt englevakt! Eg e endå litt "bitter" for at de ventet de to dagene m å sette i gang fødsel. Hadde ikkje trengt å bli så alvorlig!! Men blir tatt veldig på alvor denne gangen her heldigvis. Hvertfall så langt! Eg klarer ikkje gå igjennom tilsvarende igjen og risikere i verste fall at de to små eg har ender opp uten mor.. Tenker d verste, men d e fordi eg nesten har opplevd d før. Har du 2,5 uke igjen til termin?? Krysser fingre for deg, og at alt går fint:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå