Harfåttprinsen:) Skrevet 15. januar 2012 #1 Skrevet 15. januar 2012 Heisan noen hær som vil dele hvordan nettene med en baby på 4-5mnd er?? Hvor mange ganger mat? Er babyen noen gang urolig på natten? Min er 4mnd og våkner 1-2 ganger om natten for mat..Legger seg 20-20,30 og morgen i alt fra 7-8. enklete netter sover han dårligere enn andre synes jeg, styre i søvne og lager lyder... Hvor mye fast føde får deres? Min får grøt morgen og kveld... lurer på om han snart skal få smake litt potet og slikt... Min gutt drikker mindre melk (får kun MME) når han spiser grøt, men det er sikkert normalt?? Jeg blir liksom litt usikker på det når han ikke er så inntrisert i melken sin Håper vi kan dele erfaringer
Zana123 Skrevet 15. januar 2012 #2 Skrevet 15. januar 2012 Jeg forsøkte å begynne med litt grøt når gutten var litt over 4 mnd. nå er han 5.5mnd. Vi har nå hatt en liten grøt pause for gutten sluttet å sove... Vi pleide å være oppe 2 ganger om natten for å amme, men plutselig var jeg oppe opp til 10 (!!!) ganger med han om natta. Nå får han litt mme på kvelden i tillegg til at jeg ammer, og vi er nede i 3 ganger oppe om natten. Skal prøve med litt grøt igjen til uka for å se om det var grøten, eller bare en fase. Skulle ønske jeg hadde en bruksanvisning for babyen min! Han får smake på det meste av det jeg spiser. Har sånne små nett jeg kan putte smaksprøvene i så han ikke skal få biter i halsen. Han elsker alt han får så det er moro. Nesten litt vanskelig å ha han på fanget når jeg spiser, for han griper etter alt jeg spiser og prøver å ta selv fra bordet!
Petrine +spire=❤ Skrevet 15. januar 2012 #3 Skrevet 15. januar 2012 Her er lillemann straks 5 mnd Han spiser nå middag og frukt. Frukt får han nå på formiddag og kveld. Dette elsker han. Ellers sovner han mellom 21-22 på kvelden. Da sover han til 09-10 neste dag. Han våkner ikke for mat på natten. Det har han ikke gjort siden han var 6 uker (bank i bordet!), med noen unntak da han var forkjølt.
abella Skrevet 15. januar 2012 #4 Skrevet 15. januar 2012 Vesla er 4,5 mnd. Hun sover 19-07 og spiser én gang i løpet av denne perioden. Hun er lett å legge og sover godt. Får smokken et par ganger i løpet av natta som regel. Innføring av fast føde går ikke så fort her. Hun får et par teskjeer med banan og avokadomos hver dag og en bitteliten teskje med sviskemos til dessert. Men siden hun kun spiser mm 6 ganger i døgnet og er fornøyd med det, så stresser jeg ikke med fast føde enda. Og så forsøker jeg å gi henne smaksprøver av det meste av min egen mat.
Knotten & lille persille Skrevet 15. januar 2012 #5 Skrevet 15. januar 2012 min lille er litt over 4 mnd og her startet vi med grøt den dagen hun ble 4 mnd. Hadde tenkt å starte med smaksprøver på middag, men etter anbefaling fra hs ble det grøt. Ammet henne opptil 15 ganger i døgnet så det var grunnen. Etter innføring av grøt er det noe mindre amming, men fortsatt 8-9 ganger. Hun skjønte heldigvis fort at grøt er godt og har ikke reagert på det heller. Er oppe i en full smaksporsjon nå etter ei uke. Om kvelden må hun bæres i søvn, noe som er temmelig tungt. Dessverre hyler hun sånn når jeg prøver å legge henne at hun vekker søsteren som sover på rommet ved siden av - derfor bærer jeg enn så lenge. Hun sovner stort sett kl 20-20.30 og får mat 1-2 ganger på natten. Dagen starter kl 8-8.30. Skulle ønske hun sov litt bedre for hun styrer fælt i søvne. Sover på eget rom, men jeg blir stadig vekket av lyder fra rommet hennes. Ble litt bedre etter innføring av grøt så satser på at det går over etterhvert. Tenker å gi henne litt grønnsaker om en liten uke eller to. Synes det er greit å bli vant med en matvare av gangen slik at jeg holder styr på hva som evt gir magevondt.
zassy☆ Skrevet 15. januar 2012 #6 Skrevet 15. januar 2012 Hei min er litt over 5 mnd. Nettene varierer litt men som regel våkner hun to ganger for mat (men har vært fra 0-3), legger seg normalt halv åtte og står opp halv ni. Rolig på natta med mindre hun er syk. Nattesøvnen henger nært sammen med dagsøvnen, sover hun bra (lenge nok) på dagen kan hun sove veldig bra (sammenhengende hel natt) på natten, men det er ikke alltid like enkelt å få til Fullammer fortsatt men får smaksprøver, går tregt pga hun har sart mage, men hun legger godt på seg så stresser ikke så mye med det. Lurer litt på å prøve å gi henne grøt i tilfelle nattesøvnen kan bli bedre da!? Fint med en tråd der man kan lese hva andre gjør!
knerten09+ knerteline11 Skrevet 15. januar 2012 #7 Skrevet 15. januar 2012 Har ei på 4,5 mnd. Ho ammes 5 ganger på dagen og 1-4 ganger om natten. Vi har begynt med smaksprøver, mest sviskemos fordi hun har veldig treg mage. Ellers har hun til nå fått smake litt most avokado og noen små skjeer grøt rundt lunchtider. Hun får også ei flaske med mme på kvelden. Hun legger seg etter 19 en gang og sover da til en gang mellom 7 og 8, men tidvis med ganske mange oppvåkninger. Vi har fått ganske god rytme på dagen, men natta har vi litt dårlig rytme på. Hun begynte bra med å sove stort sett til mellom 4 og 6 for så å spise og sove videre til ca 8. Men den siste måneden har nettene vært litt kaotiske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå