<3 januar 2012 <3 Skrevet 15. januar 2012 #1 Skrevet 15. januar 2012 Hallo alle som generelt venter på at barna skal komme ut!! Jeg er selv tre dager på ovetid i dag, det er jo ikke så mange dagene egentlig, men tror jeg har funnet ut at det føles så lenge fordi det kan liksom skje hele tiden, sånn at man venter hele tiden! Man legger seg om kvelden å tenker: kanskje jeg våkner i natt av rier, eller tenk om vannet går når jeg er på butikken... Man reiser kanskje ikke så mye på besøk og planlegger ikke så mye generelt fordi de planene fort kan gå i vasken!! :S Såååååå Nå trenger jeg hvertfall noen ventetips!!! Hva kan jeg gjøre? sånn at jeg kanskje ikke venter sååååååå mye hele tiden!? Her er noen av mine tips: - strikking - reise en tur på butikken/senter - bake - lese - besøke venner/familie - gå tur Please kom med forslag!
Eucerin Skrevet 15. januar 2012 #2 Skrevet 15. januar 2012 Det er gode råd, og jeg gjør det samme selv. Men jeg synes det er vanskelig å avtale at jeg kommer på besøk. Blir nesten irritert over å kunne gjøre det. Planen var jo at andre skulle avtale å komme til meg å besøke baby innen nå En uke på overtid her i dag. Fryseren er full, får ikke bakt noe mer.. Leiligheten har snart vaskeslitasje, begynne på en bok føles bortkastet, for jeg får mest sannsynlig aldri tid til å fullføre den.. Mulig jeg lider av en på-overtid-depresjon hahah Prøver nå med ny taktikk, "håååper det ikke skjer noe før neste uke fordi jeg egentlig ikke har tid til fødsel nå" Det var iallefall sånn jeg ble gravid, prøvde og prøvde men når jeg fant ut at vi tar en pause fra prøving så ble jeg gravid :-) Lykke til :-)
Underveis --> Skrevet 15. januar 2012 #3 Skrevet 15. januar 2012 Har 28 dager igjen og strikker mest. Har akkurat fått meg symaskin, og har sydd et nytt retro laken til madrassen i vogna, mest for treningens skyld. Har også tenkt til å sy nytt dynetrekk til dyna i hengevuggen som jeg har kjøpt, men hva annet kan man sy? Jeg er virkelig IKKE god på dette, men rimelig handy når det kommer til håndarbeid, så noe må jeg da kunne lage? Babytøyet er nå forøvrig vasket, brettet og ligger klart i kommoden. Eneste jeg mangler, egentlig, er knapper i en kjøredress og et hentesett jeg har strikket. Noen forslag til hva man kan sy? Hvasomhelst!
Dini Skrevet 15. januar 2012 #4 Skrevet 15. januar 2012 -Du kan sy; * gardiner til soverommet til den lille, med matchende teppe til senga, kanskje? * oppheng til å ha over stellekommoden (alt lett tilgjengelig av det du bruker mest - bleier, servietter, kremer, oljer og div div) * Leketeppe som også kan brukes som piknikkteppe etterhvert (lages i STOR [4x4m] str og kan brettes) * Et annet slags leketeppe med lommer man kan putte figurer i, med knitrende lyder og rangling og sånn * Egendesignet stelleveske, til stellematta kan du bruke en voksduk eller lignende. * sengekant til senga, med stoffbiter av bamser, jordbær eller annet som er quiltet på og som du også kan ha litt "finesser" på, f.eks. en lomme i ene enden til å legge sutter i om dagen så de lett finnes igjen til kvelden(om du skal bruke det) * sy tøydukke med klær til som du kan sy flere klær til i senere tid også =) - Ellers kan dere skrive et brev til den lille, med forventninger og "store øyeblikk" som har skjedd i svangerskapet f.eks. "uke 20 + 4 kjente jeg deg sparke for første gang " - Brenne ut en cd med musikk til babyen, med barnesanger på - Prøve å slappe litt av - Presse mannen til å kjøpe spabehandling (massasje) til etter ungen er ute og begynne å glede seg til det (har ikke fått, nei, men har litt lyst på.. ) Man fortjener det tross alt etter 9 måneder med bæring av arvingen hans (og min samboer er IKKE noe lysten på å gi massasje.. 3 knatak - er det greit nå? ) - Spille et spilleavhengig spill - Barnesikre huset m kontakter, kanter på bord og div (bare for å ha det gjort) - Strikke tøfler (lappetøfler) til deg selv, så man har noe varmt å ha på på sykehuset, om du rekker det, strikke to par- et til mannen også - Hvis man har dyr, prioriter de litt ekstra om man har ork og tid til det - børste de godt eller gå en ekstra tur med de. Regner med de kommer til å bli litt "glemt" den første tiden pga babyen. - Rydd i en skuff eller et skap du har tenkt lenge på. =)
RockMama Skrevet 15. januar 2012 #5 Skrevet 15. januar 2012 Jeg skal selv sy: -Flanellkluter med farget søm -Sengetøy av gamle store sengetrekk -Bakstykke til et lappeteppe jeg har sydd ferdig (blir vognteppe/lite leketeppe) -Puter i morsomme stoffer til pynt på rommet -Trekk til pakken med våtserviettene - bare for gøy -Ammepute av retro stoff -Stellematter til stellebagen -"Vanntette" poser til tøybleier Bra det er 8 uker til termin
<3 januar 2012 <3 Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 15. januar 2012 mange fine tips her:) hundene her får litt ekstra nå som jeg er mye hjemme:) både turer og enda mer kos:)! er ikke så flink til å sy men synes det var veldig mye fint og morro som man kan lage:)! kom på et tips til:) - spille wii eller sånn:) Jeg spiller litt sånne sportsspill, eller eventyr spill:) (aktivitet eller tidsfordriv)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå