Gå til innhold

Hard mage (avføring)

Anbefalte innlegg

Har de siste 2 dagene hatt så har mage og avføring at jeg har hatt problemer med å komme meg på do, har blitt sår i baken (beklager detaljer) at det har vært blod på papiret, noen råd til hvordan jeg skal få løsnet opp dette??

Begynner å bli litt plagsomt for å si det mildt...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143901203-hard-mage-avf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har de siste 2 dagene hatt så har mage og avføring at jeg har hatt problemer med å komme meg på do, har blitt sår i baken (beklager detaljer) at det har vært blod på papiret, noen råd til hvordan jeg skal få løsnet opp dette??

Begynner å bli litt plagsomt for å si det mildt...

Forsøk kiwi (3 stk fungerer for meg), pære og svisker. Du får kjøpt sviskekompott også, obs at du kan få luft i magen også :)

Annonse

Hei! har også litt problemer med magen, og har tenkt å prøve en olje de har på apoteket. Husker ikke hva den heter, men det er sikkert bare å forklare. Den skal ikke være avhengighetsdannende eller hva jeg skal si;)

Slet med det samme fra uke 10 til 20 (nå er det litt bedre, men det kan jo godt komme tilbake igjen mot slutten). Da måtte jeg ta litt Duphalac/Laktulose ved "esktrem-tilfeller". Men helst skal man vel prøve med div. fiberholdige matvarer. Jeg startet dagen med Keloggs Allbran (funker faktisk). Med Biola eller Activia. Spiste mye svisker, druer og grovt brød (mørkt/sort brød). En kopp sort TE funker også på "tom" mage fra morgenen av... Men jeg måtte passe på at jeg hadde tid til å slappe av slik at magen kom i gang. Merket at den fungerte bedre i helgene, med nok søvn og lite stress :) Også MYE vann da (det sier jo alle;)

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...