Gå til innhold

Hei jenter. Kommer fra BliGravid, trenger litt hjelp!

Anbefalte innlegg

Kjenner frustrasjonen stiger om dagen.

Har hatt lyst på barn i over 4 år nå, gått uten p piller snart 1,5 år og vært prøver i 6mnd. Jeg har hatt alle verdens pms symtomer å tror aldri på at jeg blir gravid. Jeg har EL ( kjenner det veldig godt på kroppen ) og har en 28-31 dagers syklus. Har dere noen råd eller noe jeg kan gjøre?

Tenker jeg for mye på det at jeg ikke kan bli gravid. Jeg er jo veldig opptatt om dagen så føler ikke at jeg tenker for mye på det. Men i helga har jeg f.eks gjort det siden jeg skal ha mens i morgen eller de neste 3 dagene. Har sliti mye med magen, og hatt kjempe smerter i korsryggen i 1,5 uke nå, og småkvalm veldig ofte. Så det surrer greit med hodet mitt! I tilegg kastet jeg opp en morgen og tror det messet bra med hodet mitt. Hva kan jeg gjøre?

Fortsetter under...

Ja, er ikke noe annet å gjøre :P

Ja, skjønner det kan ta tid, men har jo vært aktiv i de 1,5 åra uten p piller også så har jo gått en stund da må jeg si! Selvom vi har vært veldig prøvere de siste 6mnd.:)

Tusen takk forresten!

Hvis dere har vært uten prevensjon i 1,5 år og hatt nokså regelmessig sex i denne perioden, og deretter forsøkt aktivt i 6 mnd ville jeg vurdert om tiden var inne for å ta en tur til legen. Ikke for at det trenger å være noe galt, men om dette trekker ut enda lenger er det greit å ha satt i gang en prosess. En eventuell utredning må du forvente å ta et års tid.

Håper det klaffer da!

(Hilsen ei som har vært gjennom mye for å få et barn, og som har stor forståelse for utålmodigheten!!)

Jeg ville tatt deg en tur til legen og fått en henvisning til Gyn. å sjekket at alt er som det skal :) Dette tar jo tid i seg selv, så gjør ikke noe å sjekke. Jeg bestilte time før jeg ble gravid med nr 1. Bestilte i jan, ble gravid ifebruar , og fikk time i april. Gikk naturlig nok ikke på denne da :-)

Annonse

Å gÅ i 1,5 År uten prevensjon og ikke bli gravid er ikke noe uvanlig.

Jeg sluttet med prevensjon for over 4 År siden. Ble gravid sommeren 2009, men mistet i uke 11. Deretter tok det oss 2,5 År Å bli gravide igjen. SÅ dette kan ta tid - og mange sier jo ogsÅ at det at man tenker mye pÅ det kan bidra til at kroppen blir "stresset" og det tar enda lenger tid. Vet ikke hvor mye det er i det, men har hørt om en del tilfeller der folk har gitt opp Å bli gravide og har begynt prosess med adopsjon - hvorpÅ de plutselig bli gravide bÅde 1 og 2 ganger.

Ellers sÅ er det jo som andre sier her ingen ting i veien for Å kontakte legen din, for det kan jo være forhold som gjør at dere har vanskeligere med Å bli gravid. Hvis det er det kan det være greitt Å komme tidlig igang med prosessen for Å fÅ hjelp.

Endret av ...Lykkeliten

Har du prøvd å bruke el- tester? Dette hjelper deg med å finne ut nøyaktig når du har el og kan være et smart verktøy;) men, hadde nok tatt en tur til legen hvis det ikke klaffer snart... Det skader jo ikke å få sjekket at alt er ok;) håper det klaffer snart for deg <3

Hei jenter, helt glemt denne tråden. Ja, fortsatt ingen mens i syne, kjenner virkelig på kroppen at den ikke har noe planer om å komme heller. EL kjenner jeg at jeg har. Var hos gyn for akkurat 1år siden hvor jeg tok blodprøver, full sjekk osv. Og fikk beskjed om friske egg og at jeg har EL 24 dagen i syklusen osv. Men min sambo har ikke sjekket enda.

Masse tusen takk jenter <3

Nå lever jeg bare i surren i håp om mens snart el at jeg er gravid!

Jeg sitter i den situasjonen at det er 36 dager siden mens, ingen tegn til mens what so ever og negative tester, så det gjør ikke ting noe lettere :(

Jeg vil understreke at det er veldig vanlig å prøve i inntil 1 år før man blir gravid. Dersom du ikke er gravid vil jeg i første omgang anbefale deg å forsøke å monitorere EL din. Du kan få kjøpt CB monitor på apoteket f.eks. Et av de vanligste problemene er jo at man bommer på EL når man er prøver. Det negative med å bli så opphengt i å monitorere syklusen sin kan dessverre være at man stresser med dette, det er jo litt styrete og klinisk å måtte teste hver morgen til samme tidspkt, og ofte kan sex i denne perioden bli rimelig uromantisk, tvangspreget og strevsomt. Og så blir man i tillegg fortalt at man ikke skal stresse, men slappe av og kose seg mens man prøver..hvilket ofte ender med at man stresser like mye med å IKKE stresse for å bli gravid. Ond sirkel - been there, done that...i ca 3 år!! Dersom du ikke blir gravid innen tidlig sommer vil jeg anbefale å ta en tur til gynekolog. Ofte er det nok med å komme igang med utredning, få et lite puff i form av å få resept på Pergotime eller annet. ønsker deg masse lykke til, jeg vet veldig godt hvordan det er.

Du kan kontakta lege og få ein rekvisijosn til sædprøve for mannen din. Det e rikkje noko stress. Me gjorde det nett. Den skulle leverast på sjukehuset på avtalt dag. Kjøpte ein beholdar på apoteket, tok den heime og leverte rett etterpå. Den kunne ikkje vera meir enn ein halv til ein time gamal. Får svar etter 3 veker. Pergotime tenker eg og er aktuelt. Eg hadde ikkje orka å venta lenger utan "tiltak". Men opp til deg! Lykke til!

Annonse

Turmspitze: Ja, vi har jo som sagt vært aktive i 1,5 år så burde skje noe snart. Vurdert sterkt den CB monitoren, og skjer det ikke neste mnd heller så kjøper jeg den. Samboeren skal levere inn en prøve nå så får letta litt på trykket der også! Har jo fått beskjed om at jeg er så frisk der nede som det går ann å bli.

¨Noen ganger tror jeg bare at det liksom er ment to be altså, at det ikke har vært tiden enda, men nå må det bare skje snart :P

Førskolelæreren: Ja, takk, det blir neste steg om det ikke skjer neste syklus. Venter bare på mens jeg nå, er på dag 38 nå, som er uvanlig for meg. Håper det ikke surrer for godt!

Lilla80: Ja, har allerede gjort det faktisk. Så nå er det bare å vente på svar så fort alt er levert inn og jeg får mens :)

Tusen takk for hjelpen jenter :)

Dersom du har el på dag 24 i syklussen og har sykluss på 28-30 dager så har du bare en lutealfase på 4-6 dager, og det er ikke nok tid til at egget får festet seg... Den bør være minst 10 dager sa min gyn. Så jeg tror kanskje du bør be fastlegen din henvise deg til gyn. Som oftest er det lite som skal til for å ordne ting i "ubalanse", det er jo derfor litt dumt å avvente for lenge når problemet kjapt kan bli løst... Ellers kan du jo prøve akupunktur og\ eller WildYam for å forlenge lutealfasen. Lykke til:-)

Ja, eller dag 32 har jeg pleid å få. Men moren min hadde også EL bare noen dager før mens så skulle ikke hatt noe å si sånn sett. :)

Gynokologen min har sjekket alt og det skal ikke være noe problem. hmm.. Ja, det kunne vært spennende å prøvdet akupunktur. WildYam har jeg ikke hørt om før :/ Men jeg får bare se litt til å heller sjekke grundigere om det ikke skjer noe :)

Tusen takk for svar :)

Vi prøvde 1 år med førstemann før det klaffet, (hadde flere tidlige sa). Og da klaffet det på første forsøk med wild yam. Det er et kosttilskudd. Jeg tok også bidronninggele den mnd. Merket stor forskjell i eggløsningsslimet mitt faktisk, så er overbesvist om at det hjalp oss den gangen.

Men så klart, det er jo forskjellige årsaker til at spiren ikke sitter, vi var heldige og traff med denne løsningen. :)

Nå er jeg gravid med nr 2, og den satt uten at det var planen...;P hi hi. blir akkurat 2 år imellom.

Lykke til! Det ordner seg til slutt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...