Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ble deres barn syke første gang? Hun har gått i snart to uker...fremdeles frisk. Går bare og venter...hehe.

Hun ammes fremdeles forresten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har lest innlegget jeg just skreiv så begynte dette helvete ca 1 mnd etter bhg start..

Hva har det at hun fortsatt ammes å gjøre med saken, egentlig?

Skrevet

Tja, når ble de sykes da.

Første og andre brukte et år eller to, tredjemann ble syk etter 5 mnd.

Det er en en myte at de er mye syke i starten. Noen blir det, og det er da de som skriker høyest om det.

Skrevet

Det er alldeles ingen myte at barn er mye syke det første bhg året, det er fakta.

Skrevet

Hun startet i august, men ble ikke syk før i november. Hun var 2 år da hun startet i bhg, så hun hadde jo allerede vært gjennom en del fra før. Har kanskje inntrykk av at 1-åringer ofte blir mer syke og sykere når de først blir det, nettopp fordi de ikke har vært gjennom så mye fra før? Men uansett er det store individuelle variasjoner, noen er aldri syke, mens andre blir det hele tiden.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Startet i august og hun har vært syk 1 dag

Skrevet

Hun har kasta opp i hele dag...blæh.

Skrevet

God bedring ;) Sønnen min ble syk allerede i tilvenningen.

Skrevet

Datteren min begynte i oktober og det gikk akkurat 12 dager så ble hun syk:( Siden har det gått slag i slag og kan vel telle på en hånd hvor mange hele uker jeg har vært på jobb. Men nå skal det sies at storebror på 4 også har vært endel syk. gleder meg til vår og sommer=mindre sykdom forhåpentligvis:)

Til info er hun syk nå også,så nok en uke hvor jeg må være hjemme 1 dag el 2. Hun var hjemme 3 dager uken som var...

Skrevet

Det tok vel en ukes tid fra mini begynte til snørra begynte å renne, og det har den gjort siden, mer eller mindre ;-) Har hatt noen runder med feber, en runde omgangssyke og en runde brennkopper, men synes egentlig det har gått greit. Ville vært mer forundret dersom han ikke ble syk siden han nå utsettes for flere mennesker og potensielt mer smitte enn når han var hjemme med meg og far i permisjon :-) Venter fortsatt på vannkoppene!

Skrevet

Svarer her, selv om den lille nå er snart 2,5 år!

Tja, når ble de sykes da.

Første og andre brukte et år eller to, tredjemann ble syk etter 5 mnd.

Det er en en myte at de er mye syke i starten. Noen blir det, og det er da de som skriker høyest om det.

Frokostquiz;

Det er da aldeles ingen myte om at mange barn er mye syke i starten.

Det første leveåret er barn delvis beskyttet av antistoffer fra mor gjennom graviditet og amming. Men i barnehagemiljøet er det mange barn samlet , og de er ofte tett på hverandre. Da øker risikoen for overføring av smittestoffer mellom barna, i form av virus og bakterier. Oftest har smittebærerne symptomer fra luftveiene, men ikke alltid.

Dette er det samme som skjer når barn som er hjemme blir smittet av søsken som går i barnehage, selv om de største ikke selv blir syke.

Skrevet

Junior begynte i bhg for to uker siden, og ble sjuk etter fire dager hehe. Det gikk aggressiv omgangssjuke i bhg, norovirus eller hva det heter, og uka etter vi begynte var det fire barn igjen på avdelingen (av 14) og en ansatt (pluss vikarer selvsagt). De måtte faktisk slå sammen avdelinger fordi det var så mange borte, og vikarene ble også sjuke. Rene Texas...

Håper det er bedre der nå ;) Junior var bare sjuk en dag da, så var det over, og nå er han frisk som en fisk *bank i bordet* ;) Håper bare det holder seg!

Tips: pass på at både du og den lille får i dere nok vitaminer, særlig c og d-vitaminer på denne tiden, det hjelper godt mot forkjølelse og influensa :) Nypete f.eks er godt og inneholder masse c-vitaminer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...