Gå til innhold

Emmaljunga Scooter - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Har City Cross fra før som vi bare elsker. Nå har vesla (14mnd) begynt i bhg, og det kommer en lillebror/-søster i august. Tenkte at vi ikke skulle gjøre noen vognhandel før vi så hvordan det lå an til sommeren. Men det er jo uansett kjekt å ha ei trille til storesøster - uavhengig av om vi skal ha søskenvogn eller ikke. F.eks. hvis hun skal til besteforeldre, eller hvis hun skal være med pappa'n sin på noe mens baby og jeg skal noe annet. Kommer jo til å bruke City Cross'n til babyen. Hun har gått siden 9,5 mnd, og er interessert i å gå litt selv, men man kan jo ikke regne med at hun går så veldig lange avstander.

Så det jeg nå tenker er at vi kanskje skulle kjøpt denne trillen nå, slik at hun kan bruke den som sovevogn fra nå, i steden for å drasse på CC frem og tilbake hver dag.

Flott hvis noen har erfaringer med denne vognen - og enda "flottere" hvis dere deler!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143901142-emmaljunga-scooter-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har Scooter og er kjempefornøyd! :)

Bytta til den når jenta vår var ca 18 mnd. Hadde Emmaljunga Edge fra før. Fornøyd med den også, men den var veldig tung.

Hvis du skal kjøpe Scooter må du kjøpe den nyeste utgaven (2.0).

Den har bedre dekk og handlekurv enn den forrige :)

Har hatt den til gutten min fra han var 15 mnd. Veldig fornøyd. God å trille og guttungen har stortrivdes med å sitte i den.

Ser du tenker å bruke den som sovevogn. Da kan det kanskje være greit å vite at den ikke har full liggestilling, og at barnet dermed ligger litt åpent til med tanke på soving.

Den er også litt smal, så om du har en tykk vognpose kan det bli litt trangt.

Kjempe god vogn! Vi har hatt en til eldstemann i 08, men de nyeste modellene av scooter virker enda bedre! Den har ikke full liggestilling, men nesten så for en på 14 mnd. er det absolutt ikke noe problem. Syns nå uansett det virker bedre å ligge med litt helling i ryggen, hvertfall når de har begynt å bli store. Syns ikke barnet ligger så åpent til at det er noe problem heller.

Vi skulle kjøpe trille til lillesøster nå og gikk da for race istedenfor scooter. Dette bare fordi vi fikk den på tilbud og den ble da mye billigere. Race er også en kjempe god trille! Den virker enda litt nettere, men er også litt smalere i sittedelen tror jeg.

Vi bruker skinnpose, den tar ikke like mye plass tror jeg. Har sett at den ikke har full liggestilling, men hvor lavt går den? Er det sånn at en 15-mnd gammel unge kan sove der uten at det går utover ryggen? Hender vi har henne på nest nederste hakket på city crossen når hun er tett i nesen f.eks., hun har aldri hatt noe problem med å sove der.

Tenker å kjøpe den ny i så fall ja, så da blir det vel 2.0 som den heter :)

Takk for gode innspill!

Vi bruker skinnpose, den tar ikke like mye plass tror jeg. Har sett at den ikke har full liggestilling, men hvor lavt går den? Er det sånn at en 15-mnd gammel unge kan sove der uten at det går utover ryggen? Hender vi har henne på nest nederste hakket på city crossen når hun er tett i nesen f.eks., hun har aldri hatt noe problem med å sove der.

Tenker å kjøpe den ny i så fall ja, så da blir det vel 2.0 som den heter :)

Takk for gode innspill!

Hun kan absolutt sove i den! Jenten vår sov dagdubben sin i scooter da hun var 10 mnd.

Annonse

• 1 måned senere...

Hei! Nei, jeg kjøpte ikke Scooteren. Syns den var ganske bratt i ryggen på nederste hakket. Det hadde sikkert gått bra altså, men når jeg kikket på den så ble jeg liksom ikke helfrelst. Kom over en City Cross på finn til 500,- inkl. bag, søskenbrett, stelleveske og ekstra myggnett - trengte jo bare selve vogna, men kunne ikke la sjansen gå fra meg. Så nå sover vesla i City Cross i bhg, og vi har den andre her hjemme. Hvis pappa'n og jeg skal hvert vårt sted med hvert vårt barn så tar vi med den som står i bhg, og så tror jeg nok ikke vi kommer unna søskenvogn når jeg er hjemme med begge barna samtidig en del. Vesla er bare 50% i bhg. Avventer til en mnd eller to før termin med å evt. bestille - da ser vi litt mer hvordan behovet er. Men når jeg og baby er alene hjemme kommer vi helt klart til å bruke City Cross med City Bag etter storesøster :)

Det ble ikke så mye svar på det du lurte på ser jeg, men - kanskje du får noe ut av svaret alikevel :)

• 3 uker senere...

Må bare si at selv om vogna ikke kan legges helt ned har mini aldri sovet bedre enn det han gjør i scooteren sin!

Den lille hellen på ryggen gjør at han lettere vil ligge i vogna og når han er forkjøla (som han mye er), gjør det at han puster mye bedre når han sover:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...