Gå til innhold

Ferietips i Tyrkia eller Bulgaria eller hvor som helst, kanskje du kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Gjest Gul stjerne

Jeg leter etter et sted å reise med kjæresten og fireåringen.

Stedet skal være rolig, ligge svært nært stranda og ikke ha all inclusive, ei heller Lollo og Bernie eller lignende.

Standarden må være brukbar, men kan være enkelt. Det optimale ville vært leiligheter.

Og en ting som er viktig; jeg orker ikke nattlig dunkdunk fra barer eller disco på stranda, derfor kan stedet ligge et stykke fra det lokale sentrum.

Har du vært på et idyllisk sted som minner om dette, vær snill og tips meg :)

Fortsetter under...

Sun Park Marine og Sun Park Beach i Alanya, Tyrkia. Ligger rett ved stranda. Masse spisesteder innenfor 5 min gange. Ca 15 min å gå inn til sentrum. Fint basseng, barnebasseng.

God mat, show for barn og voksne annehver kveld. Hamam ( tyrkisk bad)

Veldig familievennlig, rommene blir vasket hver dag.

Sjekk ut på ving.no

Veldig greit at man kan gå til alt, slipper å ta drosje og dolmus.

Gjest Gul stjerne

Sun Park Marine og Sun Park Beach i Alanya, Tyrkia. Ligger rett ved stranda. Masse spisesteder innenfor 5 min gange. Ca 15 min å gå inn til sentrum. Fint basseng, barnebasseng.

Sjekk ut på ving.no

Tusen takk! Du har altså vært der?

Jeg lurer på om dette beach-stedet du nevner er et av stedene jeg har kikket litt ekstra på, så da skjønner du absolutt hvor jeg vil :) Nå skal jeg ta en kikk på tipsene dine, og så håper jeg på mange flere svar fra andre bereiste ;)

Gjest Gul stjerne

Sjekk ut på ving.no

Tusen takk! Du har altså vært der?

Jeg lurer på om dette beach-stedet du nevner er et av stedene jeg har kikket litt ekstra på, så da skjønner du absolutt hvor jeg vil :) Nå skal jeg ta en kikk på tipsene dine, og så håper jeg på mange flere svar fra andre bereiste ;)

ja, hotellet virker topp, og er et av dem jeg faktisk har kikket på :) Men på ving sine sider står det at det ligger i sentrum, mens du sier det tar 15 min å gå til sentrum. Hvem har rett? ;)

Har vært der flere ganger, på de hotellene og andre.

Alanya er ganske stor, så når det bare er 15 min å gå kan man vel si at det ligger i sentrum.

Det jeg kaller sentrum er bazaren, der det er flest butikker og gågater.

Der hotellet ligger er det ganske rolig, jeg er veldig var på lyder og orker heller ikke å bo over et diskotek. Familievennlig.

Burger King (sjokolademilkshake) ligger rett over gata, det er en liten matbutikk rett utenfor hotellet. Vi pleier å ha med norsk pålegg og kjøper ferskt brød hver dag. Da spiser vi når vi selv vil, ikke problemer og ha med kjølebag på flyet. Så kan du bruke den ved bassenget el stranda også.

Ps ta med solkrem fra Norge, den de har der nede er like dyr som her hjemme og ikke alltid like god.

Bare spør hvis det er noe mer du lurer på :)

Kan man virkelig ha kjølebag med pålegg på flyet? Det trodde jeg virkelig ikke.

Ellers er ikke akkurat Alanya en by jeg vil anbefale for barnefamilier som vil reise et rolig sted...

Annonse

Har en myk kjølebag som ikke er så stor, legger den bare i en koffert. Har jo ikke med så mye når vi reiser ned. Men har også hatt med en stor vanligbkjølebag, leverte den sammen med kofferten. Ikke noe problem.

Gjest Gul stjerne

jeg vil bare at det skal være rolig der vi skal bo, jeg oppsøker gjerne by og leven, jeg vil bare ikke ha det rundt meg hele tiden :)

Takk for fine tips, jeg synes det virker bra der.

Men er åpen for flere forslag, ladies!

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Kjæresten, mini og meg skal til Belek 30 min fra Antalya i påsken.

Der har vi hus så det blir super deilig. Der er det rolig, ikke party i det hele tatt. Masse golfbaner rundt om om dere liker det, hvis ikke er det fint basseng og deilig strand gode restauranter og en waterpark, Disney world er i ferd med å bli bygget der, så tror noen av faselitetene til det åpner i sommer, men det er kanskje etter dere har vært på tur?

Og i Antalya er det masse å finne på. Store lekeparker for barn. Svært fossefall som er veldig vakkert i en oase midt i byen.

http://www.golfinorge.com/Villa_Belek_Resort.jpg

Hotel sofia (Apollo ) på Alcudia på Mallorca. Hotellet ligger på stranda og er ikke så langt fra havna og et lokalt sentrum med butikker og restauranter ( ca 5 min å gå). Hotellet er ganske nyoppusset og rolig. Var der i fjor og skal dit i år igjen..

Det finnes mange leiligheter som eies av nordmenn som kan leies. Da har du fullt kjøkken, basseng (store), gode soverom og senger, vaktmestere osv. Ikke langt til marked og butikker, nært buss (dolmus) som tar en til sentrum. Vi koser oss i vår leilighet iallfall. I tillegg får vi virkelig brukt de lokale råvarene siden vi er glade i å lage mat selv. Ikke langt unna et lite lokalt sentrum (Oba), ca 5 min fra Alanya.

Et stykke å gå til stranda, men ikke avskrekkende.

Vi leier ut til noen familier som kommer igjen hver sommer, så det er flere enn oss som har det fint der:D

Endret av ana baroma

Annonse

Majestic hotel i Bulgaria, sunny beach!

Klar vinner, 5 minutter å gå til "sentrum" med milevis shopping, hotellet ligger på stranda, og det er så stille der på kveldene at dere hører gresshoppene :-D

VI har vært der 3 ganger med våre barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...