Gå til innhold

2 streker på EL test 1-2 dager før IKM...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å sÅ spennede!!! Jeg fikk utslag pÅ EL test to dager før IKM og har i dag ei lita tulla i magen pÅ 23 uker. EL test er følsom for "to" typer hormoner" fordi de er nesten er identiskt, den som starter egløsningen LH og graviditetshormonet HCG. Ta en graviditetstest om noen dager, vil tippe den er positiv :-)

Lykke til

Annonse

Annonse

Jeg ville ha tatt siste EL test bare for å se om denne ennå gir utslag, men husk den er kun positiv om resultatstreken er sterker eller lik teststreken. http://www.lavpris-tester.com/eggloesningstest-strimmel.html Disse brukte jeg. Fikk selv utslag på ettermidagsurin basert på kaffe. Tenkte litt sånn at om der var noen hormoner i den urin så var det håp :-) Mine tester ga kun utslag rundt eggløsningsdagene så når den plutelig ga utslag rundt IKM så skjønte jeg at nå satt spiren mest sannsynlig. Men igjen så kan jo kroppen lure deg. Prøvde i ett år før spiren satt, tok likede basaltempratur hver morra bare for å se om jeg faktiskt hadde eggløsning. (temp stiger etter eggløsning og faller samme dage ned til din" normal" temp samme dag som mens kommer) Kroppen våre er fasinerende

Sorry skrivefeil hehe den henger seg opp på en måte når jeg skriver masse.

Uansett det jeg prøver å si er det at selv om man får utslag på EL test rundt eggløsning så trenger ikke det å bety at du faktiskt har eggløsning. Det er kun basaltempratur som kan fortelle deg det. Mange får utslag under EL og så klarer kroppen ikke å slippe egg men kan igjen prøve noen dager senere. Dermed forsinket IKM!!! Det er når eggløsningen skjer er det som bestemmer når mens kommer. Dager etter EL er konstant hos oss damer (Lutefasenca 10-15 dager) Dager fra 1.dag mens til EL varierer noen, men er normalt ca 10-20 dager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...