Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei noen-som-har-gått-på-cetrotide-eller-lignende-før!

Jeg satte min første injeksjon med Cetrotide i går, tabba meg ut å trødde inn MASSE luft! Skal jo ikke vær farlig, men etterpå fikk jeg en rødt utslett-lignende hevelse i området som svei å klødde og gjorde vondt. Heldigvis gikk det over etter et par timer.

I dag gikk injeksjonen som smurt, men tror du ikke jeg fikk akkurat samme reaksjon?? åh, det kløøøøøør, men jeg kan ikke klø, da blir det vondt og verre! Men etter det jeg klarte å tyde av pakningsvedlegget så var det noen som fikk den bivirkningen, men det betyr vel at det ikke er så farlig? Skal bare fortsette å bruke som vanlig regner jeg med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg bruker Orgalutran - den har samme hensikt som Cetrotide, hemme eggløsning.

Rødhet, kløe og hevelse er hyppige bivirkninger av Cetrotide, og det står at lokale reaksjoner på injeksjonsstedet er vanlig på Orgalutran. Jeg har fått reaksjon etter noen av sprøytene - ser ut som et bistikk på magen. Rødt, vablete, og det klør. Husker jeg fikk dette ved forrige forsøk også. Så det høres jo normalt ut, men hvis du blir litt engstelig av det, kan du jo ringe et apotek og snakke med en farmasøyt. Hvis ikke du får tak i klinikken i dag da.

Noen ferdig fylte sprøyter har litt luft i seg, og så lenge det ikke står i pakningsvedlegget at luften skal fjernes, så skal den settes som den er. Jeg setter Orgalutran med ei luftboble, og det går helt fint. Går nok bra med lufta du fikk satt inn i går også :)

Skrevet

Jada, det går sikkert bra! Men i morgen skal jeg ha noe kaldt liggende klart så kanskje jeg får bremsa kløen litt!

Det var ikke ferdig fylt sprøyte med boble vi snakker her, jeg måtte jo blande denne greia selv, og da la jeg ikke merke til at sprøyta fyltes med luft mens jeg blanda, så kan vel si at halve injeksjonen var luft... Hehe... Bra jeg ikke er sykepleier, hadde vel drept noen! :P Men meg selv gikk det helt greit med! :)

Skrevet

Hei.

Jeg ble rød og øm etter jeg hadde satt den:-) lykke til videre

Skrevet

Jeg ble rød og fikk noen hvite små kuler som svei og klødde! Men gikk over etter en halvtimes tid. Spurte på sykehuset om det var normalt, og så lenge det gikk over igjen var det ingenting å bekymre seg for:)

Skrevet

og forresten så spurte jeg også om dette med luftbobler i sprøyta, og hun sa at det var faktisk baaaare tull! Gammelt hysteri kalte hun det:) var vist bedre å ha noen luftbobler, enn å sprøyte ut masse av innholdet i sprøyta. Selv om det ser ut som det bare kommer små dråper ut av sprøyta, kan det være viktige dråper :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...