Gå til innhold

Hva like dere best?

Anbefalte innlegg

Tilde eller Tilde Sofie?

Er "redd" for at to navn blir unødvendig siden man ofte ender opp med å bruke det første navnet. Sofie er jo et navn veldig mange velger som et navn nummer to...

Alikevel, så er det en fin sammensetning, som jeg ikke helt klarer å legge i fra meg, selv om vi i utgangspunktet hadde bestemt oss for å ikke ha dobbelt navn....:) Barnet får jo to etternavn også...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143901000-hva-like-dere-best/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes egentlig ikke at Tilde er noe skikkelig navn, men kun et kallenavn for Matilde. og da ville jeg heller gitt ungen et helt navn og så brukt Tilde til vanlig. Eller kallt henne Matilde Sofie og sagt Tilde Sofie... Men for å svare på spørsmålet ditt er både Tilde og Sofie så korte at de fint kan brukes i dobbeltnavn. Så akkurat når det gjelder dette navnet ville jeg brukt begge. Tilde Sofie... klinger fint det.

Jeg synes egentlig ikke at Tilde er noe skikkelig navn, men kun et kallenavn for Matilde. og da ville jeg heller gitt ungen et helt navn og så brukt Tilde til vanlig. Eller kallt henne Matilde Sofie og sagt Tilde Sofie... Men for å svare på spørsmålet ditt er både Tilde og Sofie så korte at de fint kan brukes i dobbeltnavn. Så akkurat når det gjelder dette navnet ville jeg brukt begge. Tilde Sofie... klinger fint det.

Det er nok en del som ikke ser på Tilde som et "skikkelig navn, men et kallenavn.

Hadde vi likt Matilde, så hadde vi selvsagt valgt det, men for oss er ikke det et alternativ.Ser ikke poenget med å velge Matilde, hvis man alikevel skal si Tilde.

Det er jo mange navn som er tatt ut i fra andre, selv om det kanskje er en annen debatt:)

F.eks:

Milla (Camilla)

Isa (Isabelle)

Lena (Magdalena)

Sanne (Susanne)

Hanne (Johanne)

Elisa (Elisabeth)

Lotte (Charlotte) osv. osv... :)

Dette er ikke ment som kritikk, for jeg liker å høre alle typer tilbakemeldinger!

Jeg liker Mathilde godt jeg, men om dere har falt for Tilde, så gå for det ja :) Fint navn det - og synes det er like mye navn som mye annet!:) Jeg er ikke så ivrig på dobbelt-navn, men som du selv sier så var det jo veldig fint sammen, Tilde Sofie :) Men jeg tipper at kun det ene navnet kommer til å bli brukt, og om hun har to etternavn, så tror jeg at jeg ville gått for et fornavn! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...