Rose -3. troll i 2012 Skrevet 13. januar 2012 #1 Del Skrevet 13. januar 2012 I følge helseskjemaet ligger babyen min i seteleie, men mine opplevelser og jordmors erfaringer tilsier tverrleie. Jeg er bare i uke 31, så babyen kan fremdeles snu seg, men jeg tviler sterkt på det... Jeg har de 2 siste ukene tenkt mye på setefødsel, og lest mye på nettet ang dette, og kommet fram til at jeg vil ikke føde vaginalt ved setefødsel. Ved tverrleie er det ikke noe spørsmål fra sykehuset sin side... Både nr 1 og nr 2 er kommet i uke 38, og jeg lurer derfor på om noen vet når tid et planlagt keisersnitt ved seteleie/tverrleie blir planlagt. Skal føde i Stavanger... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143900984-hvor-lenge-f%C3%B8r-planlegges-keisersnitt-ved-seteleietverrleie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 14. januar 2012 #2 Del Skrevet 14. januar 2012 Min første vekslet mellom sete og tverrleie, men la seg godt tilrette i tverrleie fra omkring uke 35. Så da fikk jeg planlagt ks 6 dager før termin. Tror det er vanlig å sette det så tett opptil termin som mulig, fordi de håper jo at barnet snur seg. Men sykehuset burde absolutt ta hensyn til at dine to andre har kommet allerede i uke 38. Fikk også beskjed om at hvis fødselen startet (ved rier eller vannavgang), så måtte jeg legge meg rett ned og ringe etter ambulanse. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143900984-hvor-lenge-f%C3%B8r-planlegges-keisersnitt-ved-seteleietverrleie/#findComment-143931122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 16. januar 2012 Var det bestemt at du skulle ha ks om det ble seteleie også, ellersnakket dere ikke om det siden barnet la seg i tverrleie fra uke 35?. Hvilket sykehus fødte du på? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143900984-hvor-lenge-f%C3%B8r-planlegges-keisersnitt-ved-seteleietverrleie/#findComment-143934842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 16. januar 2012 #4 Del Skrevet 16. januar 2012 Det var endel frem og tilbake på begynnelsen, fordi de var usikre på om hun forble i tverrleie. Først snakket de om vending, men jeg var veldig imot det. Vet ikke hvorfor, men magefølelsen min sa at jeg ikke burde forsøke det. Så ble det bestilt time til meg for å få sjekket om jeg hadde stort nok bekken for en eventuell setefødsel. Da jeg gikk ut etter den legetimen følte jeg meg totalt overkjørt, og ringte til sykehuset igjen senere på dagen. Fikk tilslutt snakke med en overlege som var helt enig med meg om at det var bortkastet å sjekke dette ettersom barnet lå i tverrleie. Så da ble jeg satt opp på en time igjen for å få litt info om ks og avtale dato. Er veldig glad for at jeg hørte på magefølelsen min i etterkant, fordi under operasjonen fant de en medfødt feil på livmoren min. Så hvis vi hadde forsøkt vending eller setefødsel, så ville sannsynligvis livmoren sprukket. Så glad for at jeg stod på mitt. Det er også derfor jeg skal ha ks denne gangen, fordi rier kan være farlig for både meg og barnet. Fødte forresten i Drammen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143900984-hvor-lenge-f%C3%B8r-planlegges-keisersnitt-ved-seteleietverrleie/#findComment-143935873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spireline Skrevet 28. januar 2012 #5 Del Skrevet 28. januar 2012 Hei! Da vi var på 3D UL i uke 27 så vi at gutten vår lå i skrå/seteleie. Jeg var rimelig sikker på at han ikke rørte mye på seg, og jeg kjente at det var annerledes denne gangen. (Jeg hadde tre barn fra før som alle har ligget med hodet ned tidlig) Men denne lille sparket i feil retning, og jeg kunne kjenne hodet stange oppi ribbeina. Da jeg var 36 uker på vei hadde jeg høyt blodtrykk og var på sykehuset for sjekk. Da hadde jeg fortsatt ikke fått bestemt noe leie på helsekortet. På Ul så de han lå i setet, og jeg spurte om jeg måtte føde i sete, eller om man kunne få KS. De opplyste om at ingen ble tvunget til setefødsel. Men det var ikke populært å ønske seg KS skal jeg si deg. Alle mente jeg var en tulling som ikke ville føde på normalt vis siden dette var mitt fjerde barn. Da jeg var tilbake på kontroll i uke 37 fikk jeg beskjed om at jeg hadde fått innvilget KS, men dato hadde de ikke. Bare at det ble i uke 39. Dette syns jeg var galskap siden mine to første barn ble født i uke 38 og mitt tredje ble født i uke 36. Uke tre for meg var uke 39, og da vi var uti uke 1 dette året uten å ha fått dato ringte min mann og purret. De lovde å sette opp en dato så fort som mulig. Jeg fikk dermed brev m dato for KS under to uker før den store dagen. Da den store dagen endelig kom, (8 dager før termin) dro vi lykkelig (eller nervøse) avgårde, ferdig barbert, klyxet og stelt. Men pga for mye øyeblikkelig hjelp ble vi sendt hjem igjen. Skuffelsen var stor når vi fikk denne beskjeden, man har psyket seg rimelig opp til en sånn begivenhet. Vi fikk beskjed om å komme igjen morgenen etter og fikk m oss en flaske klyx hjem.. På kvelden i halv ti tida gikk derimot vannet, og fødselen startet. Da var det bare å kaste seg i bilen og dra. Jeg ble preppet og lagt i kø til operasjon. Der lå jeg 3 timer m rier før det ble min tur. Jeg syns det var rimelig godt fortjent at lillegutt ikke ville vente lenger, sånn at de måtte operere midt på natta.. AHhhh.. Men selv om jeg trodde det var umulig for meg å gå så lenge gravid så ble han altså født bare 7 dager før termin. Lykke til med ditt sykehus. Jeg tok mitt snitt på sykehuset i østfold, så det er ikke sikkert det er noe likt. Det eneste jeg har erfart rundt om på de sykehusene jeg har født på (ja jeg har vært på 4 ulike) er at om man står på sitt og maser mye mye mye, så får man viljen sin til slutt =) LYkke til m bebisen din! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143900984-hvor-lenge-f%C3%B8r-planlegges-keisersnitt-ved-seteleietverrleie/#findComment-143962148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå