Gå til innhold

Enda et interessant intervju om vaksiner

Anbefalte innlegg

Her får vi vite mer om hvorfor flere og flere stiller spørsmål om vaksinenes trygghet og virkning. Hvilke spørsmål vi (alle) ikke får gode nok svar på.

Intervjuet kommer i kjølvannet av lanseringen av dokumentaren "the greater good" (som handler om vaksineproblemet og vaksinedebatten). Dokumentaren har fått stor oppmerksomhet. Selv vil jeg prøve å få tak i den snarlig :-D

http://www.greatergoodmovie.org/home

To aktive i vaksinesaken svarer på hva som har trigget dem til handling, hva som "skurrer" vedr vaksinene så mange av oss tar for gitt som trygge og utprøvde - og hvorfor disse to aktivt jobber mer å få belyst temaet vaksiner og å øve press på opinionen, myndighetene og forskningsmiljøene for å fremme grundigere forskning og mer objektive forskningsmetoder. Noe som dessverre ikke skjer som vi skulle ønske i dag.

Link her:

http://gaia-health.com/gaia-blog/2012-01-07/an-honest-vaccine-interview-thom-hartmann-talks-with-makers-of-the-greater-good/

Fortsetter under...

Pro: Moro å se deg for en gangs skyld skrive litt rundt linker du poster, kudos for det! Tenk litt på overskriften på tråden, den bør også være litt informativ.

Con: Første blikk på siden du linker til fikk meg nedslått, det er nemlig Joseph Mercola som står bak. Profilert antivaxxer, null-dokumetasjonsmannen som går aktivt mot legemidler generelt og vaksiner spesielt, men selger alternative preparater som han anbefaler i stedet. Også medlem av gjengen som mener HIV/AIDS bare er oppdiktet for å selge legemidler.

Så da er vi litt tilbake til hva vi har drøftet ved et par andre anledninger: kildekritkk, eller rettere sagt: Mangel på kildekritikk.

Til ditt forsvar har jeg ikke sett filmen enda, skal se om jeg få lurt inn en titt i løpet av helga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...