Gå til innhold

Forlenge permisjonstid med jobb 1-2 dager i uka?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg synes skjemaer man skal fylle ut til NAV osv. er et stooort virrvarr :P Kan noen hjelpe meg?

Vi tenker 100 % dekket permisjon. Etter 6 mndr tenkte vi kanskje at jeg begynner å jobbe 1-2 dager i uka, mens BF tar ut 1-2 dager av sin fedrekvote disse dagene.. Går det greit? Og hvordan gjør man med søknader og skjemaer hvis man ønsker å gjøre det på denne måten? Noen som vet???

-Forvirret-

Fortsetter under...

Det er fullt mulig å dele permisjonen slik.. Bare husk at du forlenger jo da egentlig ikke permisjonen når pappaen har permisjon de dagene du jobber. Dere vil da ende opp med samme maksdato som om dere ikke gjorde dette..

Takk for svar :) Nei, permisjonstiden blir vel ikke forlenget, var kanskje feil måte å skrive det på.. Men tenker på at jeg kan slippe å begynne å jobbe fullt så fort ved å gjøre det på denne måten.. BF vil jo helst ikke ha permisjon 3 mndr i strekk pga jobben, så da virker jo dette som en grei måte å gjøre det på:)

Dersom far tar ut fedrekvoten de dagene du er i jobb vil dere jo forlenge den perioden det er avtalt at du skal ha.

Det er viktig å skille mellom fars fedrekvote og uttak av permisjon på eget grunnlag.

Dersom det er avtalt at du skal ha hele permisjon med unntak av fars fedrekvote vil du altså forlenge "din del" av permisjon ved å jobbe 2 dager i uka dersom far benytter seg av fedrekvoten de dagene du er på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...