Gå til innhold

Lage velling av grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prinsen her i huset er 14 uker gammel, og vi tenker på å snart begynne med grøt og velling. Fant bare risgrøt med banan på butikken, og den skal blandes ut med vann. Kan denne blandes ut med MME? Tenker da for å lage velling? Eller hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grøtene som skal blandes med vann inneholder allerede mme, så det blir jo å en måte smør på flesk.

Hva med å prøve Holle sine grøter, der står oppskrift på velling(riktignok med H-melk, men det er bare å erstatte den med mme).

På store dagligvarer som Obs! og Ica Maxi er det også mulig å få tak i Hipp sin maisvelling.

En annen ting med Nestle sin risgrøt er at den smaker veldig søtt og inneholder vanilin.

Det er ramaskrik om palmeolje, men det er ikke særlig bedre med vanilin. Man hører ikke så mye om vanilin, men det er jeg ganske sikker på kommer opp som tema snart.

Skrevet

aha... Da skjønner jeg ja.

Er litt usikker på hva jeg mener om Hipp etter den testen som var i Foreldre og barn jeg da. De inneholder mye mer sukker enn de andre.

Holle har jeg ikke hørt om en gang. Ikke har vi superstore dagligvarebutikker her heller, og orker ikke å kjøre flere mil for å kjøpe akkurat DEN typen ;)

Skrevet

aha... Da skjønner jeg ja.

Er litt usikker på hva jeg mener om Hipp etter den testen som var i Foreldre og barn jeg da. De inneholder mye mer sukker enn de andre.

Holle har jeg ikke hørt om en gang. Ikke har vi superstore dagligvarebutikker her heller, og orker ikke å kjøre flere mil for å kjøpe akkurat DEN typen ;)

Holle får du helsekost. Den er ikke tilsatt noe. Man blander med mme, mm, vann, fruktmos alt etter hva man vil.

Hipp sin smaker også veldig søtt ja. Og de har få alternativer som ikke er tilsatt noe smak.

Skrevet

jeg ga mm/mme med litt risgrøt i - og denne gjorde jeg tykkere og tykkere (kjøp flasketut med større hull, eller klipp et lite hull i en du allerede har), før vi etter en uke begynte med ordentlig grøt utblanda med vann. mange gir velling lengre enn jeg gjorde, og kanskje det er en god ide..?! ..vet ikke! lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...