Gå til innhold

Bekkenløsning!!! I uke 15???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uaæææh.... Jeg er ganske sikker på at jeg har fått bekkenløsning. Og det har jeg fått i uke 15 :-/

Kanskje all treningen (og jobben) har straffet seg for meg?

Heretter blir det kun spinning på meg. Var på zumba trening i dag tidlig og bekkenet har kranglet med meg siden. Ellers pleier det kun å komme på kvelden - men nå sitter jeg her, med bekkensmerter og skal snart på kveldsvakt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk det selv ifra uke 12...

Det er bare å trene, men stopp om det gjør vondt. Forsøk å unngå bevegelser som "strekker" ligamentene i bekkenet.. (på vedl link ligger en video som forklarer godt hva bekkenløsning er og ga iallefall meg en forståelse for hvilke bevegelser som bør ungåes)

Trenger ikke å være krise dette! ;)

-Få evt en rekv. ifra fastlege til fysio, så kan du få treningsopplegg og beh. tidlig så kanskje det ikke utvikler seg til verre en det er i dag. :)

http://nhi.no/forsid...ning-34289.html

Lykke til!

Skrevet

Det er fullt mulig å få det. Selv begynte jeg å kjenne det i uke 5! Men hadde veldig kraftig bekkenløsning med nr. 1, så var vel dømt til å få det :P

Få henvisning til fysioterapeut/kiropraktor, eller benytt deg av akupunkturtilbud gjennom sykehuset om det er det der du bor :) Lykke til :)

Skrevet

Hei. Takk for svar. Jeg kommer til å fortsette å trene, men jeg tør som sagt ikke lenger å trene på timer som gjør at jeg må vri og vende på bekkenet, og kommer til å gå mest på spinning og gjøre styrkeøvelser etterpå.

Den linken er kjempefin, satt og så på det i går og skjønte fort at det var bekkenløsning jeg hadde fått. Egntlig ganske naivt av meg å tru at en hoftevrikkingstime var tingen nå. Men, jeg lærte av det, og kommer til å være veldig forsiktig fremover! Bestiller en legetime for å få henvisning til fysio. Håper jeg slipper å sykemelde meg, det er så kjedelig å gå hjemme. Det blir nok av det etter at barnet har meldt sin ankomst.

Skrevet

He he, for å være ærlig så kjente jeg det også allerede i uke 5... Men siden det gikk over etter et par uker, tenkte jeg ikke noe mere over det. Det var særlig på kveldene, og etter ekstra tunge vakter på jobben at jeg merket til ubehag og smerter i nedre del av rygg og i bekkenet. Hadde jeg vært smart hadde jeg lyttet til varseltegnet allerede den gangen, og tenkt mer på hvordan jeg beveger meg og trener kroppen. Håper noen andre som leser dette kan ta del av denne lærdommen... he he....

Jeg skal til kontroll på ABC klinikken på Ullevål i februar, kanskje det blir en mulighet for å få akupunktur gjennom jordmoren der?

:-)

God helg i alle fall!

Skrevet

Jeg begynte å merke det allerede i uke8-9. Var ikke så ille i begynnelsen,så trodde jeg bare var støl eller noe. Men etter et par uker ble det vondere. Er nå 17uker på vei, og ble akkurat 100%sjukmeldt i 1mnd (foreløpig). Går til fysio og trener, så får håpe det blir bedre og at jeg kan begynne å jobbe en del igjen før permisjon. Vanskelig med avlastning i jobben og, siden jeg jobber på en småbarnsavd. ;/ Så jeg kommer nok ikke til å klare å jobbe 100% til jeg går ut i permisjon, men bare jeg får jobbe litt så er jeg fornøyd :)

Skrevet

Jeg begynte å merke det allerede i uke8-9. Var ikke så ille i begynnelsen,så trodde jeg bare var støl eller noe. Men etter et par uker ble det vondere. Er nå 17uker på vei, og ble akkurat 100%sjukmeldt i 1mnd (foreløpig). Går til fysio og trener, så får håpe det blir bedre og at jeg kan begynne å jobbe en del igjen før permisjon. Vanskelig med avlastning i jobben og, siden jeg jobber på en småbarnsavd. ;/ Så jeg kommer nok ikke til å klare å jobbe 100% til jeg går ut i permisjon, men bare jeg får jobbe litt så er jeg fornøyd :)

Det er så innmari kjedelig at bekkenløsning skal gjøre at man må sykemelde seg, når man ellers føler seg i god form.

Håper du klarer å jobbe igjen, jeg også!Har du noen tips fra fysioen som du kan dele med meg?

Skrevet

Har kjent det her fra uke 9 - men bare når jeg har gjort ekstra mye. Og heldigvis er det nesten helt borte dagen etter. Kjenner bare bittebittelittegrane ellers.

Så det trenger ikke bli så ille selv om det begynner tidelig. Tror det er viktig å finne ut av hva du tåler og legge opp dagene etter det. Husker fra forrige svangerskap at ting gikk greit så lenge jeg klarte å gjøre akkurat passe - men det er ikke alltid lett! God bedring til deg, håper du får kontroll på det!

Skrevet

Har kjent det her fra uke 9 - men bare når jeg har gjort ekstra mye. Og heldigvis er det nesten helt borte dagen etter. Kjenner bare bittebittelittegrane ellers.

Så det trenger ikke bli så ille selv om det begynner tidelig. Tror det er viktig å finne ut av hva du tåler og legge opp dagene etter det. Husker fra forrige svangerskap at ting gikk greit så lenge jeg klarte å gjøre akkurat passe - men det er ikke alltid lett! God bedring til deg, håper du får kontroll på det!

Takk, det var veldig godt å høre at det ikke nødvendigvis trenger å bli så ille. Jeg er allerede veldig oppmerksom på hva jeg gjør, og gir kollegaene mine klar beskjed om hva jeg kan og ikke kan gjøre. Jeg gjør gjerne psykisk slitsomme oppgaver og slitsomme oppgaver som ikke belaster bekkenet mitt på en uheldig måte. Det er ikke gøy å ikke kunne jobbe helt som før, på lik linje med kolleagene mine, men det er enten det, eller sykemelding på sikt, og da blir valget ganske enkelt for meg.

• 2 uker senere...
Skrevet

Yess!! Bekkenproblemene har gått litt tilbake :-)

De er der, men det er ikke så ille som det var for en uke siden.

Kollegaene mine har vært flinke til å vise hensyn, jeg får mindre tunge arbeidsoppgaver, og jeg har sluttet helt å trene aerobic osv. Nå går det KUN i spinning (selv om jeg savner aerobicen), og styrketrening på apparater etterpå. Holde meg unna apparatene som trener nedre del av rygg, lår, og mage. Der trener jeg bare enkle øvelser for meg selv etterpå. Eneste lårtreningen jeg driver med, er knebøy (ikke utfall... merker at det ikke gjør noe godt for bekkenet).

Så det er håp :-)

Skrevet

Bekkenet er bedre :-) Gjorde som du sa, og la opp dagene mer etter hva jeg tålte :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...