Gå til innhold

Hvor mye jobber dere?

Anbefalte innlegg

er 28 uker og har vært 100 % sykmeldt fra uke 25 pga sterke kynnere, så må holde sofan mesteparten av dagen..Jobbet 100 % fram til da, før det plutselig snudde. Veldig sliten da livmoren strammer så mye at jeg ikke får ro, både i hvile og når jeg beveger meg. Sover dårlig om natten da den ene hoften gjør så vondt..blitt sånn da jeg må ligge så mye på dagtid og har mye sure oppstøt som gjør at jeg må sitte oppreist deler av natta å sove.. Har 3 barn og passe på. Heldigvis er de på skole og i barnehage noen timer og jeg har en samboer som må trå til for å få dette til..Føles lenge til termin. deilig å få klage litt her på BIM :)

Fortsetter under...

Hei !

Jeg jobber i 80 % stilling , det har jeg gjort siden jeg kom tilbake fra mammaperm med datteren min. Unntatt noen enkle dager med egenmelding, hadde ikke behov for sykemelding direkte relatert svangerskap .Jobber som sykepleier på ortopedisk avdeling, og vi har veldig god personal politikk ift gravide på avdelingen, så det hjelper veldig. Jeg ble tatt bort fra nattevakter med en gang jeg ble gravid, men det innebærer mange flere dagvakter som er veldig slitsomme. Altså, jeg merker det ikke noe særlig så lenge jeg er på jobb, men når jeg har kommet hjem etter jobben ( har i tillegg 1 time reise en vei ), så merker jeg at jeg er ganske utkjørt. Har en 4-åring fra før som også krever sitt, så jeg kan ikke bare legge meg og sove etter at jeg kommer hjem.

Er nå 17+5 ,føler godt på kroppen at jeg har ikke halvparten av denne energien som jeg hadde da jeg var gravid med datteren min, så er egentlig forberedt på at jeg kanskje må synke tempo litt når jeg kommer lengre . Heldigvis har jeg ikke store plager , så håper å holde ut så lenge jeg kan, og så lenge det er forsvarlig både for meg og babyen.

Er så sliten og trøtt. Jobber 100 % og jeg merker at jeg kunne tenkt meg å jobbe mindre. Samtidig har jeg ingen store "plager" litt bekkenløsning, litt kynnere, men lissom ikke noe som tilsier sykemelding. Sover flere timer hver kveld/ettermiddag, men er fremdeles trøtt. Har to små barn, så helgene blir ikke så veldig rolige de heller...

Hvor mye jobber dere og hvor hardt skal en egentlig presse seg?

Jobber 80 % til vanlig, merker at jeg gjerne ville kunne gå litt mindre etter hvert. Veldig sliten på ettermiddagen, og det går veldig ut over trivselen, både min og min families trivsel!

Hvis jeg begynner å få betydelige plager, som bekkenlåsning som sist graviditet, vil jeg ikke nøle dersom legen/gynekologen anbefaler sykemelding.

Føler dette har litt sammenheng med min arbeidsgivers reaksjon på min graviditet. Har jobbet her i 4 år, og noen av sjefene har sluttet å snakke til meg, ingen har gratulert meg, og de er generelt sure på meg etter jeg fortalte nyheten. Andre merkelige avgjørelser fra arbeidsgiver har også gjort meg sur og trist. Dette gjør at jeg ikke føler noe ansvar for å presse meg noe særlig hvis jeg blir i dårlig form.

Nesten så jeg håper på å bli i litt dårligere form...

*sur*

Uff så kjipt. Det høres ikke ut som god peronalpolitikk må jeg si. Skjønner det godt når du ikke ser poenget i å presse deg for denne arbeidplassen.

Har vært så dårlig hele tiden.....Ikke jobb mellom uke 6 og 14. Alt for kvalm. Bare sofaligging som funker. Nå i uke 15 går det bedre og forrige uke prøvde jeg å jobbe litt igjen, men klarer ikke mer enn et par timer om gangen før jeg må hvile. Men det blir bedre og bedre tror jeg!

Jobber 100%, har litt bekkenløsning, men ikke så vondt at jeg plages veldig med det, er verre med trøttheten og konsekvensene av den.. Jeg sover ganske dårlig om natta, og er som regel helt skutt om morgenen og utover arbeidsdagen. Men jeg velger å heller ta en egenmeldingsdag en gang iblant når jeg er veldig sliten. Var sykemeldt fra uke 6-13, og det var nok hjemmetid for min del, så er glad så lenge jeg er frisk og orker å jobbe :)

Annonse

Er så sliten og trøtt. Jobber 100 % og jeg merker at jeg kunne tenkt meg å jobbe mindre. Samtidig har jeg ingen store "plager" litt bekkenløsning, litt kynnere, men lissom ikke noe som tilsier sykemelding. Sover flere timer hver kveld/ettermiddag, men er fremdeles trøtt. Har to små barn, så helgene blir ikke så veldig rolige de heller...

Hvor mye jobber dere og hvor hardt skal en egentlig presse seg?

Jobber 80 % til vanlig, merker at jeg gjerne ville kunne gå litt mindre etter hvert. Veldig sliten på ettermiddagen, og det går veldig ut over trivselen, både min og min families trivsel!

Hvis jeg begynner å få betydelige plager, som bekkenlåsning som sist graviditet, vil jeg ikke nøle dersom legen/gynekologen anbefaler sykemelding.

Føler dette har litt sammenheng med min arbeidsgivers reaksjon på min graviditet. Har jobbet her i 4 år, og noen av sjefene har sluttet å snakke til meg, ingen har gratulert meg, og de er generelt sure på meg etter jeg fortalte nyheten. Andre merkelige avgjørelser fra arbeidsgiver har også gjort meg sur og trist. Dette gjør at jeg ikke føler noe ansvar for å presse meg noe særlig hvis jeg blir i dårlig form.

Nesten så jeg håper på å bli i litt dårligere form...

*sur*

DEN arbeidsgiveren fortjener ikke noen ekstra innsats fra deg. Det var utrolig dårlig gjort. Gratulerer fra meg ;)

Jeg jobber 80 %, sykmeldt 20 %. Nå fungerer endelig hverdagen, jeg har det hyggelig på jobb, og jeg er menneske når jeg kommer hjem til mann og barn. Får i tillegg trent/gått tur/bevege meg, noe som er veldig viktig for meg. Jeg har fryktelig vonde og sprengte blodårer og det hjelper med bevegelse (vi snakker daglig bruk av lårlange medisinske kompresjons sokker). I tillegg stabiliserer jeg ryggen..

Lykke til alle, man kjenner seg selv best!

Jeg har 80% stilling, er 50% sykemeldt. Altså jobber jeg nå i praksis 40%. Det er mer enn nok, for jeg har bekkenløsning og har hatt mye hodeverk.

Har fått all tilrettelegging jobben har å gi. Jobber i butikk, og alt jeg nå kan gjøre er å ekspedere kunder og bestille varer... Så det gjør jeg :)

Regner ikke med å jobbe mer enn dette før permisjonen, og håper bare at jeg kan forsette sånn som jeg har det nå.

Er 20+4 nå, og har alt vært sykemeldt i 5 uker.

Min lege nevnte aldri muligheten for å sykemelde meg i mindre grad enn 50 %, og han skrev ut sykemelding for så lang periode han hadde mulighet til med en gang.

Jobber 100% som sykepleier. Det at jeg jobber turnus hjelper mye for meg, da kan jeg sove litt lengre og hente meg inn de dagene jeg jobber aftenvakt. Har ellers litt ryggvondt, men det går bra så lenge jeg er flink meg å ta små sittepauser. Er bare 16 uker så håper jeg klarer å jobbe i mange uker til:-)

jeg jobber 80 %, har en fridag hjemme med vesla på halvannet. forrige svangerskap var jeg 30 % sykemeldt, og hadde litt kortere dager. hadde ingen andre plager enn at jeg var sykt trøtt. sovnet i tide og utide. ettersom jeg har 4,5 mil med bilkjøring hver vei til jobb, mente ikke legen at det var forsvarlig at jeg jobbet full dag, pga bilkjøringen. da måtte jeg gjerne ha 5-6 sovepauser hver vei.hjalp sinnsykt med 30 % sykemelding, unngikk skumle episoder i kjøringa da.

er like trøtt denne gangen, men kvir meg veldig for å få sykemelding igjen. er bare i uke 13, så håper trøttheten skal avta.

Annonse

jeg jobber 80 %, har en fridag hjemme med vesla på halvannet. forrige svangerskap var jeg 30 % sykemeldt, og hadde litt kortere dager. hadde ingen andre plager enn at jeg var sykt trøtt. sovnet i tide og utide. ettersom jeg har 4,5 mil med bilkjøring hver vei til jobb, mente ikke legen at det var forsvarlig at jeg jobbet full dag, pga bilkjøringen. da måtte jeg gjerne ha 5-6 sovepauser hver vei.hjalp sinnsykt med 30 % sykemelding, unngikk skumle episoder i kjøringa da.

er like trøtt denne gangen, men kvir meg veldig for å få sykemelding igjen. er bare i uke 13, så håper trøttheten skal avta.

Jeg jobber fulltid hjemme :P

Har tvillinger som blir 7mnd i morgen,så det tar sin tid :P

Og 2stk (gutt 5år og jente 3 1/2år) som er 4dager i bhg:p

Sånn annen jobb har ikke jeg:)

Er 23+3

OMG, du har 2 barn, så får du villinger og blir gravid igjen 2 mnd etter at du har født?

Pjuuuuuh, glad det ikke er meg. ;-D

Holder på å daue av å være gravid i uke 25 og ha en på 2, 5 år hjemme... ;-D

Jobber forresten 80%, ikke sykemeldt for noe.

Jobber 100 prosent. Som leder blir det mere enn 37,5 timer i uka. I går ble det 12 timer totalt. Har 3 unger hjemme også. Kjenner alt går ut over familie, men har heldigvis verdens beste mann. Mye trett og sliten etter jobb... I går var det 5 timers møte med 2*10 min pause. Da sa bekkenet mitt klart i fra etterpå... Men skal på lang ferie snart så det motiverer.... Har kun vært sykemeldt 2 ganger i løpet av 3 hele svangerskap, det pga permaturerier... Sier ikke at jeg er super mom, heller dum og arbeidsnarkoman....

Jeg jobber 100%, og er i uke 19.

Har foreløpig ingen plager. Eneste ulempen må være for jobben min, siden jeg spiser for nesten 2 i lunsjen :-D

Er litt sliten når jeg kommer hjem fra jobb, så kjæresten er snill og lager middag :-)

Huff -Ble litt mat-fokusert dette.

*sugle*

I samme båt som deg med lang kjøring til jobb. Fremdeles i full jobb, men denne uka har vært hard med 1-2 timers soving på sofaen hver kveld... Uke 25 nå... teller ned!

Jobber full stilling som kjøkkensjef. Regner med å måtte gå ned til halv stilling snart. Står hele dagen, og kan aldri tenke meg at det er bra å stå foran en varm ovn med mage som begynner å bli stor. Er ikke hver dag jeg får hatt pauser heller, da jeg er alene på jobb, og man ikke vet når gjestene kommer... Det betyr også at jeg ikke kan bestemme mitt eget tempo, og det blir ofte veldig stressende dager. For at jeg skal kunne jobbe lengst mulig, er nok det beste å redusere jobbinga. Ingen muligheter for tilrettelegging.

Jeg er i uke 24 og ble nylig 100 prpsent sykemeldt pga bekkenløsning. Liker det ikke, men nå gikk det bare ikke å jobbe mer. Viss du, HI, er så sliten, så si det til legen og hør hva han/hun anbefaler. Vil tippe du blir delvis sykemeldt. Det er ikke bra å slite seg ut. Ingen som takker deg for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...