LileMy89 Skrevet 13. januar 2012 #1 Skrevet 13. januar 2012 I ca 1-2 uker har jeg klødd enormt på føttene, klør meg til blods å får sånne skrapesår på en måte, ingen tegn til utslett.. Er 26 uker på vei, og klør litt på magen nå som den vokser(strekkmerker) men det er ikke det samme som på føtterne.. Flere som har det sånn, og noen med tips til hva jeg kan gjøre? Har prøvd alt fra aleo vera til lunken dusj uten sterke såper, smører meg jevnlig med god krem som er beregnet på sensitiv hud osv.. Føler ikke noe hjelper dessverre:/
*Lykkelig 1984* Skrevet 13. januar 2012 #2 Skrevet 13. januar 2012 Du kan ikke prøve sånn Eurax feks da? Eller Decubal fra apoteket?
LileMy89 Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2012 Har prøvd eurax før da jeg fikk utslett på magen, endte med at jeg måtte til legen for å få reseptbelagt salve.. Tror jeg skal ta en telefon til lege å høre, kanskje det er en salve jeg kan ta under svangerskapet, har ikke turt å prøve de jeg har da de er på resept og fikk de for noe annet.. Er så rart at det begynner på kveldene å varer utover natta, sjeldent jeg klør på dagen..
Tilde 2009+ Ida 2012 Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 Hei. E sjølv i veke 27, og har antageligvis hatt svangerskapskløe sidan dag 1. Men dei siste vekene har det våre ekstremt. mine føtter ser ut som du beskriv, fulle i kloremerker. Eg smør meg dagleg etter dusj med blanding av apobase og 98%aloevera på heile kroppen. Slik heldt huda seg fukta, føles ikkje som det hjelper så mykje, men veir at det blir vette dersom huda er tørr. Har starta med Eurax på føtter då skorpene klør verst. Voknar om natta av at eg klorer meg opp. Eg har også fått Polaramin 2% som er antihistamin, tar 1-2 i døgeret. Alltid ein slik før eg legg meg. Fekk og beskjed om å kun bruke bomull innerst, så da blei det slutt på ullbruken. Ull trekker til seg fuktighet mens bomull gjer ikkje det difor. Eg klør på heile kroppen enda, men føl råda eg har fått då eg er redd det kan bli verre. Kanskje nokre av råda kan hjelpe deg:O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå