Gå til innhold

Sterilisering av pumpe/flasker/smokker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke "retningslinjer" gjelder her? Hva anbefales? Er førstegangs og kom plutselig til å tenke på søstra mi som drev å kokte alt. Fikk da litt "småpanikk" over at jeg ikke har peiling på dette.. Hva skal steriliseres? Og hvor lenge trenger man å gjøre det (alder på barnet)? Noen som vet?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg virkelig og kjøpe en sterilisator til flasker. Du kan hive suttene i den og. Jeg kokte flaskene og suttene og dette må gjøres hver eneste gang de brukes så ble temmelig dritlei og angret på at jeg ikke kjøpte en sterilisator. På en annen side ble det jo også rutine, men som sagt innimellom så tenkte jeg bare pokker heller :P og jeg begynte med flaske da hun var 6 mnd. og steriliserte dem til hun var 8 mnd. Da fikk jeg vite at det holdt visst å sterilisere dem til barnet var 6 mnd :D

Denne gangen skal jeg jaggu meg spandere en sterilisator på meg selv. Flaskesterilisator altså!

Skrevet

sikkert dumt spm, men trenger man det hvis man fullammer? :)

Skrevet

Du trenger vel ikke flaske hvis du fullammer med mindre du pumper deg. Da må du vel bruke flaske og den må steriliseres ja ;)

Skrevet

Jeg fullammet, men var totalt avhengig av pumpen min. Både fordi jeg hadde skikkelig melkespreng og fordi det er veldig kjekt å venne barnet til å ta flaske i tillegg til puppen. Da har man litt mer frihet, og kan pumpe en flaske eller to som pappaen kan gi mens man f.eks drar en tur til frisøren eller lignende.

Jeg hadde heller ikke sterilisator, og synes det var skikkelig pes å koke og vaske tingene. Men det ble jo en rutine det også, så er usikker på om jeg kjøper det denne gangen. Tror jeg kokte flasker og smokker til hun var omkring 5-6 mnd gammel. Da startet hun med fast føde, og i tillegg så drakk hun kaldt vann fra springen. Og etter det jeg husker så er det greit å kutte litt ned på sterilisering når barnet har startet med fast føde. Men pumpen tror jeg nok bør steriliseres hele veien, jeg gjorde ihvertfall det.

Skrevet

Jeg synes ikke det var noe pes å ta vann i en kjele og putte smokker event pumpedeler og aventbegere oppi når vannet kokte. For meg vil det føles som mer pes å ha nok en stor duppedings på kjøkkenet. :-) Gutten min tok aldri tåteflaske og jeg fullammet til han begynnte med fast føde. Kjele med vann gjør susen, synes jeg! Kansje annerledes hvis man bruker x antall flasker pr dag. Kokte utstyret til han var ca 8mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...