Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 Vi har begynt å tenke på sommer ferien og Asia/Thailand er favoritten, men er usikker på om jeg er gravid dag og evt om vi burde bestille nå som det er relativt billige billetter eller ikke... Er den noen andre som vurderer det samme? Er da forhåpentligvis i 2 trimester i sommer.. Hva ville dere ha gjort?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Det er vel ingen ting i veien for å reise på ferie i 2. trimester? Jeg var i Afrika i 14 uke, var ikke noe problem det. Bare man passer på hygienen så er det ingen fare. Bare bestill du.
Bambini#1 Skrevet 12. januar 2012 #3 Skrevet 12. januar 2012 Hvordan er det å være gravid i varmen? Blir man ekstra sliten? Kan jo være ganske stor da..
mm <3 Skrevet 13. januar 2012 #4 Skrevet 13. januar 2012 Vi elsker å reise og har tenkt på dette selv. Vi pleier å reise på aktivitetsferier, gjerne fjellturer. Nå etter at vi ble prøvere har vi bestemt oss for at vi ikke ønsker å slutte å reise men velger reisemål hvor det vi kan kose oss om jeg er gravid eller ikke. Vi bestillte tur til Thailand i september og reiser i mars. Ikke gravid enda så er veldig glad vi tok sjansen på det:) Til sommeren har vi bestillt tur til Chamonix og plan B (plan A er jo å bli gravid:)) er å forsøke oss på toppen av Mont Blanc. Går plan A i boks er det nok av annet spennende å gjøre i alpene og kanskje drar vi da heller videre til italia og koser oss der.
Bentix Skrevet 11. mars 2012 #5 Skrevet 11. mars 2012 Jeg har veeeldig vanskeligheter med å bestemme meg om vi skal bestille tur til Thailand eller ikke til sommeren. Vi har kjempe lyst til å reise, men vet ikke hvordan det ville blitt om jeg ble gravid.... Hører mange fraråder å reise langt når man er gravid. skulle jeg blitt gravid så rekker jeg ikke å komme så veldig langt i graviditeten. Men man kan vel ikke sette hele livet på vent heller. Kan vel i værste fall avlyse om det ikke lar seg gjøre?
najaden Skrevet 12. mars 2012 #6 Skrevet 12. mars 2012 Jeg har vært på reise flere ganger som gravid, og for meg har fasit vært: Første trimester har ikke være noe særlig å reise i, pga kvalme og blødninger (og dermed bekymringer). Andre trimester har vært supert! Ferdig med kvalmen og visste at alt var vel med den lille! Ikke så sliten og i god form. Tredje trimester - går helt greit å reise i første delen av dette, men slitsomt jo nærmere termin - trøttere, mer sliten i kroppen, merket varmen veldig godt og generelt OK å holde seg i ro.
Squirrel79 Skrevet 12. mars 2012 #7 Skrevet 12. mars 2012 Signerer det najaden skriver. Det er min erfaring også.
cindy85 Skrevet 12. mars 2012 #8 Skrevet 12. mars 2012 så øker faren for abort(1.tri) ved evt flyreise?kanskje dumt spm,men skjedde med meg forrige gang jeg var ute å reiste..8+ var jeg da..
najaden Skrevet 13. mars 2012 #9 Skrevet 13. mars 2012 så øker faren for abort(1.tri) ved evt flyreise?kanskje dumt spm,men skjedde med meg forrige gang jeg var ute å reiste..8+ var jeg da.. I mitt andre svangerskap hadde jeg en god del blødninger, og ble sendt på kvinneklinikken for sjekk rundt uke 11 (tror jeg det var) - alt sto bra til, men jeg var bekymret fordi jeg hadde en relativt strevsom jobbreise, der jeg skulle fly i mange timer dagen etter. Jeg spurte legen på KK om jeg burde avlyse, og hun sa følgende: Det er ingen grunn til å avstå fra flyreiser. Ingenting tyder på at flyreiser framprovoserer abort, men vi ser deriomot at derom fosteret allerede er dødt, KAN en flyreise fremprovosere utstøtningen. Med andre ord - det er ikke flyreisen som gjør at man aborterer, men det kan framskynde utstøtningen av et allerede dødt foster. Andre leger igjen fraråder det på det sterkeste - så hva skal man tro? Jeg ville ikke reise med fly i første trimester om jeg ikke måtte, tror jeg...
Camillok Skrevet 13. mars 2012 #10 Skrevet 13. mars 2012 Dro til India i begynnelsen av tredje trimester. Var der i tre uker, gikk veldig fint litt begrensende i forhold til hva vi kunne gjøre og se, men det gikk overraskende bra! Null problem med maten, ble ikke dårlig. Og ja, jeg spiste både kylling og annet kjøtt. Ingen rå frukt eller grønnsaker uten at de hadde blitt skrelt, og kjøpt drikkevann. Toxoprøve tre uker etter hjemkomst var negativ
Bentix Skrevet 15. mars 2012 #11 Skrevet 15. mars 2012 Vi tenker å bestille reise til sommeren vi også, til Thailand =) Var hos legen i dag og hun mente at det skulle gå fint selv om jeg evt var gravid når jeg reiste. Med visse forhåndsregler da!
Bentix Skrevet 11. april 2012 #12 Skrevet 11. april 2012 Da har vi bestilt reise til Thailand =) Hvordan blir det med dere andre? Skal dere reise? Blitt gravide? =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå