2004+2006 og 2012!!? Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 Er i uke 21 og har de siste ukene fått ordentlig gravid mage (kjempe koselig er 3. gangs) men den er konstant hard( ikke kynnere) og føler meg som høygravid allerede. livmoren har vel ikke kommet så høyt allerede? har akkurat startet i full jobb igjen etter sykmelding, jobber på småbarns avd i barnehage og syntes det er godt å være tilbake på jobb, men søren og, denne magen som har plutselig har blitt så "stor" er bare i veien for arbeidsoppgavene. vanskelig og tungt å løfte barna( når jeg absolutt må det), vanskelig med av og på kledning, tungt å reise seg og bøye seg hele tiden.. vondt i halebeinet på slutten av dagen har jeg også!! Og jeg som trodde jeg skulle kose meg på jobb en lang periode fremover fordi jeg ellers er i så fin form..... noen andre som har det sånn allerede i uke 21? hva kan jeg få tilrettelagt på en småbarns avdeling? bare ett sukk fra
MissDawn Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Visst det er en kommunal barnehage og IA-bedrift kan du høre med styrer om å søke om tilretteleggingsmidler både i form av utstyr og en ekstra person som er tilstede og gjør de oppgavene du ikke kan gjøre. Dette er et godt tiltak for å unngå at du blir sykemeldt. Jobber selv på småbarnsavdelingen og synes det er fryktelig tungt på tross av at jeg bevisst prøver å unngå løft og ting som er slitsomt for kroppen. Alle små hverdagsaktiviteter i barnehagen blir påvirket av graviditeten på en måte, men min sjef skal søke om midler til uka
-spent- Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 Enig med MissDawn. Ta det opp med styrer, så kan dere søke om midler. Jeg jobber også på småbarnsavdeling og er 100% sykmeldt nå, da det ikke fungerte for meg de tiltakene vi gjorde. Jeg prøvde litt forskjellig, meg jeg har risikosvangerskap og bekkenløsning, så da måtte det bli sånn. Vet akkurat hvordan du har det. Men ta det opp, og se på tilretteleggingsmuligheter slik at du får det best mulig. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå