nina79 Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 Jeg har vært til kontroll på St.Olav noen ganger nå pga anti-D stoffer i blodet. Sist fikk jeg beskjed om at ved neste kontroll vil de se om jeg er moden nok til å sette i gang fødselen. Det er onsdag om to uker og da er jeg 36+4. På ultralyd har de sett at str på babyen er gjenomsnittlig. Er det noen her inne som har erfaring med å bli satt igang så tidlig. Hvilket str i klær må jeg ha med. Må jeg være lenge på sykehuset etter på?
Fru.Vestavind Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Vanskeleg å svare på, men vil tru det skulle halde med str50 i alle fall:) Prematurkle ser eg føre meg at vil bli smått veldig fort(sikkert andre med betre peiling enn meg). Muleg ein må brette opp litt armar og bein på str.50, men det skadar ikkje. Første tida ligg jo ungane gjerne i body og strømpebukse, godt inntulla i tepper, så då er ikkje klesplagga så nøye;) Kor lenge ein må vere på sjukehuset er og individuelt, det kjem an på kor frisk ungen er. 36+4 er jo ikkje Så mykje før termin, så om du er heldig er det kun snakk om nokre dagar. Skulle det vere andre ting, komplikasjonar, liten unge, gulsott o.l. må ein kanskje belage seg på litt ekstra tid borte frå heimen.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 12. januar 2012 #3 Skrevet 12. januar 2012 Jeg ville kjøpt prematur klær. Jeg fødte min datter 2 dager over termin, hun var 48 cm og 3,3 kg. str 50 var altfor stort, men vi brettet det opp. hun kunne bruke str 50 til hun var 2-3 mnd. SÅ ville nok satset pÅ Å ha hvertfall noe prematur klær vist du blir satt igang da
MaRiAnNe_85 Skrevet 12. januar 2012 #4 Skrevet 12. januar 2012 Hei! Dette blir 3.gangen jeg blir satt i gang i uke 37, på st.olavs Jeg har hatt med 1-2 bodyer i str. 50 og resten i 56. Med første og andre mann hadde jeg vekstavvik på 20 og 15 prosent i minus, og da har disse klærne vært litt små (minsta var 46 cm), men er som sagt bare å brette litt opp. Denne gangen er babyen gjennomsnittlig, og tror jeg kommer til å satse på å ta med meg de samme str.
Venter nr3 er 22 år Skrevet 12. januar 2012 #5 Skrevet 12. januar 2012 jeg har født vanelig i uke 36+4. han var 2525 g og 45 lang hadde bare 50 klær,men fikk ett i str 44 som han hadde på når vi dra hjem. jeg var der ikke noe ekstra lenge med han. 3 dager
SiriViri Skrevet 12. januar 2012 #6 Skrevet 12. januar 2012 Ble indusert i uke 37, men pga diabetes og stort barn, så min "lille Buddha" gikk nesten rett inn i 56! Men jg var ikke helt forberedt på hans størr så jg hadde tatt med en body i under 50 og to i 50, for å sikre. Deretter bar det ut på hm for samboer som kjøpte litt til i 50, og mer i 56
MaRiAnNe_85 Skrevet 12. januar 2012 #7 Skrevet 12. januar 2012 Hei! Dette blir 3.gangen jeg blir satt i gang i uke 37, på st.olavs Jeg har hatt med 1-2 bodyer i str. 50 og resten i 56. Med første og andre mann hadde jeg vekstavvik på 20 og 15 prosent i minus, og da har disse klærne vært litt små (minsta var 46 cm), men er som sagt bare å brette litt opp. Denne gangen er babyen gjennomsnittlig, og tror jeg kommer til å satse på å ta med meg de samme str. Mente litt store,ikke små...
frk.rosa Skrevet 12. januar 2012 #8 Skrevet 12. januar 2012 ble satt i gang med min første sønn uke36+3, og han var 2200g og 44cm. og det var ett vekstavvik fra "normalen" på 24%, så pappan måtte ut å kjøpe klær i str 44 til han, å det brukte han den første mnd. ellers måtte guttungen ligge på barneklinikken i 5dager før vi fikk reise hjem, med en helt frisk og fin liten gutt men som de andre her sir, så går det nok fint me str 50, er jo bare brette opp vist det blir for stort. Ellers så vil jeg bare ønske deg lykke til
nina79 Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #9 Skrevet 13. januar 2012 Takk for mange svar:) Da slår jeg meg til ro med at str 50 går bra. Lykke til alle sammen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå