Gå til innhold

Jeg skal kjøpe en søskenvogn. Så om noen gidder, se gjerne hit :)

Anbefalte innlegg

Dattern min blir 2 år når mini kommer i august. Hvilken søskenvogn anbefaler dere?

Vi bor på landet, så den må tåle litt grusvei/asfalt og gjerne noen til sentrum. Jeg vil egentlig at det skal være svingbare hjul fram, men ingen nødvendighet. Og heller ikke sååå dyr. Med tanke på at jeg bare er en student ;)

Fortsetter under...

Om du skal bruke vognen mye anbefaler jeg at du går for en tfk eller mountain buggy. Pluss med tfk er håndbrems, veldig kjekt å ha når man kjører dobbelvogn! Minus er dårlig handlekurv og litt plunder med glidelåssystem på å legge ned ryggen. Ellers en super vogn. MB er også helt topp men dog uten håndbrems. Den har også mindre bag enn tfk. Begge disse vognene kommer med separate kalesjer, det er veldig fint å ha til søskenvogn:) dette er dyre vogner men kan fint kjøpes brukt på finn. Litt vanskelig å få tak i MB med separate kalesjer brukt for de begynte først med dette i 2011.

Vil ikke anbefale phil& teds

Om du ikke skal bruke vognen mye er carena et billig og ok alternativ

Du må ikke finne på å kjøpe dobbeltvogn uten svingbare hjul, ville også unngått 3-hjuling. Lufthjul er et must!

Easywalker og MB er ganske like men jeg mener absolutt at MB har bedre kvalitet, og at ryggen er lettere å justere med reima på MB enn glidelåsen til Easywalker. Du får veldig fine pent brukte MB på finn..

Et annet tips: Vær konsekvent på at det eldste barnet skal sitte i vognen når dere er ute og triller. Mange synes det er "søtt" når eldremann vil gå selv, men man skaper egentlig bare problemer for seg selv, når de skal begynne å springe rundt selv i byen, butikker osv. Er du flink å være ute og leke, gå turer i naturen hjemme, så får barnet mer enn nok gå-trening ;-)

Hei:-)

Vi har 2 år mellom våre små og vi kan anbefale søskenvogn babytravel dublin:-) Den er en drøm å trille:-) Nymodellen har en ekstra glidelås i kalesjene som gjør at kalesjene kan gjøres mer skjermende for sol eller uvær. Den kan og legges flat i ryggen om barna skal sove/kvile. På nymodelen kan en og stille fotbrettet. Ryggen stilles med ett håndgrep istedenfor de glidelåsene som tfk har. Jeg har hatt utrolig mange vogner på den tiden jeg har hatt småttiser i hus:-) forelsket meg litt i denne her:-) Ligner tfk litt men har ikke håndbrems da. Tror den er litt rimelig i forhold til tfk. Tfk har jeg hatt i enkeltvogn -supergod vogn det og:-) Mulig den er litt rimeligere om en kjøper den i sverige? Jeg prøvde å bestille den her i Norge men da var ikke alle de finessene med som ekstra forlenger på kalesja og det fargevalget en ville ha..

Du får jo mange flotte råd her...og jeg støtter absolutt om om det å ikke venne den største til å gå ved siden av..for begynner du først med det kan du like gjerne nesten la vær å kjøpe søskenvogn...

Og jeg anbefaler uansett valg å gå for ei med individuell kalesj på hver del.

Men jeg er fullstendig uenig i det at Carena sin doubleswing ikke er så bra...ja den er billig men min erfaring men den og to andre sier at selv om den er billig er den absolutt ikke tilsvarende dårlig....

Bagen er like bred som hos andre men faktisk også litt lengre. skjønt en slik bag er uansett liten

Annonse

Jeg syns det er helt merkelig å nekte ungen å gå selv! Da kan man fort få en over 4 år som ikke gidder å gå på tur da. Nei her oppfordrer jeg heller barnet til å gå selv!

På et tidspunkt bør jo ungen slutte med vogn, og da er det jo veldig greit at ungen alt er trent til å gå selv. Det bør jo gå gradvis.

• 2 uker senere...

Heisann. Tror du får en god vogn uansett om du velger TFK, MB, Easywalker eller Babytravel. Og om du sjekker ut Finn, så finner du garantert en bra brukt en for en billig penge. Vil bare henge med på dem som sier at du må ikke finne på å velge en søskenvogn uten svingbare forhjul. Vi hadde fast fremhjul på vår søskenvogn til de to eldste, og jeg ville aldri kjøpt den en gang til. Den ble veldig tung å manøvrere etterhvert!

Vi kjøpte vår MB 2012 modell på nordby (babyproffsen) rett før jul, de hadde 30 % på alt i butikken, og god kurs. Med vognbag og vogn betalte vi litt over 6000 norske. Samme vogn med bag koster 12000 ca i Norge. Verdt å sjekke ut, evnt høre om de har gode tilbud? De hadde også easywalker, men MB er mindre, nettere og BEDRE syntes vi da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...