Gå til innhold

4 dager over termin, og fredag 13. i morgen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

rart hvor overtroisk man plutselig ble de siste ukene.. Hehe! Prøvd alt av kjerringråd på nettet for å sette i gang, ikke ett tegn til en ri..

Og nå bekymrer jeg meg over fredag den 13 :P Har aldri skjedd det minste uhell på den dagen før, men! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også fire dager over idag :) i morgen skal jeg enda til på sykehuset på overtidskontroll og da må vi kjøre over noen fjelloverganger som kan finne på å stenge i dårlig vær. Har gjort meg noen tanker om det ja :)

Har fått akupunktur i korsryggen i dag så får håpe det funker!

Skrevet

Lykke til. Liker ikke å gå på overtid... Håper dere får ut babyene snart :)

Skrevet

Håper jeg også! Og lykke til over fjellet :)

Skrevet

Jeg er født en fredag den 13, så syntes det hadde vært så morro om mini kom da:):)

Skrevet

Så artig, jeg er og 4 dager på overtid ;-) Og overtidskontroll i måra.

Lykketil til dere alle :) Måtte vi få ut nurka våres snart :)

Skrevet

Jeg har ikke noe overtidskontroll før neste uke jeg.. :( Hvorfor har dere det alt? Burde jeg fått tidligere kanskje?

Skrevet

Jeg hadde termin på søndag og ringte selv inn på tirsdag og fortalte at jeg hadde termin da og at jeg hadde fått beskje av legen å bestille en time. Da kom det fra jordmor : Oj! har du hatt termin, da må vi få ordnet en time så fort vi kan.

Nå er det jo sånn at man kun skal gå 1 uke over. Trur jeg ville bedt om en kontroll før d hadde gått over en uke :)

Skrevet

Hei!

Jeg er offesielt en dag på overtid i dag!!!:) Her er det heller ingen tegn til fødsel!:) Vi er veldig spente og venter veldig liksom hver dag!

Det er liksom slik når vi ringer noen dem sier ikke hei men: er han ute, er det noe på gang?

Det gjør jo ikke at vi venter noe mindre for å si det slik:)

Vi var hos jordmor i går, og hun bestilte overtidskontroll til oss:) den er syv dager etter termin! altså torsdag 19! Nå prøver jeg å instille meg på å reise på den, kommer han i mellomtiden så kommer han liksom:) Det er liksom så "kjett" på et vis at det kan skje når som helst!:) For da venter hvertfall jeg hele tiden;)

Håper alles små vil ut i løpet av helgen!:) Masse lykke til:)

Skrevet

Jeg fikk overtidskontroll den 18.jan. så da har jeg også fått en dato å forholde meg til. Men setter de i oss i gang da eller? Noen så vet hva som blir gjort på en slik kontroll nå?

Jeg har jo ikkje gått over termin før så nå er jeg helt newbie ;-P

Ser at tideligere har folk skrevet at det er forskjell fra sykehus til sykehus, men er kontrollen for å sjekke at at er ok? og sette ny dato for igangsetting? eller starter de det samme dag hvis enn er moden og har masse åpning? Var hos jordmor for en uke siden og hadde da 3 cm åpning og var helt moden så prøver bare å instille hode mitt på noe... ;)

Skrevet

Tror vist man er moden og det er kapasitet på føden så setter de igang. Det er min plan ihvertfall!!;p har ikke termin før i morgen da, men ser ikke ut til att han har tenkt til å komme! Formen har faktisk ikke vært så bra på flere mnd;0

Hadde ikke tenkt å gå over heller, de to andre kom før term, men det beviser vel bare att nummer tre er en luring!:):)

Skrevet

Min overtidskontroll kommer til å innebære følgende:

- ultralyd

- blodtrykk

- overvåking av fosteret med sånn ctg?

- urinprøve

- vaginal undersøkelse (hvis jeg ville det selv)

- kjenne på magen

Rett og slett en overall undersøkelse for å kartlegge formen til mor og barn:)

Så ut fra dette og hvem som er på vakt får man beskjed om å komme tilbake for igangsetting! Det kunne bli samme dagen, dagen etter eller opp til dag 12 på overtid!

Det var liksom ingen fast bestemt dag for igangsetting.. men at denne kontrollen skal være 7 dager på overtid!

(Jeg håper jeg slipper denne kontrollen, men er innstilt på at det mest trolig ikke skjer noe før den tid, jeg føler meg rett og slett helt vanlig så tror ikke junior har tenkt seg ut av seg selv!!)

Jordmor anbefalte en runde eller fler i senga med mannen, men vet ikke om mannen min vil :S Han ble redd vannet skulle gå på han og tror han synes det er rart med den store magen, beibi inni magen osv:) Men vi får se:)

Skrevet

Jeg fikk overtidskontroll den 18.jan. så da har jeg også fått en dato å forholde meg til. Men setter de i oss i gang da eller? Noen så vet hva som blir gjort på en slik kontroll nå?

Jeg har jo ikkje gått over termin før så nå er jeg helt newbie ;-P

Ser at tideligere har folk skrevet at det er forskjell fra sykehus til sykehus, men er kontrollen for å sjekke at at er ok? og sette ny dato for igangsetting? eller starter de det samme dag hvis enn er moden og har masse åpning? Var hos jordmor for en uke siden og hadde da 3 cm åpning og var helt moden så prøver bare å instille hode mitt på noe... ;)

Hei,

Når har du termin? Jeg fikk også dato for overtidskontroll den 18, da er jeg på 6 dagen etter termin.

Krysser fingrene for at jeg får time til igangsetting dagen etter..., iallefall før helgen.

Orker snart ikke mer. Kan ikke planlegge noe, går bare hjemme å venter... sukk.

Krysser fingrene for at det skjer noe i natt for oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...