Marsipanmor Skrevet 12. januar 2012 #1 Skrevet 12. januar 2012 Nå hører jeg endelig hjertelyden Jeg hører den veldig på venstre siden.. ganske mye til venstre for navelen (er litt over 16 uker).. på høyre side hører jeg masse svosj svosj.. morkaka? Hvor hører dere hjertelyden? Mener jeg bare hørte den fra ca midten av magen sist nemlig, så ble nesten litt overrasket over at den var så langt mot siden..
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 12. januar 2012 #2 Skrevet 12. januar 2012 Jeg hører ikke med angelsound, men babyen min ligger godt mot venstre, så ville nok hørt den der om jeg hadde hatt angelsound
MissDawn Skrevet 12. januar 2012 #3 Skrevet 12. januar 2012 Da jeg var hos jordmor sa hun at den svosj-svosj "stormlyden" vi hører er morkaka ja Jeg er 16+5 og hører lyden to fingre under og to fingre til venstre for navlen. Lyden flyttet seg ganske mye de første ukene jeg lyttet, men de siste to ukene har den vært der den er nå.
Fjelljenten Skrevet 12. januar 2012 #4 Skrevet 12. januar 2012 Er 16 + 3 i dag og hører det mye lenger nede, nesten helt nederst av magen og til venstre, men av og til flytter den seg over til høyre ;-)
2 hjertegull :) Skrevet 13. januar 2012 #5 Skrevet 13. januar 2012 Hvorfor bruker dere slik hjemme, egentlig? Jordmora sa til meg at babyen blir stressa av den, så jeg droppa å bestille slik.. Er det slik at dere ikke vet det, eller vet dere noe som jeg ikke vet?
Gutt 08+juli bonus Skrevet 13. januar 2012 #6 Skrevet 13. januar 2012 Hvorfor skal en baby bli stresset, når de er helt identisk lik de som jordmor eller lege bruker. Tok med min hos legen første gangen og han sa at min var bedre enn hans:)Alt med måte vel.. Er en fin ting å ha om man en el annen gang blir bekymret...
Månefeen ♥ Skrevet 13. januar 2012 #7 Skrevet 13. januar 2012 Jeg hører den godt til høyre og litt ned, der har den vært siden jeg hørte første gang i uke 10 (uke 18 nå). Blir spennende på ultralyd om en uke, å se hvor babyen ligger Jeg vet at både jordmødre og leger ikke støtter slike apparater til hjemmebruk, siden mange blir hysteriske om de ikke finner lyden en dag. Skjønner de veldig godt! Legen min sa at dersom babyen ligger med ryggen mot mors rygg, er det lite sannsynlig å finne lyden. Så det var kanskje derfor jordmoren din sa det <3gull + junispire ?
Fjelljenten Skrevet 13. januar 2012 #8 Skrevet 13. januar 2012 Du har litt merkelig måte å spørre på 3gull og junispire, men kan prøve å svare likevel. Det er delte meninger om dette, og som Nikki sier, så pleier ikke jordmødre å anbefale dette fordi det kan være stressende for mor å ikke finne hjertelyden. At babyen blir stresset finnes det ingen reell dokumentasjon på ;-) Så nei, vi som bruker angelsound er ikke uansvarlige og uvitende mødre, men har faktisk undersøkt masse om dette selv, og kommet frem til at så lenge man ikke bruker den hver dag, hele tiden, men kanskje bare 1 min et par ganger i uken, så skader det ingen ;-) Personlig bruker jeg den for å berolige meg selv mellom kontroller, etter at jeg har opplevd 3 SA og 2 år med prøving, og hadde nok vært ganske nevrotisk uten, og DET tviler jeg på er noe mindre stressende for babyen for å si det sånn...
2 hjertegull :) Skrevet 13. januar 2012 #9 Skrevet 13. januar 2012 gutt08 + julispire: det var jordmors egen hun kommenterte.. Hun likte ikke å bruke den fordi den stresset babyen.. og da lurte jeg på om dette var noe dere ikke viste.. Hehe, merkelig måte å spørre på? Javel.. Men jeg fikk da svar på det jeg lurte på, så takk for det :)
Fjelljenten Skrevet 13. januar 2012 #10 Skrevet 13. januar 2012 Høres ut som en spesiell jordmor, husk at det ofte er flere meninger, og man kan ikke ta hva EN jordmor sier for sannheten ;-) Men godt du fikk svar ihvertfall da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå