Gå til innhold

Hva tenker dere om sommerferien dere som har termin rundt aug?

Anbefalte innlegg

Blir det til at dere reiser bort på ferie tror dere, eller er det best å holde seg i nærheten av hjemmet.

Har selv termin rundt 20 august, og tenker fortrinnsvis på ferie som i juli måned.

I august har jeg helt klart planer om å være hjemme:-)

Fortsetter under...

Blir det til at dere reiser bort på ferie tror dere, eller er det best å holde seg i nærheten av hjemmet.

Har selv termin rundt 20 august, og tenker fortrinnsvis på ferie som i juli måned.

I august har jeg helt klart planer om å være hjemme:-)

Jeg har termin 15 august og jeg reiser bort på ferie uansett :) Men holder meg til ferie i Norge da :)

Har termin rundt 22 august, og jeg kommer ikke til å reise noe særlig i juli. Skal jeg et sted må det også være et sted jeg føler meg komfortabel med å føde. Dette fordi forrige barn kom i uke 35 uten forvarsel (og veldig raskt også!). Er ingen grunn til at det skal skje igjen, men har svært liten lyst til å risikere å føde prematurt et sted på et ukjent sykehus som jeg ikke vet om har riktig kompetanse!

Når det er sagt er jo sjansen liten for at noe skal skje, så er jo ingenting i veien for å dra på ferietur i juli, jeg tør bare ikke denne ganga men hadde sikkert tenkt annerledes om dette var første barn :-)

Har termin 13 sept og bestilte sydentur i midten av juni noen dager før jeg tok test. Turen går som planlagt såfrem til at det ikke skjer noe underveis. :)

Er da i uke 27, noen som vet noe om hvordan det er å ta fly da? Flyturen er på ca 3 timer.

Har termin 26 august og vi reiser nok til Ålesund for å besøke familien min hvis jeg føler meg sprek nok til å kjøre fra Tromsø, hvis ikke så håper vi på fin sommer i nord! :) tar det rett og slett som det kommer

Annonse

Vi tar sommerferien nå i april vi... Satser da på at formen er som best, så da blir det sydentur et par uker. :)

Så blir det hjemmekos i sommer, mens vi venter på den lille som skal være her rundt 3.august :)

Jeg har risikosvangerskap og kan ikke fly i det hele tatt... Er ikke spesielt mobil hellerpga bekkenet da tenker jeg så tror det blir bare noen småturer;-) Barna mine er veldig reisevant/bortskjemte så det kommer nok ikke bli populært, men han eldste vil nok forstå. blir fjelltur i vinterferien og danmark i påsken med lalandia som plaster på såret. skal fortelle gutta at det kommer en til i vinterferien,

Jeg har termin 10. august, og vi har tenkt oss til dyreparken bant annet. Det er ca 5 timer fra der jeg bor, men det blir i tilfelle i slutten av juni/begynnelsen av juli. Hvis svangerskapet er greit denne gangen også :) Kommer ikke til å reise utenlands i alle fall, men noen kortere turer i vårt vakre langstrakte land kommer det nok til å bli :)

Om du skal fly må du sjekke flyselskapets regler. Noen er veldig strenge og nekter gravide ganske tidlig, mens andre lar deg fly nesten helt frem.

Et tips å ha med terminbekreftelse også, slik at du kan dokumentere det ved diskusjon. Min venninne ble nektet ombordstigning fordi hun ikke kunne bevise at hun var kortere enn så og så langt på vei. Flyselskapene vil IKKE ha fødsel om bord og her har de rett til å bestemme som de vil.

Men så tidlig er det jo få som nekter, så god tur :)

Har termin 26 august og vi reiser nok til Ålesund for å besøke familien min hvis jeg føler meg sprek nok til å kjøre fra Tromsø, hvis ikke så håper vi på fin sommer i nord! :) tar det rett og slett som det kommer

Hei hei

jeg og har termin 26 :-) jeg satser på en rolig sommer på jobb og dobbel ferie neste år

Termin ca. 24. august, og blir neppe noen sommerferie. Men så pleier vi heller aldri å dra noen sted på sommeren (har gård), bruker stor sett å ta en tur i sept-okt i stedet... Får ta igjen det senere. Om det går bra denne gangen er det siste gang å være gravid, så tenker det blir bare enklere å få til ferie for hvert år som går :)

Annonse

Har termin 25. September. Vi har for lenge siden bestilt en 2 ukers tur til Kreta, og vi reiser i midten av Juni. Satser på at det går helt fint, og at det blir godt å få litt avslapning og varme:-))

Termin i midten av august. Vi har heller planlagt å bruke feriepenger o.l. på oppussingsprosjekter og kanskje en campingvogn til neste år. Må uansett reise en tur til svigermor, så det får bli mer enn nok ferie :) Tipper vi er fornøyde med det, også. Har ingen interesse av å flykte til varmere strøk når jeg allerede føles som en glødelampe :P

Takk ilige måte reveenka78 :) Støttestrømer skal kjøpes inn da ja :)

Så fin å få svar <3 Mars 2012 <3. Dette må jeg selvfølgelig sjekke opp :) Kjenner jeg meg selv rett tar jeg vel med ul bilde på turen, og der står det vel termin? Ellers får jeg ta med ett skriv fra legen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...