Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen :)

Jeg er redd jeg har PCOS,venter på time hos gynekolog...har mange spørsmål.

Mistet spiren i MA i November -2011, var da kommet til uke 12, spirens hjerte hadde ikke slått siden uke 8/9. Ble medisinsk abort.

Før dette hadde jeg gått på p-piller i 8-9 år,sluttet i sommer og fikk mensen etter 2 mnd, den varte èn uke og EL kom 14 dager etter første mensdag. Spiren satt på første forsøk, noe som nesten føltes for godt til å være sant.

-Nå i ettertid har jeg hatt mye blank slimete utflod,er dette normalt ved PCOS?

-Jeg undres veldig fordi jeg nå har fått fullt positivt utslag på EL-tester over en hel uke(!) Leser flere steder at LH nivået til de med PCOS er høyt, derfor jeg blir veldig urolig for at jeg også har PCOS. Noen med erfaringer ang dette? :)

-Er det slik at man helt plutselig kan få PCOS,synes det er litt merkelig at syklusen min etter p-pilleslutt var såpass regelmessig og "etter boka" som den var,enda jeg har gått på p-piller i såpass mange år...... Kan det "plutselig" ha endret seg på disse 4-5 månedene? Har ikke fått tilbake mens etter MA,som var for 7,5 uke siden.

-Jeg ble jo også veldig lett gravid,med tanke på at alt klaffet med en gang...Ser også at vanskeligheter med å bli gravid ikke rammer alle emd PCOS,sånn sett kan jeg likevel ha det.

-Har tatt mange innvendige UL i forbindelse med MAèn, ville de ikke da sett om jeg hadde cyster på eggstokkene? Eller bruker de et mindre instrument for å sjekke dette? -Igjen ser jeg at ikke alle har cyster,heller......Vanskelig dette her.

Håper noen av dere vil svare meg,det ville jeg satt kjempestor pris på! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg kan ikke si at du har pcos eller ikke, men kan forklare hvordan eg har de.

Dag eg var 17 sluttet eg på p-sprøyten å tok 4 mnd så sprakk første cysten så tok de ca 1 år så sprakk de en til:/ så sprakk de 2 til på de neste året:/ august 2009 søkte me etter hjelp å fikk vite med en gang av en spesialist at de trolig var pcos så prøvde me 5 pergotime kurer i 2010 ingenting virket, første gangen me prøvde pergo sprakk noe i magen trolig noen cyster for hadde mye vann i buken da eg havnet på sykehuse. Ble sendt videre til prøverør samtale men di ønsket lapraskopi for å sjekke eggstokkene å egglederene. Di fjernet da 50 cyster 7.juni 2011 å ble satt på metformin

Skrevet

Oj slutten forsvant:/

7. Desember 2011 kom eg til legen igjen å da fant di 30cyster igjen. Nå skal eg ta ut egg på mandag å endelig komt så langt.

Pcos er mangen ulike symptomer på. Eg er undervektige, har hatt varierende syklus fra eg sluttet på p-sprøyten men etter lapraskopien kom mensen samme dato kver måned. Men eg har ikke blitt gravid noen gang. Så eg vil si at de kan godt være du har pcos men eg anbefale å gå til spesialist gynikolog. Da du mistet var de nok egge som hadde noe feil. Å de me el testene, har aldri virket på meg:/ kjøpte babycomp men måtte berre selge den igjen:/ lykke til å håper de hjalp deg litt med å lese min tid med pcos.

Skrevet

Tusen takk for at du tok deg tid til å svaqre meg,Yasmin, det setter jeg stor pris på :)

Det høres vondt ut med cyster som sprekker :(... Hvordan merker du dette,gjør det vondt?

Er det farlig når det skjer, hvis du som du skriver får vann i buken?

ønsker deg masse lykke til videre, håper spiren sitter snart! :)

Skrevet

De gjør så vondt at du ikke kan sitte elle ligge i 45min. Må ligge i foster stilling. Hos meg har de hendt når eg har hatt sex så har kjent de ganske så kjapt. Nå er eg stimulert me hormoner å har 4 store eggposer så tør ikke å ha sex Hehe vett at de kan gjør vondt:) Hehe. Har havnet på sykehuse nesten kver gang men måtte berre sove øve første gangen, da di ikke viste om de var ondartet cyster.

Skrevet

Stakkars deg :( :(

Det hørtes forferdelig ut.... Hva slags hormontabeltter går du på? Jeg har fått primolut-n nå,for å sette igang mensen. har du vært borti de tablettene?

Hva gjør de på sykehuset når du kommer inn med disse smertene etter custer som har sprukket?

Føler med deg og sender gode ønsker:)

Skrevet

Eg går på gonal-f for å få mangen egg, klexane for blodfortynnende og orgalutrane som gjør at du ikke slepper eggene sjøl:) skal hente ut eggene på mandag å se om di befrukte seg så me kan sette inn et på onsdag:) primolut har eg aldri prøvd nei. Har ikke hatt noen store problemer med mensen.

Skrevet

Når eg for inn på sykehuse så sjekket di tilstanden med ultralyd å så fikk eg smertestillende. Di største smertene går alltid øve ette 45 min om de e cyster som sprekker:)

Skrevet

Så ikke svaret ditt før nå jeg,beklager sent svar!

Så spennende at du skal hente ut egg i morgen og er skikkelig igang :) Masse masse lykke til! Sender deg gode lykkeønsker!

Skrevet

Takk takk:) lykketil med videre prøving:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...