Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prinsen kom til verden en dag etter termin.

Jeg våknet av riene klokka fem om morgenen (Hadde kjent tak i mage og rygg kvelden før). Jeg lå i senga til ca syv, og døste mellom riene. Da våknet samboer. Han stelte seg og pakket. Jeg hadde ca syv min. mellom riene, og bestemte meg for å gå og stelle meg og ringe føden.

Da jeg reiste meg raste riene på, og plutselig var det bare ett og to minutter mellom! Jeg fikk på meg det som lå på badet (sambo sin joggebukse og en rosa push-up bh + en brun tunika (stilig!) og ringte føden. Vi bor på en øy og er avhengig av ferje. og det passet akkurat med første avgang på 2. juledag.

Vi har vel 20 min i bil, 10 min med ferje og så 15 min i bil igjen for å komme frem. Rett før vi kommer til ferja kjenner jeg at jeg må presse. Jeg roper til samboer at vi ikke kommer til å nå det, som ringer til føden. Vi kommer oss til ferja, og der får sambo instruks om å kle av meg, så jeg sitter uten bukse i bilen. Ambulanse kommer i møte. På kaia på andre siden venter ambulansen. Jeg kommer meg inn i den mellom riene.

Vi rekker det heldigvis. Jordmor forteller meg at vi kom inn klokka 0820, og prinsen var ute 0830! Hurra!Hun sa vi hadde flaks,for vannet hadde ikke gått, og det var vann mellom hodet til barnet og hinnen, noe som hadde gjort at barnet ikke hadde kommet før. Han kom med en gang de tok vannet. Hun skrøt av sambo som var rolig på telefon, og fortalte meg at det første jeg hadde spurt om når jeg kom inn var at jeg var tørst og ville ha vann. Hunn hadde sagt at vi ikke hadde tid til det akkurat nå.

Jeg hadde vondest når hodet stod i åpningen, og jeg måtte vente på neste ri, noe jordmor visstnok gjorde med vilje for å unngå rifter. Dette fungerte fint, jeg fikk ett par pyntesting, som ikke gjorde vondt.

En enkel og rask fødsel, og formen etterpå har vært veldig fin!

Takk for følget, jenter!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye - fantastisk fødsel, raskt og greit :)

Skrevet

Gratulerer så mykje!!:) Flott fortelling, godt jobba!:)

Skrevet

Gratulerer så masse! Godt at dere rakk det:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...