Gå til innhold

Ekstra spent i dag... Skal til jordmor og bli strippet... :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri blitt gjort det på før, så nå må jeg si jeg er spent. Ser liksom for meg alle mulige scenarioer - alt fra at det ikke kommer til å ha noen som helst effekt på meg, til at fødselen starter på jordmorkontoret, hehe. ;) Har jo lest her inne om alle mulige erfaringer med dette, så blir spennende å se hvordan det blir for meg...

Orker fortsatt egentlig ikke å tenke på fødsel, og gruer meg til det faktisk er ordentlig i gang. Husker så altfor godt de forrige fødselene :/ Men samtidig skal det bli godt å snart ha det overstått. For svangerskapet har vært utrolig slitsomt hele veien med alt mulig av plager. I tillegg har jeg en stund nå gått med stadige tegn på at fødselen kan være i gang, men så bare dabber det av igjen etter x antall slitsomme timer. Er begrenset hvor lenge kroppen og psyken holder ut dette, kjenner jeg... Så ser frem til det å endelig bli ferdig! Så får vi endelig bli kjent med lille snuppa, og jeg kan begynne på jobben med å få kroppen opp og kjøre igjen... :)

Lykke til alle dere andre som også (forhåpentligvis) har fødsel rett rundt hjørnet! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til! Håper det funker!

Skrevet

Hei,

Lykke til ja:)

Er du på overtid? Ba du selv om å bli "strippet"?

Skrevet

Takk for lykkeønskninger :)

Jordmor sa da jeg var på kontroll sist uke at hun kunne godt "strippe" meg denne uka -hvis jeg ønsket det, og hvis jeg ikke allerede hadde født da, selvfølgelig. Både hun og jeg har trodd et par uker nå at jeg ikke kommer til å komme på den neste ukens kontroll, for jeg har hatt så mye fødsels-tegn...men jeg dukker stadig opp på neste kontroll, og gjør det i dag og ;P Hun blir nok overrasket, hehe...

Har forresten termin til søndag. Jordmor sa at de vanligvis ikke har lov til å gjøre noe for å prøve å sette fart på fødselen så lenge man ikke er gått over termin, men i mitt tilfelle, med mange tegn til snart fødsel en god stund nå, sa hun at det ikke var noe problem å gjøre det når det kun er 3 dager igjen til termin, og ikke minst når jeg også er tredjegangs. De to andre barna mine er forresten født i uka før termin, uten noen form for fødselsstimulering av jordmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...