Gå til innhold

Har jeg lagt på meg for lite ?? uke 16.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På den tiden hadde eg gått ned 2 kg. Noen legger på seg noen tar av og noen står stille. Eg begynte ikke gå opp i vekt før uke 30 er nå 36+5 og gått opp 4 kg gjennom hele svangerskapet.

Ok. Takk for svar! Jeg har bare lest at når enn er "undervektig" (jeg ligger akkurat på grensen for å bli kalt for undervektig) så skal/bør en legge på seg mer i løpet av svangerskapet enn de som er normalvektig/overvektige... Men kiloene kommer vell etterhvert får vi håpe. Har jo lyst på en sunn normalvektig baby ! :)

Babyen tar de den trenger uansett hvor lite/mye du legger på deg :-) de er min et bevis på :P eg var på ekstra ultralyd grunnet noe annet. på den tiden var eg 32+ uker og gått opp 2 kg bare. Men allikevel var knøtte 16% større en gjennomsnittet. Så ikke bekymra deg. Kos deg i svangerskapet og med den lille :) :)

Tror ikke du skal bekymre deg, men ta kontakt med jordmor/ lege om du gjør. Jeg var kjempe bekymra med første mann. Gikk kun opp 1 kg gjennom hele svangerskapet og var ikke dårlig i det heletatt. Nå skal det sies at jeg ikke er undervektig, men heller mellom normal/over, så gikk ned mye i meg selv, da jeg var 12kg lettere dagen etter fødsel :-P, får håpe du ikke er det :-). Men babyen vokser nok som den skal, er ikke veldig mye den veier enda. Men er jo viktig du får i deg nok næring, for babyen "tar" det den trenger, så er du som "kollapser" først. Om det er noe trøst :-P

I mitt forrige svangerskap gjekk eg ned 12 kg på under 5 veker. Eg brukte nesten heile svangerskapet på å kjempa for å legga på meg igjen, og når eg fødte var eg berre 3 kg tyngre enn eg var før eg blei gravid. Jenta var heller ikkje lita nå ho blei fødd, 3170 g..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...